Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-28@04:39:04 GMT

چرا علی دایی گفت ۱۱۱ گله هستم؟

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۳۶۱۳

چرا علی دایی گفت ۱۱۱ گله هستم؟

علی دایی دیروز در گفتگویی با AS اعلام کرد در بازی های ملی خود ۱۱۱ گل به ثمر رسانده است، نکته ای که اشتباه محض است و دایی بر اساس نکته ای ویژه چنین چیزی گفته که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

به گزارش طرفداری، علی دایی در گفتگویش ضمن تبریک به رونالدو گفته ۱۱۱ گل ملی زده است. علی دایی ۲ گل از تعداد گل های مورد محاسبه خود را بر اساس گل هایش در بازی هایی اعلام کرده که فیفا در تصحیحات خود آن ها را از آمار بازی های ملی حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آن چه در دهه ۷۰ و ۸۰ در فوتبال ایران رخ داد، بازی هایی در دوران حضور علی دایی برگزار شد که فاقد ارزش بین المللی بوده که البته علی دایی در همه آنها حضور نیافت اما در ۲ بازی از این تعداد بازی ها گل زده بود.

بازی هایی که باید از فهرست بازی های ملی حذف می شد و با همکاری گروه های داخلی تاریخ و آمار این اتفاق هم رخ داد. مسابقاتی که حذف شدند به شرح زیر هستند: ایران و امید کویت – ۱۰ خرداد ۱۳۷۵ ایران و اکوادور بی – ۲۲ دی ۷۸ ایران و منتخب لیگ سی ایتالیا – ۲۸ دی ۷۸ ایران و الجزایر بی – ۱۲ اسفند ۸۰ ایران و منتخب لیگ دانمارک – ۱۲ بهمن ۸۱ ایران و کامرون بی – ۹ خرداد ۸۲ ایران و کامرون بی – ۲۴ مرداد ۸۲ ایران و مقدونیه بی – ۲۰ آبان ۸۴

در این تعداد بازی علی دایی ۲ گل به امید کویت و یک گل به اکوادور بی زده و از تعداد گل های ملی او حذف شده است. بر این اساس قبل از این تغییرات نه تنها او ۱۱۱ گل که ۱۱۲ گل داشته و با حذف این ۳ گل او ۱۰۹ گله شده، بنابراین روایت ۱۱۱ گله بودن او درست نیست و او همان ۱۰۹ گل رسمی را در کارنامه بازی های خود دارد، البته بعد از حذف این سه گل. علاوه بر این علی دایی در بازی های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان هم در روزی که ایران ۱۰ بر ۱ افغانستان را شکست داد، دو گل به تیم امید افغانستان زد که این بازی ها هم بازی ملی رسمی محسوب نمی شوند. بازی های آسیایی که در رده سنی زیر ۲۳ سال (البته با سه یار کمکی بزرگسال) برگزار می شد، از نظر فیفا بازی ملی نبود.

با تمام این اوصاف فرقی هم نمی کند دایی ۱۰۹ گله باشد یا ۱۱۱ یا ۱۱۲ گله و حتی ۱۴۴ گله، مهم این است او افتخار بین المللی فوتبال ما مسحوب می شود و میانگین گلزنی او هم از رونالدو و هم از لیونل مسی بالاتر است.

علی دایی ۱۰۹ گل را در ۱۴۸ بازی ملی به ثمر رسانده اما رونالدو این تعداد گل را در ۱۷۹ بازی ثبت کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

علی دایی: تیکی تاکا مثل سمفونی پنجم بتهوون است؛ ۱۱۱ گل ملی زدم اما رونالدو بیش از این ها گل می زند

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: علی دایی بازی ها ۱۱۱ گل ۱۰۹ گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، با شکست پرسپولیس در ضربات پنالتی مقابل ایرالکو، هوادار تبدیل به تنها نماینده تهرانی در جمع هشت تیم برتر جام حذفی شد. این اتفاق د حالی رخ داد که از آخرین باری که خبری از استقلال و پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام حذفی نبوده، 20 سال می‌گذشت.

در فصل 84-1383 بود که ابتدا استقلال با شکستی ناباورانه در ضربات پنالتی مقابل شاهین بوشهر در یک شانزدهم از مسابقات کنار رفت و سپس پرسپولیس بود که با نتیجه یک بر صفر برابر ابومسلم مشهد مغلوب شد تا در مرحله یک چهارم نهایی خبری از سرخابی‌های پایتخت نباشد.

جامی که در پایان روی دستان علی دایی در تیم صباباطری تهران بالا رفت تا سومین قهرمانی صبایی‌ها در جام حذفی رقم بخورد. جالب آنکه آن زمان فینال جام حذفی به شکل رفت و برگشت برگزار می‌شد و دو تیم صبا و ابومسلم در مجموع با تساوی 2 بر 2 کارشان به ضربات پنالتی کشید که یاران دایی بهتر عمل کردند و با نتیجه 4 بر 2 مقابل مشهدی‌ها به برتری رسیدند.

پنالتی‌های صباباطری توسط دایی، نوازی، سهراب بختیاری‌زاده و سعید دقیقی جوان تبدیل به گل شد و در طرف مقابل نیز ضربات مجتبی جباری و آندو تیموریان به گل تبدیل شد اما ضربات فضلی و ناصحی تبدیل به گل نشد تا جام به صباباطری برسد.

از آن فصل تا کنون هرگز شاهد غیبت این دو تیم در یک چهارم نهایی نبودیم که سرانجام طلسم 20 ساله به دست تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک شکسته شد.

دیگر خبرها

  • جنجال مدال اهدایی یک دختر به علی دایی
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!
  • علی دایی سرمربی پرسپولیس می‌شود؟