Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از شش دور مذاکرات کمیسیون «برجام» در وین، آمریکا هنوز حاضر به انجام تعهدات خود نشده است و برای بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها خودداری می کند.

به گزارش برنا، بنابر اطلاعات منابع نزدیک به مذاکرات وین، دولت آمریکا هنوز حاضر به لغو تحریم تسلیحاتی و لغو دستور اجرایی ترامپ در این زمینه نشده است. این در حالی است که طبق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم‌های تسلیحاتی ایران سال گذشته برداشته شد‌؛ اما دولت ترامپ مجددا همان تحریم‌ها را با یک دستور اجرایی باز گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آمریکا تاکنون لغو کامل تحریم های نفتی، بانکی، حمل و نقل و ... را به گونه‌ای که نیاز به تمدید های دوره‌ای نداشته باشد، نپذیرفته است. این کشور در مواجهه با طرح ایده گام به گام، با لغو یکجای تحریم‌ها هم مخالفت کرده است.

 علاوه بر آن، آمریکا همچنان امکان خروج مجدد از برجام را رد نمی‌کند و ضمانتی هم برای عدم خروج مجدد از این توافق ارائه نداده است.

آمریکا همچنین هنوز درخواست ایران برای تضمین عدم اعمال تحریم ضد کشورمان و عدم استفاده از مکانیسم بازگشت خود به خود تحریم‌ها موسوم به اسنپ بک یا مکانیسم ماشه را نپذیرفته است.

با در نظر گرفتن تمامی فعل و انفعالات چند روز اخیر، با سه تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت و گو کردیم تا نظرات نمایندگان خانه ملت و مردم در این باره را جویا شویم.  

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:  

آمریکا بیش از ایران به برجام نیاز دارد؛ موضع، رابرت مالی، دقیق نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آمریکایی‌ها را بیشتر از ایران نیازمند به توافق مجدد برجام می داند.  

محمود عباس‌زاده مشکینی روز گذشته اظهار کرد: موضع نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بیش از آنکه موضعی دیپلماتیک باشد، نوعی جنگ‌روانی است تا امتیاز بیشتری بگیرند.

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران گفته است، آمریکا قرار نیست همه تحریم‌ها ضد ایران در دوره ترامپ را لغو کند و در صورتی که توافق احیای برجام منافع اصلی آمریکا را تامین نکند، این کشور مذاکرات وین را ترک می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، اگر ایران هم بخواهد مانند منطق آمریکا عمل کند، اگر منافع ایران در مذاکرات وین را تامین نکند، ایران هم نمی‌ماند.

عباس‌زاده مشکینی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران برای تامین منافع ملی خود در مذاکرات وین حضور دارد و اگر توافقی را هم امضاء کند، درچارچوب تامین منافع ملی این کار را انجام خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت، ادبیات نماینده آمریکا در امور ایران درباره خروج احتمالی از مذاکرات وین، ادبیات دقیقی نیست.

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد؛

ایران بر اساس منافع ملی تصمیم می‌گیرد؛ آمریکا نگران مسائل خود باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید براصل تامین منافع ملی در گفت و گوهای «برجام»، تصویب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» در مجلس را، برهمین مبنا دانست.

ابراهیم عزیزی تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا به جای نگرانی از پایان توافق موقت ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نگران مسائل داخلی آمریکا باشد.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بر اساس قوانین مصوب عمل کند و ایران خارج از قوانین مصوب حاضر نیست از منافع ملی خود چشم‌پوشی کند.   

عزیزی تاکید کرد، قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» باید با دقت و با نگاه جامع به منافع ملی ایران اجرایی شود و دولت تضمین‌های لازم را برای تحقق این قانون در مذاکرات وین مدنظر داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت، ایران قوانین فراتر از پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را برای همکاری با آژانس نمی‌پزید.

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

بازگشت آمریکا به برجام فقط با رفع همه تحریم‌ها امکان‌پذیر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر این نکته که در صورت برداشته شدن همه تحریم‌ها علیه کشورمان، مجوز بازگشت آمریکا به گفت و گوهای «برجام» توسط ایران صادر خواهد شد.

ابوالفضل عمویی درباره اظهارات نماینده آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه همه تحریم‌ها علیه ایران لغو نمی‌شود و احیای برجام و ادامه مذاکرات وین مشروط بر تامین منافع آمریکاست گفت: روند فعلی مذاکرات در وین تعیین شروط کشورهای حاضر برای ایالات متحده آمریکا است تا به توافق برجام برگردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، مسئله روشن برای ایران، رفع همه تحریم‌هایی است که در برجام به آن اشاره شده و پس از آن هم اعمال شده که مانع انتفاع اقتصادی ایران شده است.

عموئی با تاکید بر اینکه بدون رفع کامل تحریم‌های ضد ایرانی هیچ موضوعی پذیرفته نمی‌شود گفت، آمریکا سعی می‌کند بخشی از تحریم‌ها را نگه دارد که این مسئله نقض ادعای آمریکا مبنی بر شکست سیاست فشار حداکثری ضد ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، موضع نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا موضوع داخلی ایالات متحده است و شروط ایران تحت تاثیر تحولات سیاست داخلی در آمریکا نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت آمریکا ایران دولت حمل و نقل کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی خانه ملت سخنگوی کمیسیون امنیت ملی امنیت ملی و سیاست خارجی سیاست خارجی مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ادبیات عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس سیاست خارجی مجلس اسلامی ایران قانون وزیر خارجه آمریکا انرژی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا وزیر خارجه ایالات متحده ایران تلویزیون آمریکا ترامپ تحریم های نفتی تسلیحات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمریکا در امور ایران تامین منافع ملی همه تحریم ها لغو تحریم ها مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟

عبدالحسین خسروپناه درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلاً مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه قرار شده بود افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت دهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتاً تامین نشدن زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو  شایبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده برای اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است