Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه نقشی در پذیرش 4 رشته پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و دندانپزشکی ندارد و پذیرش از طریق سازمان سنجش انجام می‌پذیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای احمد حیدری درباره نحوه برگزاری و سهمیه پذیرش دانشجو در کنکور امسال گفت: امسال برای دومین بار کنکور در شرایط کرونایی برگزار می‌شود البته برگزار کننده کنکور سازمان سنجش است، ولی وزارت علوم‏ تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در برگزاری کنکور همکاری خوبی با سازمان سنجش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کنکور در اواخر این هفته برگزار می‌شود و بعد از برگزاری کنکور با ارائه دفترچه کنکور دانش آموزان می‌توانند رشته و دانشگاه خود را انتخاب کنند البته رشته‌های پزشکی، ‏ دامپزشکی، ‏ دندانپزشکی و داروسازی چهار رشته‌ای است که به صورت مستقیم توسط سازمان سنجش پردازش انجام و قبولی آن‌ها اعلام می‌شود.
آقای حیدری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقشی در پذیرش دانشجو در این چهار رشته ندارد و تمامی فعالیت‌های مربوط به انتخاب این چهار رشته توسط سازمان سنجش انجام می‌شود، اما سایر رشته‌ها در دفترچه دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود و داوطلبان بعد از انتخاب رشته در دانشگاه دولتی می‌توانند در دانشگاه آزاد نیز به صورت مستقل انتخاب رشته کنند.
وی در خصوص پذیرش سوابق تحصیلی در کنکور امسال گفت: پذیرش از طریق سوابق تحصیلی طبق سال‌های پیش در دانشگاه آزاد انجام می‌شود، اما در این چهار رشته (پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) امکان پذیرش دانشجو از طریق سوابق تحصیلی نیست. اما در سایر رشته‌های فنی، مهندسی، هنر، دانشجویان می‌توانند از طریق سوابق تحصیلی بدون کنکور پذیرش شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای حیدری با بیان این که 980 هزار صندلی خالی وجود دارد گفت: در دانشگاه آزاد ظرفیت خوبی برای پذیرش دانشجو وجود دارد و با شعار هر دانشجو یک مهارت، رویکرد مناسبی برای پذیرش دانشجو شکل گرفته و تعداد پذیرش دانشجو در این دانشگاه نسبت به پارسال 170 هزار نفر افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش دانشجو سوابق تحصیلی سازمان سنجش چهار رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان

ایسنا/لرستان استاندار استان از پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان خبر داد.

ابوطالب شفقت امروز هفتم اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از محل برگزاری آزمون سراسری که در دانشگاه لرستان برگزار شد اظهارکرد: بیش از ۳۵ هزار داوطلب در آزمون سراسری شرکت کردند که ۶۳ درصد آنها را جمعیت دختران تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: از مجموع این شرکت کنندگان در آزمون کمتر از ۳۰۰۰ نفر جذب دانشگاه‌های دولتی لرستان می‌شوند.

استاندار لرستان بیان کرد: امیدوارم نخبگان این آزمون در دانشگاه‌های معتبر کشور و همچنین دانشگاه‌های استان جذب شوند.

وی همچنین در بازدید از تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان گفت: انتظار دارم به گونه‌ای این پروژه پیش رود که روز بیست و یکم اردیبهشت ماه یعنی یک روز قبل از برگزاری دور دوم انتخابات تردد از این پل را شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود