Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا پایان مردادماه تمام گروه‌های بالای ۵۰ سال عشایر را جلوتر از برنامه کشوری واکسینه خواهیم کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ علیرضا رئیسی در سی و سومین آیین پویش ره سلامت که صبح امروز در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در قالب توزیع کاروان‎های خانه بهداشت عشایری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که در اقصی نقاط کشور پوشش همگانی سلامت وجود دارد، اظهار کرد: این اقدام بیش از 45 سال است که جزو برنامه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همه جمعیت‌های هزار نفری یک خانه بهداشت در سراسر کشور وجود دارد که این گستردگی خدمات از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: اگر ایران هنگام شیوع کرونا از مراکز بهداشتی و درمانی کافی برخوردار نبود نمی‌توانست جزو بهترین کشورها در مدیریت کرونا باشد که این موضوع در تاریخ دیده خواهد شد؛ وجود شبکه گسترده بهداشت و درمان به ویژه سطح یک، یکی از توفیقاتی است که کشور ما در بحث مدیریت کرونا دارد؛ اگر مثل کشورهای ثروتمند دنیا می ‌خواستیم با درمان و تخت بیمارستان جلو برویم این توانایی در ما وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در کشور ما به ازای هر هزار نفر 1.5 تخت داریم  خاطرنشان کرد: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی که جلوی کرونا زانو زده‌اند به ازای هر هزار نفر، هفت تخت وجود دارد. ارائه خدمات سطح یک باعث شد هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خدمت رسانی به عشایر اقدام جدیدی نیست، اظهار کرد: در گذشته هم عشایری که در نزدیکی خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت و درمان روستایی و شهری مستقر می‌شدند همه خدمات را دریافت می‌کردند و همکاران ما به صورت سیار به آنها خدمات ارائه می‌کردند. کانکس‌هایی که به این مناطق اعزام می‌شوند ثابت نیست و جا به جا می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخاب بهورزان از دل عشایر را موضوع مهمی عنوان و تصریح کرد: این افراد در دوره‌های ما شرکت و شروع به کار می‌کنند. با توجه به بیماری‌های واگیر و بیماری های مشترک بین انسان و دام که ممکن است عشایر بیشتر در معرض خطر باشند، به محتوای آموزشی این افراد برجسته تر توجه خواهد شد. این کانکس‌‌ها از تمام استانداردها برخوردار هستند و انواع داروها در این خانه‌های بهداشت وجود دارد.

افزودن 165 کانکس به تعداد خانه های بهداشت سیار عشایری تا پایان مرداد

رئیسی از اضافه شدن 165 کانکس به تعداد خانه های بهداشت سیار عشایری تا پایان مرداد خبر داد و درباره واکسیناسیون عشایر گفت: تا پایان مردادماه تمام گروه‌های بالای 50 سال عشایر را جلوتر از برنامه کشوری واکسینه خواهیم کرد و تا پایان شهریورماه همه افراد بالای 40 سال و تا پایان آبان ماه همه افراد بالای 18 سال عشایر واکسینه می‌شوند.

وی در پایان عنوان کرد: خیلی خوشحالم که اعلام کنم علی رغم اینکه زیر بار سنگین مدیریت کرونا بودیم ما سایر خدمات بهداشت و درمان را فراموش نکردیم؛ در منطقه علی رغم وجود کرونا سایر خدمات بهداشت اعم از مراقبت مادران باردار و واکسیناسیون کم نشد بلکه ارائه خدمات به مادران باردار در این دوران 1.2 بیشتر شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 186 هزار و 830 نفر در قالب 212 هزار و 660 هزار خانوار عشایر در کشور وجود دارد که باید آنها را پوشش دهیم، تصریح کرد: در به کار گیری بهورزان عشایر هیچ محدودیتی نداریم؛ اکنون 216 مجوز استخدامی دریافت کرده‌ایم اما از آنجایی که اصرار داریم افراد از دل خود عشایر انتخاب شوند، گزینش آنها با دقت بیشتری صورت می‌‌گیرد. در حال حاضر 92 بهورز جدید جذب شده‌ اند که 45 نفر در حال آموزش هستند و 47 نفر دیگر هم مراحل گزینش را طی می‌کنند.

نمکی: به واکسن‌سازان مطرح جهان پیوستیم/ تشت رسوایی آمریکایی‌ها از بام افتاد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا خانه های بهداشت بهداشت و درمان تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز شمارش معکوس پایان کار بیمارستان‌ها در جنوب نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت بهداشت فلسطین در مورد تشدید بحران مشتقات سوختی در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه هشدار داده و خواستار اقدام و تحرک فوری برای جلوگیری از وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی در این منطقه شده است.‌

از سوی دیگر، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که سوخت بیمارستان‌های جنوب نوار غزه برای ۳ روز دیگر کفایت می‌کند و این یعنی اینکه این بیمارستان‌ها به زودی از خدمت خارج خواهند شد.

گبریسوس اشاره کرد که یکی از ۳ بیمارستان موجود در رفح بیمارستان یوسف النجار است که به سبب عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح از خدمت خارج شده است.

وی هشدار داد که تعطیلی گذرگاه زمینی رفح مانع از ورود سوخت به نوار غزه خواهد شد و در این صورت تمامی عملیات‌های انسانی متوقف خواهد شد.

کد خبر 6100997

دیگر خبرها

  • آغاز شمارش معکوس پایان کار بیمارستان‌ها در جنوب نوار غزه
  • سند آمایش لرستان در چارچوب برنامه توسعه تا مردادماه آماده شود
  • بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است
  • فعالیت ۸۰۰۰۰ ماما در کشور/ استخدام ۱۵۷۰ ماما در سال گذشته
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • فعالیت ۸۰ هزار ماما در کشور/ نقش مؤثر ماماها در جوانی جمعیت
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر