Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:11:38 GMT

تعریفی کلی از پهنای باند اختصاصی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۲۹۲۸

تعریفی کلی از پهنای باند اختصاصی

پهنای باندی که هیچگونه ضریب اشتراکی نداشته و صرفاً در اختیار یک مشترک قرار می‌گیرد و دارای سرعت دانلود و آپلود متقارن بوده و کاملاً پایدار می‌باشد. بدین معنی که در طول شبانه روز و هفت روز هفته هیچگونه افت و یا نوسانی ندارد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت تک نت، در مقایسه، سرویسی مانند +ADSL2 را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرعت دریافت اطلاعات در این سرویس به نسبت ارسال اطلاعات بیشتر است و به همین خاطر است که سرویس کم سرعتی مانند اینترنت پرسرعت ADSL را یک سرویس نامتقارن می نامند. در سرویس هایی که متقارن هستند ارتباطی پایدار وجود دارد که در آن تأخیر در انتقال داده وجود ندارد و از سوی دیگر سرعت دچار نوسان نمی شود  و پایداری بسیار بالایی دارد.

مزایای استفاده از پهنای باند اختصاصی

به طور حتم استفاده از این پهنای باند می تواند مزایای زیادی را برای کاربران در بر داشته باشد که سعی داریم به مهم ترین آنها اشاره کنیم:

· برخوردار بودن از یک بستر ارتباطی با امنیت بسیار بالا برای انتقال داده ها

· ایجاد یک زیرساخت کاملاً اختصاصی با هدف سادگی، پایداری و سرعت بالا

· در پهنای باند اختصاصی امکان امکان ارائه اینترنت / اینترانت / شبکه مجازی پر سرعت متقارن اختصاصی وجود دارد

· امکان مانیتورینگ پهنای باند مصرفی و مدیریت پهنای باند در پهنای باند اختصاصی وجود دارد.

· پشتیبانی این نوع سرویس ها به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته است.

· پایداری و همچنین ثبات در این نوع سرویس ها به خاطر وجود تجهیزات، پورت ها و پهنای باند اینترنت اختصاصی و پهنای باند پشتیبان، بسیار بالا می باشد.

· به هنگام عقد قرارداد و خرید پهنای باند اختصاصی مجموع عرض باند خریداری شده به صورت تضمین شده از طرف شرکت سرویس دهنده در اختیار مشترک قرار داده می شود.

· مشترک هر زمان که نیاز بداند می تواند تعداد آدرس های Static Valid IP آن هم به تعداد مورد نیاز مشترک را دریافت کند. این تعداد IP در طول مدت قرارداد قابل کاهش و یا افزایش می‌باشد.

· در پهنای باند اختصاصی ارایه خدمات ویژه مانند BGP،VOIP  و غیره امکان پذیر می باشد.

· ارائه SLA (تضمین سطح ارائه خدمات)

· در صورت نیاز مشترک به پهنای باند بالاتر، در کوتاه‌ترین  زمان ممکن و در عرض چند دقیقه، پهنای باند افزایش خواهد یافت.

چه مواقعی می توان از سرویس پهنای باند اختصاصی استفاده کرد؟

مشترکینی که این نوع سرویس ها را خریداری می کنند به طور معمول برای یک یا چند مورد خاص نیاز به پهنای باند اختصاصی نیاز خواهند داشت که به این نمونه ها اشاره ای کوتاه خواهیم کرد:

برقراری ارتباط بین شعب مختلف برای یک شرکت بزرگ: مختص شرکت هایی که شعب زیادی در سراسر کشور دارند و نیاز به جابجایی فایل ها و اسناد در میان شعب دارند

استفاده از تلفن ثابت اینترنتی یا همان NGN: برخی از شرکت ها از سرویس تلفن ثابت اینترنتی استفاده می کنند که بر بستر پهنای باند اختصاصی است.

برگزاری ویدئو کنفرانس: برخی از شرکت ها برای صرفه جویی در زمان و هزینه از این نوع کنفرانس ها استفاده می کنند و ترجیح می دهند جلسات خود را به صورت اینترنتی مدیریت کنند.

مدیریت کردن سرورها و همچنین backup گرفتن از آنها: با استفاده از این پهنای باند و ظرفیت بالایی که در اختیار شما قرار گرفته می شود می توانید اقدام به استفاده از اطلاعات پشتیبان و همچنین بازگرداندن اطلاعات مهم داشته باشید.

نیاز به سرویس پایدار و بدون قطعی: برای کاربران و سازمانهایی که حتی یک لحظه قطع شدن سرویس، ضرر و زیانهای جبران ناپذیری به آنها تحمیل می‌دارد.

پشتیبانی

هر سرویس و خدمت قابل ارایه، بدون پشتیبانی مناسب و جامع، نمی‌تواند رضایت مشترکین و کاربران را تامین نماید. یکی از اساسی ترین و مهمترین موارد در تامین پهنای باند اختصاصی اینترنت یک مجموعه، بحث پشتیبانی و برطرفسازی مشکلات احتمالی کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌باشد. وظیفه اصلی یک سرویس دهنده معتبر اینترنت، پشتیبانی بصورت 24 ساعته و در تمامی ایام هفته می‌باشد.

تنوع در ارائه سرویس

 مفتخر هستیم که توانسته ایم با پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گستره فعالیتهای خود را افزایش داده و بروز نماییم. تک نت مفتخر است در کنار ارائه سرویسهای پهنای باند اختصاصی اینترنت، به سایر نیازهای شرکتها و سازمانها پاسخگو بوده و توانسته است در زمینه تامین سایر بسترهای مخابراتی از جمله اینترانت و... گام بلندی بردارد.

در پایان

با در نظر گرفتن کلیه موارد مطرح شده در فوق، بدیهی است که انتخاب یک سرویس دهنده معتبر و قابل اطمینان کار دشواری می‌باشد. ما سعی نموده ایم تا ضمن اطلاع و آگاهی از نگرانی های کاربران، همواره در کنار شما بوده و سرویسی مناسب و با بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه دهیم.

از علاقمندان خواهشمند است جهت اطلاع از سایر شرایط و پاسخ به سوالات خود با شماره تلفن 1543 تماس حاصل فرمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اینترنت پهنای باند اختصاصی پهنای باند اختصاصی سرویس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تمرینات اختصاصی‌ بیرانوند پس از مصدومیت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • (ویدئو) تمرینات اختصاصی‌ بیرانوند پس از مصدومیت
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود