Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@16:23:39 GMT

افزایش ۴ درصدی مصالحه در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۵۱۸۴

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: افزایش ۴ درصدی مصالحه از اقدامات دادگستری استان مرکزی بوده است. خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در دیدار با اعضای شورای قضایی استان مرکزی به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه، با بیان اینکه دستگاه قضا همچون گذشته خدمت گذاری به مردم استان مرکزی را سرلوحه امور خود قرار داده است، گفت: دادگستری استان مرکزی در راستای خدمت هرچه بهتر و صادقانه‌تر گام بر می‌دارد، امنیت با کار قضا یک امر در هم تنیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه تأمین امنیت در مقوله‌های مختلف برای مردم اهمیت دارد، اظهار کرد: دادگستری استان مرکزی در این موارد ورود خوبی داشته است. سال گذشته در این خصوص برنامه‌ای تدوین و برخورد شدید با جرایم شدید در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نقشه راه قوه قضاییه، سند تحول دستگاه قضا است که حاصل تلاش و زحمات کارشناسان و نیرو‌های دستگاه قضا و برگرفته از تجربیات ۴۰ ساله نظام قضایی جمهوری اسلامی و برآیند موفقیت‌ها و چالش‌هاست. این سند امید و اعتبار دو چندانی به دستگاه قضایی بخشیده است.

موسوی ادامه داد: مقابله با فساد در درون و بیرون از دستگاه قضایی و تحقق کارآمدی، ۲ اولویت مهم کشور است که سند یاد شده بر این مبنا تهیه شده و ۷ مأموریت مهم و ۱۴ چرخش تحول‌آفرین در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در آن در نظر گرفته شده و خروجی اجرای این سند اجرای عدالت و رضایتمندی مردم است.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های دادگستری استان مرکزی، تصریح کرد: در استان مرکزی وضعیت رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های قضایی به خاطر فراهم نبودن زیرساخت‌ها مطلوب نبود، اما از ۲ درصد دادرسی الکترونیک در پایان خردادماه به ۷۵ درصد رسیدیم که رشد بسیار خوبی در این حوزه محسوب می‌شود و مصداق حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سال ۹۸ بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال جرایم وصولی تعزیرات بوده که در سال ۹۹ به ۳۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

موسوی ادامه داد: افزایش ۴ درصدی مصالحه از دیگر اقدامات دادگستری استان مرکزی بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش محکومین مالی نیز اقدامات زیادی صورت گرفته و چندین بار محکومین مالی محبوس نفقه صفر شده‌اند، گفت: در واقع در خصوص محکومین نفقه نیز گام‌هایی برداشته شده است، سال گذشته ۲۹۰ زندانی محکوم مالی و در دهه کرامت امسال ۱۱ نفر از زندانیان مالی آزاد شده‌اند و در ماه مبارک رمضان امسال نیز ۲۳ میلیارد ریال از سوی ستاد دیه کمک شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت و مهندسی این مهم به عهده قوه قضاییه است، عنوان کرد: تمام بار این وظیفه بر عهده قوه قضاییه نیست؛ لذا دستگاه قضایی استان مرکزی در این زمینه تلاش کرده از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.   بیشتر بخوانید: سند تحول قضایی باید به عنوان یک الگوی اساسی در مسیر تحول تداوم یابد انتهای پیام/ برچسب ها: هفته قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی اراک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی اراک رئیس کل دادگستری استان مرکزی استان مرکزی دستگاه قضایی دستگاه قضا قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدهادی احمدی‌طبا شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در روزهای گذشته، بارش باران بسیار خوب در شهرستان اردستان اتفاق افتاد و طبق آمار هواشناسی، میانگین بارش در سال آبی جاری، ۱۴۷ میلی‌متر بوده که ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در میانگین بارش شهرستان اردستان، نسبت به بلند مدت با افزایش ۳۵ درصدی مواجه بودیم و جلسه مدیریت بحران در خصوص پیشگیری از خسارات برگزار و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه توجیه شدند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: به‌دنبال بارش زیاد باران در نقاط مختلف شهرستان، برخی از معابر و جاده‌ها دچار سیلاب و آبگرفتگی شد که با حضور و رسیدگی مدیریت بحران مشکلات برطرف شده و مسیرهای اصلی جاده‌ها باز است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: دو نقطه از مسیرهای روستایی شهرستان اردستان در سیلاب قرار دارد که با همکاری دستگاه‌های مربوطه، این مسیرها نیز به‌زودی باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز خسارت دقیق مشخص نیست، ادامه داد: خسارت‌های وارد شده در بخش راه و جاده‌ها حدود ۴۰ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۷ میلیارد تومان و ساختمان‌ها حدود ۵ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در مجموع حدود ۵۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده، اضافه کرد: در این چند روز تمام دستگاه‌های شهرستان در آماده‌باش کامل بودند و باز هم اگر هشدار هواشناسی اعلام شود، آماده‌باش کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6089377

دیگر خبرها

  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است