Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@22:05:00 GMT

اخبار مشروح ۱۳، دوشنبه، ۷ تیر ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۱۹۹۵

‍‍‍‍‍‍

دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه با رهبر انقلاب، همزمان با سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و هفته قوه قضائیه، مهمترین خبر مشروح ۱۳ امروز پنجشنبه، است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی از بنیانگذاران قوه قضائیه در جمهوری اسلامی و هفته قوه قضائیه، دردیدار رئیس و مسئولان این قوه، ادامه مسیر اعتمادافزا و امیدبخش دو سال اخیر و استمرار اجرای سند تحول را در فصل جدید دستگاه قضا ضروری خواندند و با تجلیل از حماسه واقعی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفتند: مردم در شرایط کرونایی و دشواری‌های اقتصادی و برخی مسائل دیگر، برنامه‌ریزی چند ماه همه دنیای استکبار را بر هم زدند و به عنوان برندگان اصلی انتخابات، شکست و ناکامی را نصیب دشمنان ایران و عناصر وابسته به آنان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  *در مراسمی با حضور رئیس بنیاد شهید، از خانواده‌ شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر تجلیل شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

*کنکور ۱۴۰۰ بدون هیچ تغییری برگزار خواهد شد سخنگوی سازمان سنجش تاکید کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۰ بدون هیچ تغییری نسبت به پارسال برگزار می‌شود.
خانم زرین آمیزی گفت: همه آنچه در خصوص طرح ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو مطرح می‌شود، مربوط به دو سال آینده است. سخنگوی سازمان سنجش، با اشاره به اینکه، هر تغییری در آزمون‌های سراسری، حداقل یک سال قبل، به اطلاع داوطلبان می‌رسد، از آنان خواست با آرامش خاطر در جلسه آزمون حضور یابند.

کنکور سراسری از چهارشنبه این هفته آغاز  و تا صبح شنبه ادامه می‌یابد. کنکور امسال با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در چهار روز برگزار می‌شود.   *بهره برداری از طرح‌های ملی دانش بنیان با حضور رئیس جمهور  این طرح‌ها در استان‌های اصفهان، تهران و کرمانشاه و با سرمایه‌گذاری ۳۸۵ میلیارد تومانی افتتاح شد. رصدخانه ملی کاشان، گشایش نمایشگاه دائم محصولات دانش بنیان صادراتی ایران ساخت در تهران و کارخانه نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه از جمله این طرح هاست.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*واکسن‌های داخلی تلاش‌های بی وقفه‌ی دانشمندان کشورمان در تولید واکسن، هر روز ثمری تازه میدهد. از "کوو ایران برکت" تا "نورا"، حالا واکسن‌های مختلف ایرانی به صف شده اند، برای اجرای واکسیناسیون عمومی.

موفقیتی دیگر برای واکسن کوو ایران برکت. مدیر طرح تولید واکسن برکت اعلام کرد: با تحقیق روی خون افرادی که واکسن کوو ایران برکت را دریافت کرده بودند، ثابت شد، این واکسن، موفق شده، گونه‌ی آفریقایی کرونا را شکست دهد. آقای جلیلی، با بیان اینکه تا شهریور تولید ما به بیست میلیون دز در ماه می‌رسد افزود: هم‌اکنون ۱۲ کشور خواهان واکسن "کوو ایران برکت" هستند.

به جز کوو ایران برکت که به ۹ تازگی، رسما به چرخه‌ی واکسیناسیون پیوسته، چند واکسن دیگر هم مراحل کارآزمایی بالینی خود را میگذرانند، یکی ازآن‌ها، واکسن کرونای مشترک کوبا و انستیتو پاستور ایران است.
مدیرطرح این واکسن گفت: در فاز سوم کارآزمایی بالینی هستیم، مرحله‌ای که با مشارکت حدود ۲۴ هزار نفر در ۸ شهر در حال انجام است و نتایج خوبی هم داشته.

دیگر واکسن در دست ساخت، واکسن رازی کوو پارس است. دکتر اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن رازی گفت: واکسن رازی کوو پارس، فاز یک را با موفقیت طی کرده، و اکنون در فاز ۲ هستیم و پیش بینی می‌کنیم، تا ۳ هفته دیگر مجوز ورود به واکسیناسیون عمومی را دریافت کنیم.

و خانواده‌ی واکسن‌های ایرانی، یک عضو جدید هم پیدا کرده، یعنی "نورا". دکتر ابولقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله که واسکن نورا، نتیجه‌ی تحقیقات متخصصان آن دانشگاه است، از ویژگی‌ها و مراحل علمی برای نهایی شدن "نورا" می‌گوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی *پیشنهاد انتخاب وزیران:
با اقدامی مبتکرانه، زمینه‌ی مشارکت شما در تعیین ترکیب کابینه مهیا شده. فکر می‌کنید مردم و نخبگان، چه قدر می‌تونن در انتخاب مدیران، کمک کنن؟ کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

* بمباران مناطقی در مرز سوریه و عراق با دستور بایدن
بامداد امروز، هواپیما‌های آمریکایی، شش بار، مناطقی را در مرز سوریه و عراق هدف قرار دادند. ارتش آمریکا به صراحت اعلام کرد: این حملات را به دستور بایدن انجام داده است.

در یکی از این حملات؛ آمریکا به مناطق مسکونی بوکمال حمله کرد. حمله‌ای که در آن، یک کودک شهید شد و چند تن نیز مجروح شدند.

آمریکایی‌ها همچنین، به چند مقر حشدالشعبی و نیرو‌های مقاومت حمله کردند. منابع خبری از افزایش شمار شهدای حمله آمریکا به به ۴ تن و زخمی شدن ۳ نفر دیگر خبر داده‌اند. پایگاه‌هایی که هدف حمله آمریکا قرار گرفت، مأموریت جلوگیری از تردد تروریست‌ها را در مناطق مرزی سوریه و عراق بر عهده دارند.
سازمان بسیج مردمی عراق اعلام کرد: به حملات آمریکا علیه مواضع خود پاسخ می‌دهیم.
نهاد هماهنگی مقاومت عراق هم اعلام کرد: انتقام خون شهدایمان را از عاملان این جنایت می‌گیریم و مزه تلخ انتقام را به آن‌ها می‌چشانیم. در بیانیه نهاد هماهنگی مقاومت عراق آمده: در قبال ادامه حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی بر خلاف قانون اساسی کشور ساکت نمی‌نشینیم. جنبش الصادقون عراق اعلام کرد: تنها راه مقابله با سیاست خصمانه آمریکا افزایش قدرت بازدارندگی است.

تحلیل‌گران معتقدند، حمله آمریکایی‌ها، واکنشی به برگزاری رژه بزرگ نیرو‌های بسیج مردمی عراق در روز‌های اخیر است. در این رژه یگان‌های مختلف نیرو‌های بسیج مردمی، با اقتدار عراق توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.   * انگلیس و دردسر‌های ناشی از درز اسناد محرمانه پیدا شدن اسناد طبقه بندی شده وزارت دفاع انگلیس، نزدیک یک ایستگاه اتوبوس در جنوب شرق این کشور به دردسر تازه دولت انگلیس و نهاد‌های امنیتی این کشور تبدیل شده است.
این اسناد، اثبات میکند، حرکت اخیر ناو جنگی انگلیس نزدیک شبه جزیره کریمه، اقدامی برای تحریک روسیه بوده. این درحالی است که نخست وزیر انگلیس مدعی شده بود: کشتی جنگی انگلیس، مطابق با قوانین بین المللی در حال سفر از بندر اودسای اوکراین به بندر باتومی گرجستان بوده. دولت انگلیس به اذعان به وقوع یک اشتباه امنیتی فاحش در این زمینه، بسنده کرده است. برچسب ها: اخبار ، مشروح ، 13 ، عناوین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کوو ایران برکت قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • زمان حراج جدید سکه مشخص شد
  • رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟