Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، اواخر تیر سال ۱۴۰۰ سازمان محیط ‌زیست از خبرنگاران این حوزه برای پوشش خبری و بازدید از اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه دعوت کرد و درپی آن حدود ۲۰ خبرنگار به میزبانی این سازمان در تاریخ دوم تیر راهی استان آذربایجان غربی شدند.

ساعاتی از شروع این ماموریت نگذشته بود که اتوبوس غیراستانداری که سازمان محیط زیست به دلیل رایگان بودن از کارخانه سیمان در اختیار گرفته بود، دچار حادثه شده و به دلیل آنچه که پلیس نقص در سیستم ترمز اعلام کرد از مسیر خارج و واژگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین حادثه مهشاد کریمی خبرنگار ۲۵ ساله ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ۲۷ ساله ایرنا جان خود را از دست دادند.

ساعتی از این حادثه نگذشته بود و در حالی که جامعه خبری در شوک از دست دادن دو خبرنگار جوان بود، خبر آمد که اتوبوس حامل سربازمعلم‌ها که از استان سیستان و بلوچستان راهی شیراز بودند، روبروی پمپ بنزین دهشیر استان یزد دچار نقص فنی ترمز شده و با یک تریلی در لاین مقابل برخورد کرده است. در این حادثه دست‌کم پنج سرباز جان خود را از دست دادند.

مرگ ۹۹ نفر در حوادث مرتبط با اتوبوس در سال ۹۹

وقوع دو حادثه اتوبوس در عرض کمتر از ۲۴ ساعت با دست‌کم ۷ قربانی در محل حادثه این نگرانی را ایجاد کرده که تصادفات مرتبط با اتوبوس‌ها در حال افزایش است. موضوعی که البته یک مقام مسئول در پیگیری‌های خبرنگاران آن را تایید نکرد و معتقد است که چون خبرنگاران همکاران خود را از دست داده‌اند، نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری دارند در حالی که آمارهای رسمی روایت دیگری دارند.

اما برابر آمارهای پزشکی قانونی، در سال ۹۹ مجموعا ۹۴ نفر در تصادفات و حوادث مرتبط با اتوبوس جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آن با ۱۶ مورد فوتی مربوط به اسفند ۹۹ و کمترین آن با ۳ مورد فوتی مربوط به فروردین آن سال است.

ماه‌های اردیبهشت نیز ۱۴ مورد، خرداد و تیر هر کدام ۴ مورد، مرداد ۶ مورد، شهریور ۱۲ مورد، مهر ۵ مورد، آبان و آذر هرکدام ۹ مورد، دی ۵ مورد و بهمن نیز ۷ مورد از مجموع فوتی‌های این حوادث را به خود اختصاص داده‌اند.

قربانیان اتوبوس در یک روز از تیر ۱۴۰۰ بیشتر از قربانیان اتوبوس در ۳۱ روز از تیر ۹۹

با مقایسه مجموعا ۴ مورد فوتی طی ۳۱ روز از تیر سال ۱۳۹۹ و ۷ مورد فوتی تنها در عرض ۲۴ ساعت از هفته اول تیر سال ۱۴۰۰ ناگفته پیداست که قربانیان حوادث اتوبوس افزایش یافته است و معلوم نیست که تا پایان تیر و بررسی آمار نهایی پزشکی قانونی از جان‌باختگان حوادث مرتبط با اتوبوس، چند نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.

سهم استان‌ها از قربانیان حوادث مرتبط با اتوبوس در سال ۱۳۹۹ نیز نشان می‌دهد بیشترین تعداد با ۱۶ مورد فوتی مربوط به تصادفات رخ داده در استان اصفهان است و پس از آن خراسان جنوبی و استان البرز با ۱۳ و ۱۱ مورد فوتی در رتبه بعدی قرار دارند.

آذربایجان شرقی با ۸ مورد، تهران با ۴ مورد، چهارمحال و بختیاری با ۲ مورد، خراسان رضوی با ۲ مورد، خراسان شمالی و زنجان هرکدام با یک مورد، سمنان با ۳ مورد، فارس با ۴ مورد، قزوین با یک مورد، قم با ۲ مورد، کردستان و کرمانشاه هر کدام با یک مورد، کرمان با ۶ مورد، گیلان با یک مورد، لرستان با ۵ مورد، مازندران و مرکزی هرکدام با ۲ مورد، هرمزگان با ۷ مورد و یزد نیز با یک مورد سهم‌های دیگری از قربانیان ناشی از تصادفات رخ داده در این استان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در سال ۹۹ در استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر،خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و همدان هیچ حادثه مرگبار مرتبط با اتوبوس‌ها رخ نداده است.

روند سینوسی قربانیان تصادفات اتوبوسی در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰

بررسی آمارهای رسمی پزشکی قانونی در فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نیز نشان می‌دهد به ترتیب ۸ و ۶ نفر در فروردین و اردیبهشت امسال در تصادفات مرتبط با اتوبوس جان خود را از دست داده‌اند. آماری که در مقایسه با فروردین سال ۹۹ افزایش و در مقایسه با اردیبهشت سال ۹۹ روندی کاهشی داشته است و نشان‌دهنده وضعیت بدون ثبات و سینوسی در آمار جان‌باختگان تصادفات مرتبط با اتوبوس‌هاست.

همچنین در دوماهه ابتدایی امسال استان اصفهان همچنان با ۴ مورد فوتی در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن استان‌های تهران، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هرکدام با ۲ مورد، و کرمان، قم، فارس و چهارمحال و بختیاری نیز هر کدام با یک مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

باید دید روند کاهشی در تصادفات در دوره کرونا که پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های مرتبط در حوزه حمل و نقل آن را به عملکردشان در سال ۹۹ نسبت می‌دادند با کاهش فراگیری کرونا در کشور ادامه خواهد داشت یا روند افزایشی تصادفات در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
 

کد خبر 610735 برچسب‌ها روزنامه نگاران خبرنگاران آمار سازمان حفاظت محیط زیست حوادث ایران تصادف پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روزنامه نگاران خبرنگاران آمار سازمان حفاظت محیط زیست حوادث ایران تصادف پزشکی جان خود را از دست یک مورد مورد فوتی ۲ مورد سال ۹۹ استان ها داده اند سال ۱۴۰۰ ۴ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، رسانه‌های محلی روز شنبه گزارش دادند که در یک حادثه رانندگی در مرکز سنگال ۱۳ نفر کشته و حدود ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری سنگال به نقل از یک منبع امنیتی، این حادثه در جاده ملی شماره ۱، در نزدیکی روستای یامونگ در منطقه کافرین رخ داده است.

این منبع اعلام کرد این حادثه بر اثر واژگونی یک اتوبوس حمل و نقل پس از ترکیدن یکی از لاستیک‌های آن رخ داد.

کد خبر 6090336

دیگر خبرها

  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • (ویدئو) تصادف هولناک وزیر آموزش رژیم صهیونیستی
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره