Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‌‌ها- منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی برای مشکلات اصفهان گفت: به نظر من همه ظرفیت‌ها و چهره‌های کلان ملی برای رفع مشکلات اصفهان باید مورد استفاده قرار گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد نورصالحی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به دلایل اصلی حضورش در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان و اهمیت این موضوع اظهار داشت: بخش عمده‌ای از فعالیت کاری من در مدیریت شهری، شهرسازی در شهرداری، مسکن و شهرسازی، وزارت مسکن و شهرسازی گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصورم این بود که با اطلاعاتی که نسبت به مجموعه شهری و نقاط ضعفی که شهر اصفهان علی رغم تمام تلاش‌ها دارد و در دوره‌های مختلف با آن مواجه است، در صدد رفع آن باشم.

جایگاه اصفهان در سطح بین‌المللی و ملی قابل ارتقا است

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جایگاه اصفهان در سطح بین‌المللی، ملی و شهروندان قابل ارتقا است، گفت: در این موضوع نقاط مثبتی می‌توانیم داشته باشیم که در این زمینه‌ها کمبودهایی وجود دارد یا مشکلات قابل توجهی وجود دارد. چه بسا بسیاری از کشورهای خارجی ایران را به اصفهان می‌شناسند و کمتر با تهران که پایتخت است آشنایی دارند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد اصفهان از نظر ظرفیت گردشگری، پتانسیل‌های بالقوه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و موضوعات مختلف جای توسعه دارد و شاید من هم به این امید بتوانم بخشی از اطلاعات و دانسته‌های قبلی را در این مسیر صرف کنم که  مشوق اصلی من در این مسیر هستند.

 شورای شهر اصفهان نیازمند نگاه تخصصی است 

نورصالحی تصریح کرد: شورا برای اداره شهر از یک ساختار از پیش تعریف شده از جمله رئیس، نایب رئیس، کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شده و نگاه من به اداره شهر، نگاه تخصصی است.

وی با بیان اینکه سابقه و تسلط من در موضوعات عمرانی و شهرسازی بیشتر است، اظهار داشت: به موضوعات مالی اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مباحث گردشگری، موضوعات فرهنگی هم علاقمند هستم و در این زمینه اطلاعاتی دارم و این نیست که فقط به موضوعات شهرسازی بخواهم بپردازم.

جزئیات فعالیت اعضای منتخب شورای شهر اصفهان در روزهای آینده

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مقرر شده تا در دوره ما قبل رسمیت یافت‌ شورا و استقرار شورای منتخب، اداره جلسات به عهده بنده باشد و همچنین طبق مصوبات شورا طی چند مکاتبه با شهردار اصفهان برخی اطلاعات پیرامون نیروی انسانی پرسنلی در حوزه مباحث مالی و وضعیت بودجه 1400 و اینکه آیا میزان بدهی‌های شهرداری طبق اطلاعات رسمی ارائه شده، ارائه شود.

جزئیات تعاملات شورای منتخب با اعضای شورا و مدیریت شهری

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ارائه اطلاعات از مدیریت شهری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه ساختار شورا، وظایف شورا، آیین‌نامه داخلی مصوب برای اعضاء یک دور بازگو می‌شود و سپس مقرر شده که جلسه‌ای با شهردار و رئیس شورای شهر فعلی داشته باشیم تا از روند به‌روز اداره شهر و شهرداری مطلع شویم.

نورصالحی افزود: پس از آن جلساتی با مدیران رده‌بعدی مانند معاونان شهردار، مدیران سازمان‌ها، روسای کمیسیون شوراها خواهیم داشت و از آخرین وضعیت به روز  حوزه‌های مختلف در داخل شهرداری و داخل  شورا  مطلع خواهیم شد.

وی ادامه داد: مقرر شده اطلاعاتی از جمله بودجه 1400 و برنامه 1405 که در اختیار آنهاست در اختیار منتخبان شورا قرار گیرد و ما نیز از این فرصت استفاده می‌کنیم که ظرفیت سنجی در خصوص حضور در کمیسیون‌های تخصصی را صورت دهیم. همزمان معیارهای انتخاب شهردار و فرایندی که به این مسیر منتهی می‌شود، طی می‌شود و این موضوع به مرور  اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برخی مشکلات در اصفهان باعث نگرانی شده است

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وضعیت فعلی شهر اصفهان خوب است ولی برخی مشکلات در سال‌های گذشته پیش آمده که باعث ایجاد نگرانی شده است. زاینده‌رود، کم آبی  و بی‌آبی اولین مشکل کلانشهر اصفهان است که بخشی آن به بحث‌های طبیعی برمی‌گردد که به  اختیار کسی نیست و بخشی هم به عدم مدیریت درست در کشور از منابع برمی‌گردد چرا که زاینده رود یک حوضه آبریز دارد که از هزاران سال قبل کار می‌کرده و جریان داشته است.

شورای شهر، مطالبه‌گر جریان زاینده‌رود خواهد بود

وی با بیان اینکه شورای شهر در این زمینه تصمیم و اقدام مستقیمی نمی‌تواند انجام دهد، ادامه داد: با این حال، شورا به عنوان نماینده مردم شهر اصفهان می‌تواند مطالبه‌گر باشد و این مطالبه نماینده‌های مجلس و مسئولان استانی در دوره‌های مختلف هم هست که به یک توجه ملی نیاز دارد مانند دریاچه ارومیه که مشکلی در شمال شرق کشور داشت ولی توجه ملی به آن معطوف و احیا شد و امیدوارم در هیچ کجای کشور چنین مشکلاتی نداشته باشیم.

خطر فرونشست ناشی از خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی جدی است

نورصالحی با بیان اینکه بحث زیست محیطی و آلودگی هوا از دیگر مشکلات اصفهان است، اظهار داشت: فضای سبز، محیط زیست، فرونشست زمین ناشی از خالی شدن زمین از سفره آب‌های زیر زمینی، خطرات فرو نشست برای تداوم آثار باستانی به زاینده رود بستگی دارد.

وی افزود: آلودگی هوا که بخشی از آن به تردد خودروها در سطح شهر و بخشی دیگر به صنایع آلاینده‌های مستقر در اطراف شهر اصفهان برمی‌گردد، ازجمله مجموعه مشکلاتی است که اصفهان در کنار مسائل فرهنگی، با آن مواجه بوده و به نظر من، اصفهان در حوزه فرهنگی می‌تواند جایگاهی بهتر و بالاتر داشته باشد.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان درباره عدم نتیجه‌بخش بودن برخی مشکلات بیان کرد: به نظر من همه مشکلات موجود در اصفهان به علت عدم پیگیری نیست بلکه به انرژی بالا، هم افزایی با نمایندگان مجلس و مسئولان استان در سطح ملی نیاز دارد که امید است به عنوان اصلی‌ترین مطالبات مردم در این دوره برطرف شود و جایگاه اصفهان وضعیت بهتری پیدا کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره این موضوع که آیا اصطلاح «تراکم‌فروشی» در حوزه فعالیت‌های مدیریت شهری، اصطلاح صحیحی است، گفت: به نظر من شاید اصطلاح تراکم‌فروشی، اصطلاح درستی نباشد چراکه بالاخره صدور پروانه یک عوارضی دارد و  بر اساس تراکمی که روی آن زمین انجام می‌شود. این هزینه کم و زیاد می‌شود آن چیزی هم که در حال حاضر از مردم برای صدور پروانه گرفته می‌شود، در چارچوب ضوابطی است که بر اساس مصوبات شورا در دوره‌های مختلف مصوب شده است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: هنگام ساخت یک ساختمان و گرفتن پروانه، با توجه به تعداد طبقات و با توجه به موقعیت آن در شهر، قیمت منطقه بندی زمین، مساحت، ارتفاع و سطح اشغال عدد آن به دست می‌آید در این حالت تراکم فروشی نیست بلکه عوارض صدور پروانه است که به صورت قانونی باید گرفته شود. به هر حال اگر در این بخش تخلفی صورت بگیرد اشتباه است و این مبلغ باید بر اساس مصوبات شورا دریافت شود.

باید مقابل پدیده تراکم‌فروشی ایستاد

وی افزود: با این حال، در بعضی مواقع به علت کمبود بودجه برای اداره شهر به سمت فروش تراکم بیشتر از ظرفیت آن مجموعه پیش می‌رود. در اینجا موضوعی وجود دارد که شاید بتوان لفظ تراکم‌فروشی را برای آن استفاده کرد که پدیده غلطی است و باید به دنبال راهکارهایی برای حل آن بود تا بتوان شهرداری را از حرکت به این سمت، باز داشت.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به یکی از این راه حل‌ها، اظهار داشت: درآمد شهرداری در کل کشور از درآمدهای عمومی که در شهرها وصول می‌شود، کمتر است. در اصفهان به دلیل اینکه بستری برای کسب و کار  افراد و کسب درآمد فراهم شده، مالیاتی به سمت خزانه دولت رفته اما سهم شهرداری از این عدد صرفاً 3 درصد از ارزش افزوده‌ای است که در این شهر وصول می‌شود؛ یعنی 9 درصد ارزش افزوده گرفته می‌شود در حالی که در بقیه مالیات‌ها، شهرداری سهمی ندارد.

وی ادامه داد: به نظر من سهم صورت گرفته از مالیات ارزش افزوده که 3 درصد بوده، سهم کمی است چون شهر باید بستر تجارت شود و اصفهان باید از درآمد حاصل از این کسب و کار بیشتر برخوردار شود.

دولت باید حمایت‌های اقتصادی بیشتری از شهرداری‌ها داشته باشد

نورصالحی با اشاره به پروژه‌های مهم شهر اصفهان بیان کرد: کلان‌پروژه‌هایی مانند مترو بار سنگینی به دوش شهر و عوارض دهندگان شهری تحمیل می‌کند چراکه واقعاً حق شهرداری این نیست که کل هزینه توسط آن پرداخت شود، بلکه دولت حتماً باید سهم بیشتری در نظر بگیرد.

وی افزود: در گذشته هم همینطور بوده و تقریبا بار حمل و نقل عمومی روی دوش دولت بوده و شهرداری سهم کمتری را پرداخت می‌کرده است؛ در‌حالی‌که اکنون تمام سهم به عهده شهرداری است باید تلاش کنیم با کمک دیگر کلانشهرها و قانون‌گذارها یعنی مجلس سهم شهرداری را از عوارض، مالیات وصولی در شهرداری اضافه کنیم. به عنوان مثال مالیات بر زمین‌های رها شده یا خانه‌های خالی باید سهم عمده‌ای از آن به شهری که از آن مالیات وصول می‌شود، برگردد.

استفاده از ظرفیت مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌های شهری

نورصالحی با بیان اینکه پروژه‌های کلان و توجیه‌‌دار باید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری انجام شود، ادامه داد: به نظر من همانطور که مردم حاضر هستند سرمایه خود را در بورس سرمایه‌گذاری کنند، در صورت وجود ساز و کار درستی مانند بورس برای پروژه‌ها، این اتفاق صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال یک شرکت پروژه برای این موضوع درست شود و سهام پروژه تعریف شود تا سرمایه‌گذاران مطرح وارد شوند. به طبع آن ممکن است مردم هم سرمایه‌های خردشان را بیاورند و از این طریق زیرساخت‌های شهر تکمیل شود.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر با بیان اینکه یک راه کاهش فشار روی عوارض این است که ببینیم هر کجا که امکان کاهش هزینه و بهینه‌کردن هزینه‌ها وجود دارد، آن را انجام بدهیم، گفت: این موضوع کمک می‌کند که در مجموع شهرداری با یک درآمد پایدار مواجه باشد و خدای نکرده به سمت تراکم فروشی به معنی منفی پیش نرود اما صدور پروانه و مجوز بخشی از درآمدهای شهرداری است که همیشه بوده و قانونمند پیش می‌رود.

موضوع شهر هوشمند باید در اصفهان پیگیری شود

وی با اشاره به دغدغه‌های منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان درباره شهر هوشمند خاطرنشان کرد: شهر هوشمند شهری است که خدمات ارائه شده در شهر به صورت سیستمی و بدون مراجعه حضوری انجام شود و این اتفاقی است که بخشی از آن به عهده شهرداری و بخش دیگر به عهده سایر ادارات و سازمان‌ها است و شورا می‌تواند هم مطالبه‌گر باشد و هم اینکه بستر این کار را فراهم کند.

نورصالحی افزود: شهرداری سهم بالایی در خدماتی دارد که به صورت حضوری انجام می‌شود چراکه ساختار خوبی از جمله سیستم مکانیزه و خدمات غیرحضوری ارائه می‌دهد و به نظر من از تمام بسترها و زیرساخت‌ها استفاده نشده است.

راهکارهای شفاف‌‌سازی و سالم‌سازی سیستم در شهرداری اصفهان

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که باید این ظرفیت‌های استفاده نشده را فعال کنیم و اگر جایی کمبود نرم‌افزار یا زیر ساخت نرم‌افزاری و‌ سخت‌افزاری داریم آن را فراهم کنیم. نکته مهم این است که در یک برنامه زمانی مشخص و نه‌چندان طولانی بتوان ادعا کرد که الان خدمات شهرداری هم مانند سایر دستگاه‌ها به صورت غیر حضوری امکان‌پذیر است.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این موضوع کمک می‌کند که مردم خدمات بهتری بگیرند و هم به شفاف‌سازی و سالم‌سازی سیستم کمک می‌کند هر چه تماس چهره به چهره کمتر باشد سلامت سیستم را تضمین می‌کند و به نحوی این ضعف اعتمادی که به سیستم شهرداری وجود دارد برطرف می‌کند.

هزینه پروژه‌های عمرانی به شدت بالا رفته است

وی با بیان اینکه هزینه‌های پروژه‌های عمرانی در کشور به شدت بالا رفته، اظهار داشت: به دلیل تورم و گرانی‌های شهر و کشور قیمت آهن‌آلات و مصالح ساختمانی گران شده و دستمزدها هم اضافه شده پس شهرداری خود به خود هم متأثر از بقیه کشور گرانی‌هایی را متحمل می‌شود که اجتناب ناپذیر است اما آن چیزی که می‌شود روی آن دقیق شد و بررسی کرد، این است که به عنوان مثال آیا هزینه نگهداری یک متر فضای سبز منطقی بوده و آیا هزینه یک کیلوگرم دفع پسماند منطقی است؟

نورصالحی در ادامه طرح سئوال‌هایی از این دست گفت: سئوال این است که آیا هزینه تمیز نگه داشتن شهر و سایر هزینه‌ها منطقی است؟ به نظر من ضروری است یک دور این فرایند هزینه‌ها ارزیابی و سنجش شود و اگر جایی بیشتر هزینه می‌شود، جلوی آن گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی همین تورم کمتر از 20 درصد بودجه شهرداری صرف امور جاری می‌شده اما این نسبت به میزان قابل توجهی اضافه شده، باید این نسبت بررسی شود که اعلام کنیم شهر را به بهینه‌ترین روش اداره می‌کنیم و از پرت منابع جلوگیری شود.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان درباره روند اداره مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای شهر اصفهان ادامه داد: به نظر می‌رسد اداره فرهنگسراها، مجموعه‎های ورزشی و فرهنگی به صورت اداره مستقیم توسط پرسنل شهرداری و اینکه به نوعی اداری آنها را اداره کنیم حقوق دهیم، بازده خوبی نداشته باشد. به نظر من مجموعه فرهنگ‌سراها باید ارتباط قوی با بدنه جامعه و گروه‌های سنی و آقایان و بانوان مختلف ارتباط برقرار کند و یک شهر پویا و فعال را رقم بزند. باید فعالان فرهنگی شناخته شده با سابقه خوب به کار گرفته شوند، چه‌بسا ممکن است فرهنگ‌سراها به وسیله آنها بهتر اداره شود.

وی افزود: اگر امکانات شهرداری با آن مجموعه‌های خودجوش تلفیق درست داشته باشند که هم امکانات شهر حفظ شود و هم بهره برداری خوبی از آن صورت بگیرد، اتفاق خوبی در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد و به نظرم استفاده از نقطه نظر فعالان و صاحب نظران هر حوزه می‌تواند راهکار خوبی باشد.

چگونه می‌شود بافت‌های تاریخی اصفهان را احیا کرد؟!

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وجود برخی بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی در شهر اصفهان گفت: برای رفع مشکل بافت فرسوده باید به نوسازی و بهسازی آن کمک کرد و برای بافت‌های تاریخی باید به منظور تبدیل آنها به مراکز گردشگری و تفریحی بازسازی شوند.

وی تصریح کرد: به نظرم سازمان میراث فرهنگی تا کنون در این زمینه نقش بازدارندگی داشته تا کسی به آن اماکن ورود نکند و تخریب نشود ولی اینکه چه کنیم تا یک خانه تاریخی سر پا بماند باید با فعالیت‌های غیر مزاحم برای آن مجموعه جریان پیدا کند تا خود به خود نگهداری شود.

نورصالحی تصریح کرد: در بعضی از کشورهای دنیا یک خانه تاریخی به شهرداری، مراکز تجاری، سیاسی و فرهنگی تبدیل شده و این باعث شده تا این فضا سرپا بماند و به صورت مستمر از آن مراقبت به عمل بیاید و در این قضیه ما در اصفهان خیلی موفق نبودیم، شهرهای بسیاری در کشور بودند که توانستند به خوبی مراکز تاریخی‌شان را با فعالیت‌های روز مثل صنایع دستی، هتل و رستوران هماهنگ کنند.

وی افزود: اینکه خیابانی کشیده شده و خانه تاریخی خراب شده و به عنوان مثال خیابان عبدالرزاق به بافت تاریخی آسیبی رسانده  کارهایی است که در گذشته انجام شده و  در دوره‌های اخیر  هر اقدامی در شهر  بر اساس نظر کارشناسان و مطالعاتی بوده که توسط آنان انجام شده، آثار فرهنگی و تاریخی حفظ شده و موردی که نسبت به آن بی توجهی شده باشد ذکر نشده است.

منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر با اشاره به یک اشکال در نقشه شهر اصفهان، اظهار داشت: ستاره‌دار شدن بعضی اماکن در نقشه شهر می‌تواند به ضرر آثار تاریخی باشد چراکه در اصفهان یک مجموعه با قدمت هزارساله با یک مجموعه 60 تا 70 سال قدمت همگی ستاره‌دار شده‌اند و با این اتفاق، خود به خود اولویت‌بندی‌ها فراموش می‌شود.

احیای آثار تاریخی و فرسوده اصفهان نیازمند بازنگری است

وی با بیان اینکه به نظر من در این حوزه نیاز به بازنگری وجود دارد که در این سنوات به مرمت و احیای بافت‌های سنتی پرداخته شود، تصریح کرد: در عرصه‌های بلافصل آثار تاریخی مانند میدان امام، مدرسه چهارباغ، تپه اشرف و ... روی نقشه شهر حریم درجه یک، دو و سه درجه بندی شدند و بر اساس حریم‌ها کدهای ارتفاعی مشخص شده و شهرداری بر اساس آن انجام می‌دهد. اگر مواردی اختلاف نظر بوده به کمسیون ماده 5 می‌رفته و آنجا با اخذ رای سازمان میراث فرهنگی پروانه ساخت صادر می‌شده و سعی شهرداری بر این است که ابتدا رعایت این حریم‌ها حفظ شود اگر موردی اتفاقی بر خلاف گفته میراث انجام شده باشد قابل تایید نیست و نباید چنین اتفاقاتی بیفتد.

اصفهان باید از ظرفیت‌های ملی برای رفع مشکلات خود استفاده کند

نورصالحی در پاسخ به سئوالی درباره استفاده از ظرفیت‌های ملی برای حل مشکلات کلان اصفهان افزود: اصفهان باید از ظرفیت‌های ملی که برای آن قابل دسترس بوده استفاده کند و مسئولان استانی و ملی همگی در این خصوص علاقمند هستند.

وی گفت: شهرداری و شورای شهر باید از ظرفیت‌های ملی که امکان دسترسی به آن وجود دارد استفاده کند چراکه این کار در کلانشهرهای هم رده با اصفهان با قدرت اجرا می‌شود و اصفهان از این جهت عقب است بنابراین باید این عقب ماندگی را هم جبران کند.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شاخص‌های مدنظر برای شهردار مطلوب شهر و فرایند آن در جلسات منتخب شورای ششم نهایی خواهد شد، اظهار داشت: طی روزهای آینده این موضوع بررسی خواهد شد و از نخبگان و صاحب‌نظران نظر خواهی می‌شود و فرایند در جریان و اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در ماه‌های گذشته رخ داده و همکاری با مجموعه‌های اقتصادی شرکت ایرلاین با بیس اصفهان توسط مسئولان استان، استاندار، معاونان، اتاق بازرگانی پیگیری شده و بنیاد نصف جهان در حال به نتیجه رسیدن است.

نورصالحی با اشاره به فعالیت چهره‌های اقتصادی گردشگری اصفهان تصریح کرد: فعالان مختلف فرهنگی و گردشگری در زمینه گردشگری فعال هستند و نقش شهرداری در این خصوص بسیار مهم است. شهرداری باید کسانی که در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل فعال هستند، بسازند تشویق کند.

وی افزود: اگرچه شهرداری در گذشته این فعالیت را داشته و زمین‌هایی را مشخص کرده اما باید دید چه مشوق‌های بیشتری می‌توان ارائه داد تا افراد اصفهانی و غیراصفهانی به این سرمایه‌گذاری راغب شوند، چراکه با در شرایط اقتصادی ممکن است کم بازده باشد.

بدنه مدیریت شهری اصفهان باید به سمت استفاده از جوانان برود؛ اتاق تعامل اعضای شورا و نمایندگان مجلس تشکیل شودعضو منتخب شورای شهر اصفهان: نباید اصفهان را به چشم یک «بچه‌پولدار» قلمداد کردعضو منتخب شورای شهر اصفهان: شهردار باید نیروی جهادی انقلابی باشد نه پشت‌میزنشین

اصفهان در زمینه استفاده از خانه‌های تاریخی ضعیف عمل کرده است

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ‌خاطرنشان کرد: برخی رویکردهالی متولیان در مورد خانه‌های تاریخی در گذشته دفعی بوده تا کسی سراغ این خانه‌ها نیاید و وارد نشود، در حالیکه در شهر یزد ایجابی عمل کردند و چندین سرمایه‌گذار خانه‌های بوم گردی یزد، اصفهانی بودند خانه تاریخی را احیا کردند و اکنون با دقت از آن نگهداری می‌کنند و در آن یک کسب و کار مرتبط با گردشگری راه اندازی کردند.

وی بیان کرد: ما در این زمینه در اصفهان ضعیف عمل کردیم و باید این موضوع تقویت شود که مستلزم همکاری میراث فرهنگی است که با  100 درصد منابع دولتی 100 درصد امکانپذیر نیست بلکه با مشارکت مردم امکانپذیر خواهد بود شهرداری و شورای اسلامی هم هر امتیازی که به این مجموعه‌ها برای سرمایه‌گذاران بدهند باید مد نظر قرار بدهند.

ورود خیرین به ظرفیت‌های مغفول شهر

نورصالحی با بیان اینکه در گذشته افکار و ایده‌های استفاده از ظرفیت خیران برای احداث اماکن مختلفی مطرح شده ولی به بار ننشسته است، گفت: چون وقتی با طیف مردم، خیران و سرمایه‌گذاران مواجه می‌شوید کسانی هستند که چشمداشت منفعتی ندارند و با یک کار مردمی ارضا می‌شوند که سرمایه‌های بسیاری را بیاورند و عام المنفعه استفاده شود به نظر من در آینده شهرداری و شورا باید بستر چنین کارهایی را فراهم کند.

وی افزود:  ابتدا تعداد خیران مدرسه ساز کم بود و اکنون در سطح کشور فعال شده ما باید با کمک فعالان اجتماعی فرهنگی، خیرانی که تمایل دارند اموال‌شان را در این مسیر خرج کنند و نام آنها در این حوزه جاودان بماند را شناسایی کنند.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نگرانی‌هایی که در گذشته مانع از انجام این کار شده به موضوع مالکیت برمی‌گردد چون با گذشت زمان به سمت بحث‌های منفعت‌های شخصی پیش نرود این نگرانی‌ها را باید با عنوان وقف برطرف کرد یا مالکیت دائمی در اختیار شهرداری باشد چون یک مجموعه وقتی راه اندازی می‌شود در طول زمان باید نگهداری هم بشود ممکن است همیشه به نام خیر باشد و تحت یک عنوان فعالیت کند ولی با گذشت زمان نگهداری به عهده شهرداری است و همیشه در این راستا حرکت کند.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دغدغه‌های یک مرکز خیریه معلولان، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های این مرکز استفاده از فضای شهری و پارک توسط بچه‌های معلول همانند بچه‌های سالم بود منتها اقتضائات خاص خودشان را دارد.

وی افزود: در منطقه 4 اصفهان و محیط خیابان مشتاق چنین مجموعه‌ای راه اندازی شد و در یک دوره کوتاهی خوب نگهداری و به بچه‌های معلول سرویس داده شده ولی بعد از آن مستهلک شده و بازسازی نشد، بنابراین باید ساختاری طراحی شود تا ماندگار شود و استمرارش هم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/166/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد شورای شهر اصفهان استفاده از ظرفیت اصفهان تصریح ظرفیت های ملی مسئولان استان مشکلات اصفهان شهر اصفهان عنوان مثال سرمایه گذاری منتخب شورای صدور پروانه مدیریت شهری تراکم فروشی خانه تاریخی زاینده رود برمی گردد انجام شده اداره شهر مجموعه ها نظر من هزینه ها پروژه ها بر اساس خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان