Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جنگ شیمیایی عراق علیه ایران یکی از صفحات تاریک و سیاه گذشته نه چندان دور تاریخ بشری است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سعید عطاری؛ مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مطلبی نوشته است:
«غربی‌ها هستند که سلاح شیمیایی را ساختند و آن را بکار بردند و در جنگ هشت ساله عراق با ایران آن را در اختیار صدامی‌ها و بعثی‌ها گذاشتند و در مقابل فجایعی که از این راه پیش آمد، سکوت کردند و به صدام از پشت کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلام به ما این اجازه‌ها را نداده است. ما از علم برای پیشرفت استفاده می‌کنیم». مقام معظم رهبری
دفاع از خاک کشور، آیین و مذهب برخاسته از وجدان بیدار و ضمیر آگاه هر ملتی است که قدمتی در بلندای طول تاریخ دارد.
ملت ایران با تاریخ کهن خود، افتخارات بسیاری در دفاع از مرز و بوم و دین و مکتب خود در مقابل متجاوزان و اشغالگران در تاریخ به ثبت رسانده است که هر کدام به سهم خود و در جای خود برگ زرینی به کتاب پر ورق تاریخ ایران است.
ولی دفاع هشت ساله ملت غیور ایران و جوانان مومن و شجاع آن به رهبری پیر و مراد خود، خمینی کبیر در مقابل متجاوزان بعثی به حریم ایران و انقلاب نوپای آن، ستاره فروزانی است که تا ابد ملت‌های مظلوم و ستم‌کشیده از روشنی آن برای رسیدن به استقلال و آزادی بهره می‌گیرند.
پرچم‌داران این دفاع مقدس، رزمندگان و ایثارگرانی بودند که در راه ایمان و آرمان خود از تمام هستی خویش گذشتند تا در این راه به شهادت رسیدند و یا با تقدیم عضوی از بدن خود مدال جانبازی به سینه آویختند.
جنگ شیمیایی عراق علیه ایران یکی از صفحات تاریک و سیاه گذشته نه چندان دور تاریخ بشری است و جنگی که منادیان دموکراسی و تمدن با هم متحد شدند تا ملتی را که با اتکا به ایمان علیه ظلم و جور و فساد انقلاب کرده است به زانو درآورند. ابرقدرت شرق و غرب و جمعی از کشور‌های اروپایی دست به دست هم دادند تا انبار‌های تسلیحاتی عراق را مملو از انواع سلاح‌های شیمیایی نمایند که علیه ایران بکار گرفته شود.
استفاده گسترده از سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای باعث تشکیل سازمان کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) شد و بسیاری از کشور‌های جهان به این کنوانسیون پیوستند و جای بسی تأسف است که برخی از کشور‌ها نظیر آمریکا و اسرائیل تاکنون عضویت در این کنوانسیون را نپذیرفته‌اند.
استفاده از عوامل شیمیایی در جنگ‌های بشری، ضد انسانی‌ترین تاکتیک جنگی در قرن گذشته بوده است.
هم به حکم عقل و هم به حکم همه ادیان آسمانی هر نوع سلاح مخربی که آسیب‌زننده به عموم مردم باشد، ممنوع است و استفاده از سلاح در مواردی مانند دفاع از خود منطقی است، اما طبیعی است که باید از تولید و استفاده از سلاح‌های مخربی که بصورت بی‌ضابطه موجب آسیب به افراد از جمله بی‌گناهان می‌شود، جلوگیری کرد.
خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» هر نیرویی در قدرت دارید برای مقابله با دشمنان آماده سازید. قوی کردن در قرآن به معنای استفاده از ابزاری است که در عرصه میدان دفاع باید از آن بهره برد؛ بنابراین ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی مانند سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی به استناد این آیه و بر مبنای فتوای مقام معظم رهبری خلاف شریعت اسلام است.
هفتم و هشتم تیرماه، سال 1366 هجری شمسی، هواپیما‌های بمب افکن عراقی با بمب‌های شیمیایی به شهر سردشت و شهر‌های اطراف آن حمله کردند که در نتیجه آن ده‌ها نفر از هموطنان عزیز غیر نظامی به شهادت رسیده و هزاران نفر در معرض گاز‌های شیمیایی قرار گرفتند.
بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و جمهوری اسلامی ایران پس از این واقعه، شهر سردشت را نخستین شهر قربانی جنگ افزار‌های شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما معرفی نمود؛ لذا تاریخ هشتم تیرماه به عنوان روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نام‌گذاری شد.
واقعه سردشت و حملات با سلاح‌های مرگبار شیمیایی طی جنگ هشت ساله که هزاران شهید و جانباز از خود بر جای گذاشت، نماد مظلومیت جمهوری اسلامی ایران و از آشکارترین مصادیق ظلم و ستم و برخورد سیاسی و غیر انسانی قدرت‌های استکباری با مقوله حقوق بشر است.
نام‌گذاری سالروز حمله شیمیایی به این شهر به عنوان روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، فرصت مناسبی برای یادآوری این واقعه مهم و نیز تبیین تلاش‌های انسان دوستانه و صادقانه ایران برای مقابله موثر با سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی است.
سردشت به عنوان اولین شهر مسکونی قربانی فاجعه شیمیایی در جهان فقط نماد مظلومیت ایران نیست بلکه نمادی از برخورد دوگانه مجامع بین‌الملل در جهت تأمین منافع ابر قدرت‌هاست. رژیم بعث عراق از اواخر دهه هشتاد میلادی با کمک مستقیم کارشناسان و دانشمندان شوروی سابق، یوگسلاوی، آمریکا، آرژانتین، برزیل، اسپانیا، هلند، ایتالیا، مصر، آلمان، فرانسه و چند کشور دیگر ضمن خرید مستقیم عوامل مخرب شیمیایی، مبادرت به خرید مواد و تجهیزات و تولید گسترده سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز‌های تاول‌زا، گاز‌های اعصاب و عوامل موثر بر خون (سیانور) نمود. تمام مراحل معامله، خرید، انتقال مواد اولیه و تولید عوامل شیمیایی تحت پوشش و عناوین فریبنده نظیر سموم دفع آفات کشاورزی، سموم حشره کش‌ها و کود شیمیایی با آگاهی کامل کشور‌ها و شرکت‌های غربی از مقاصد اصلی رژیم بعث به عراق صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بمباران شیمیایی سردشت کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • در هیچ کجای جهان فجیع‌تر از جنایات تل‌آویو در غزه سراغ نداریم
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • قتل فجیع کارگر قهوه خانه در شهرری
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم