Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در پیش نویس گزارش منتشر نشده ای که به طور اختصاصی به رویت خبرگزاری فرانسه رسیده فاش شده است که افزایش سطح دریاها می تواند بر زندگی صدها میلیون نفر از ساکنان مناطق شهری تا سال ۲۰۵۰ تاثیر بگذارد.

با گرم شدن زمین و آب شدن یخ ها، دریاها نقشه آینده جهان را ترسیم خواهند کرد و بسیاری از مجبور به رانده شدن از خانه وکاشانه خود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت این که دانشمندان پیش بینی کرده اند که برخی از شهرها مجبور خواهند شد به دلیل سیل خالی از سکنه شوند.

در این گزارش که از سوی تارنمای یورونیوز بازنشر شده آمده است: بسیاری از شهرهای بزرگ جهان از جمله بمبئی، جاکارتا، نیویورک، توکیو، لاگوس، شانگهای، میامی و داکا در معرض خطر قرار دارند.

دانشمندان آب هوایی سازمان ملل پیش بینی می کنند که حتی اگر گرم شدن جهانی همان طوری که در توافق آب و هوایی پاریس ۲۰۱۵ توافق شد،  زیر ۲ درجه سانتیگراد باقی بماند سطح دریاها ۶۰ سانتیگراد تا پایان قرن بالاتر خواهد آمد. این اتفاق طبیعی می تواند با افزایش گرمای زمین همراه شود که به معنای آن خواهد بود که مناطقی از زمین که اکنون ۳۰۰ میلیون نفر در آنها سکنی دارند تا سال ۲۰۵۰ در مقابل سیل آسیب پذیر خواهند بود.

شهرهایی مانند جاکارتا و ونیز تاکنون زیر آب رفته اند و این در حالی است که جزایری در منطقه اقیانوس آرام در معرض ناپدیدی زیر امواج قرار دارند.

در گزارش کمیته بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) آمده است: با افزایش سطح دریاها باید تصمیمات دشواری اتخاذ شود، افزایش طوفان و سیل با تناوب و شدیت بیشتری ادامه دارد و خطر افزایش اسیدی شدن اقیانوس ها و تشدید موج گرما را در پی دارد.

پیش بینی ها نشان می دهد در بدترین سناریو خسارت ۱.۶ و ۳.۲ دلاری آمریکا برای ۱۳۶ کشور بزرگ کنارساحلی بعید نیست. ۱۴۰ مکان میراث جهانی نیز بیشتر در دریای مدیترانه در معرض خطر سیل قرار دارند.

در این گزارش آمده است که کاهش گازهای گلخانه ای در حال حاضر می تواند خطرات را کاهش دهد اما روندافزایش سطح دریا در حال شتاب گرفتن است و ادامه خواهد یافت. گازهای گلخانه ای موجود در هوا تاکنون نشان داده که سطح دریاها تا چه اندازه تا قبل از سال ۲۰۵۰ افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا توافق اقلیمی پاریس سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا توافق اقلیمی پاریس سیل تغییرات آب و هوا توافق اقلیمی پاریس سیل سطح دریاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد گزارش های اولیه از سرنگونی یک هواپیما بر فراز حریم هوایی استان صعده در شمال یمن حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برخی منابع خبری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند نیروی های مسلح یمن یک پهپاد MQ9 آمریکا را در آسمان شهر صعده یمن سرنگون کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سومین پهپاد سی میلیون دلاری آمریکایی هست که بدست انصارالله سرنگون می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

لاشه هواگردی که در حریم هوایی یمن، استان صعده، توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

 

   

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای