Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کودکان و نوجوانان به دلیل تجربه کم و داشتن حس کنجکاوی در معرض بیشترین خطرات آسیب‌های فضای مجازی و سوء استفاده ابزاری توسط مجرمان هستند.

وی افزود: استفاده طولانی مدت از گوشی، لپ‌تاپ، تبلت به دلیل کاهش حجم فعالیت‌های بدنی باعث بروز مشکلات عدیده جسمی مانند انحنای ستون فقرات، خشکی چشم، بروز برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌شود.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده ناصحیح و قرار گرفتن همیشگی در معرض رایانه، گوشی و اینترنت دچار اعتیاد می‌شوند و در نتیجه تمام دنیای خودشان را محدود به فضای مجازی می‌دانند.

وی افزود: استفاده بیش از حد اینترنت به دلیل جذابیت خاص این فضا باعث از بین رفتن اوقات طلائی و شکاف بین اعضای خانواده شده، درنتیجه منجر به افت تحصیلی کودکان و نوجوانان می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض بسیاری از محتوا‌های خشونت‌ آمیز و نامناسب باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی، ارتکاب جرائم مختلف و بلوغ زودرس می‌شود.

سرهنگ رجبی با اشاره به نقش والدین در خصوص کنترل میزان استفاده از فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان، تاکید کرد: والدین باید در این رابطه نقش پر رنگ تری را ایفا کنند تا کودکان در طول شبانه روز به صورت کنترل شده از بستر فضای مجازی استفاده کنند و در این رابطه باید برنامه دقیقی لحاظ شود تا از بروز آسیب های جدی به فرزندانشان جلوگیری به عمل بیاید.

بیشتر بخوانید

دریافت پول نقد بعد از کارت به کارت شگرد مجرمان سایبری

کلاهبرداری با ارسال لینک‌های حاوی پیام‌های تبریک نوروزی و عیدی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی آسیب های مجازی پلیس فتا کودکان و نوجوانان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته زمین پاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این هفته ویژه برنامه‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این ویژه برنامه‌ها به ارتقای سواد محیط زیستی کودکان و نوجوانان کشورمان کمک می کند. 

دیگر خبرها

  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • هفته زمین پاک
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم