Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد آئین اهدای تندیس ملی فداکاری به خانواده شهدای مدافع سلامت به همت سازمان جهاد دانشگاهی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در این مراسم که امروز دوشنبه هفتم تیرماه با حضور روسای دانشگاه علوم پزشکی، جعیت هلال احمر ، بنیادشهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده شهدای مدافع سلامت برگزار شد، کرونا را یک امتحان الهی خواند که مسئولان بهداشتی و کادر درمان و سلامت کشورمان عملکرد موفقی در جریان ان به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حالی که مدافعان سلامت در کشورمان می‌توانستند از بار سنگین مبارزه با این بیماری شانه خالی کنند ولی زینب‌وار ایستادند و بعضاً جان عزیز خود را نیز در این راه از دست دادند و این افتخار و عظمتی بس بزرگ برای آها، خانواده‌هایشان و کشورمان است.

امام جمعه یزد با بیان این که فداکاری و ایثارگری شهدای مدافع سلامت هیچگاه فراموش نخواهد شد، گفت: خداوند در قران کریم شهدا را زنده خوانده و برخلاف سایر مومنان که وعده پاداش بهشتی داده، پاداش آنها را نرد خود خوانده و این جایگاه عظیم و بزرگی است.

وی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت خواست تا پاسدار این جایگاه و عزت باشند و ضمن این که قدردان این افتخار هستند، فرزندان شهدا را مطابق با تربیت دینی و اخلاق اسلامی پرورش دهند تا در آینده ذخایر ارزنده‌ای برای والدین خود و جامعه‌شانم باشند.

به گفته ی آیت الله ناصری، هر نماز، دعا و کار ثوابی توسط خانواده‌های شهدا انجام شد، قطعاً موجب ترفیع جایگاه شهدای معزز خواهد بود.

دکتر «محدرضا میرجلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به خصوص شهیدان پاکن‍‍‍ژاد، اظهار کرد: اگر روزی آنها به دنبال مبارزه با بیماری نفاق به درجه اعلی شهادت نائل آمدند، امروز نیز از همان نسل و با همان و روحیه، افرادی برای شکسست بیماری کرونا به پا خواسته‌اند.

وی با اشاره به فداکاری مدافعان سلامت و خانواده‌هایشان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسل امروز از بزرگانشان فرهنگ ایثار و فداکاری را به ارث برده و لازم است که از تمام  کسانی که در این مبارزه در جبهه سلامت مشارکت کرده و فداکاری می‌کنند،  قدردانی کنیم.

میرجلیلی در پایان نیز ضمن تشکر از جهاددانشگاهی و بخش‌های مختلف برگزارکننده این مراسم به معاینات خود از سه نفر از شهدای مدافع سلامت استان اشاره و تاکید کرد: شهادت می‌دهم که آنها تا آخرین لحظه با این بیماری جنگیدند و هنگام ابتلا به آن نیز خم به ابرو نیاوردند.

دکتر «فاطمه سعادتجو» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این مراسم با بیان این که هر ساله آیین اعطای تندیس ملی فرداکاری به دانشجویان ایران با هدف ترویج و تعمیق مفهوم مسئولیت اجتماعی بارویکرد ایثار و فدارکاری برگزار می‌شود.

وی افزود: براساس آئین نامه این رویداد ملی فرهنگی، حضور داوطلبانه در کشور، انقلاب اسلامی و حریم اهل بیت (ع)، ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخدادهای طبیعی یا غیرمترقبه، انجام فهعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه، تامین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو، مشارکت داوطلبانه در سازندگی، ابادانی و محرومیت زدایی کشور، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه ‌های سلامت و توان‌بخشی به طور ویژه مدافعان سلامت و انجام فعالیت‌های داوطلبانه در زمینه حفاظت از محیط زیست از مصادیق هفت گانه فداکاری تعریف شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم از خانواده شهیدان «عبدالمنان جعفری»، «مرضیه محمدی دربند»، «ام البنین نیری» و «محمد حسین باقری» با هدای تندیس ملی فداکاری قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جهاددانشگاهي يزد امام جمعه يزد تندیس ملی فداکاری شهدای مدافع سلامت شهدای مدافع سلامت تندیس ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران، در منزل شهید مدافع حرم علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار و گفتگویی صمیمانه داشت.

رئیسی با بیان اینکه این شهدای عزیز در حال انجام ماموریت بزرگ حفظ امنیت کشور و منطقه به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسیده‌اند، افزود: خون مطهر این شهدا موجب عزت و سربلندی جبهه مقاومت و ذلت و زبونی این رژیم جنایتکار در منطقه شد.

رئیس جمهور به پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به این جنایت رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: قطعاً آثار و برکات خون این شهدای عزیز در نهایت منجر به نابودی کامل این رژیم خبیث و جنایتکار خواهد شد.

کد خبر 6088671 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد