Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمدصادق براتی در نشستی با مدیرکل حوزه وزارت و امور بین‌الملل وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به‌منظور معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیش از کرونا قطب مهم گردشگری زیارت بوده و امیدواریم بعد از کرونا نیز همچنان ۳۰ تا ۳۵ میلیون زائر و گردشگر به این استان سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق و با اشاره به انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، افزود: مدیرکل جدید درگذشته خدمات شایسته‌ای در استان داشته است و با ظرفیت‌های و شرایط این استان آشنایی کامل دارد.

 وی با اشاره به‌حکم انتصاب سید جواد موسوی به‌عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ابراز کرد: در این حکم به ۱۲ بند مهم اشاره‌شده که ۵-۶ بند آن در استان انجام‌شده و ۴-۵ بند آن لازم است در دوران مدیر جدید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره تغییر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این استان زحمات زیادی را کشیده است و با توجه به بازنشستگی مدیرکل سابق، فردی از همین خطه که از قدیمی‌های این اداره کل و سبقه بسیار خوبی دارد به‌عنوان مدیرکل فعالیت را آغاز می‌کند.

علیرضا ایزدی با اشاره به شرایط کرونایی اظهار کرد: با توجه به این شرایط و در راستای رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی مراسمی تکریم و معارفه برگزار و معارفه و تکریم مدیرکل با حضور اعضای شورای معاونان اداره کل برگزار شد.

وی بابیان این‌که امیدواریم در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی گام‌های مؤثری را برداریم، تصریح کرد: در خراسان رضوی گلچینی از بهترین مدیران وجود دارد که پشتوانه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواهند بود.

پیش‌ازاین جلسه نیز مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم تکریم و معارفه‌ای که در شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باافتخار حامل پیام و سلام دکتر مونسان وزیر و معاونان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستم تا فردی که چند دهه برای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش کرده تکریم کنیم و سکان‌دار جدید این اداره کل در استان جلیل‌القدر خراسان رضوی را معرفی کنیم.

ایزدی بابیان این‌که سال‌ها در محضر آقایان مکرمی‌فر و موسوی تلمذ کرده‌ام، ادامه داد: به وجود مدیران بادانش و تجربه در خراسان رضوی افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی وجود دارد، انتخاب مدیر برای این استان بسیار دشوار بود.

مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به انتخاب مدیرکل جدید از بدنه این وزارتخانه تأکید کرد: امیدوارم با نگاه جامعی که مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در هر سه حوزه دارد همچنان روبه‌جلو حرکت کند.

هم‌چنین مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این مراسم گزارشی از عملکرد اداره کل طی دوره مدیرکلی‌اش ارائه کرد و گفت: تلاش‌های زیادی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی مدت حدود ۴ سال اخیر انجام‌شده که با لطف، همکاری و همت مدیران، معاونان و کارکنان اداره کل بوده است.

ابوالفضل مکرمی‌فر هم‌چنین از همکاری استاندار، معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری، مدیران کل معاونت زیارت و دیگر مدیران کل استان، و معاونان و مدیران اداره کل قدردانی کرد.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خدا را شاکرم که دو بار مجاور بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) شدم و در کسوت خادم گردشگران و زائران باشم.

سید جواد موسوی بابیان‌ این‌که اگر تجربه‌ای اندوخته‌ام از همین جمع آموخته‌ام و امیدوارم بتوانم از این تجربه برای پیشرفت اداره کل استفاده کنم، ادامه داد: دست طلب و یاری به‌سوی شما دراز می‌کنم، تا با کمک مدیران و همکاران اداره کل مسیر روبه‌پیشرفت را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: از حسن نظر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکر می‌کنم و امیدوارم با سعی و تلاش مضاعف وظیفه‌ام در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی را به نحو احسن انجام دهم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه متن تقدیر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مکرمی‌فر مدیرکل سابق قرائت و حکم سید جواد موسوی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی قرائت و اعطاء شد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی علیرضا ایزدی تکریم و معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی قطب گردشگری گردشگری و صنایع دستی مدیرکل جدید میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مدیرکل جدید میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی امور بین الملل کل میراث فرهنگی مدیرکل سابق حوزه وزارت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس

مریم جلالی در مراسم واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: امید است این اقدام در فارس زمینه‌ای شود تا در تمامی ابنیه‌های میراثی حضور و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی را ببنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه امروز در موزه‌ها می‌بینیم، کار دست هنرمندان صنایع‌دستی دیروز است و هنرمندان امروز حافظان و پاسداران میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان خانه‌های صنایع‌دستی متعددی، چون نمد، منبت، خاتم، شیشه و... ایجاد شود.

او با اشاره انتخاب «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی در شیراز گفت: در حال حاضر به‌منظور حفظ میراث فرهنگی، هنر و معماری و صنایع‌دستی نهفته در بافت تاریخی شیراز، «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی شیراز تعیین‌شده است و جا دارد در این محله خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود تا گردشگری تجربه محور رخ دهد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در محله‌های قدیمی آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وضعیت این محلات را به سازی کرد و با ایجاد فرصت برای هنرمندان در این مناطق صنایع‌دستی را رونق داد.

جلالی در ادامه سخنانش به جهانی و ملی شدن شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همواره تأکید کرده‌ام که ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها امتیاز نیست بلکه مسئولیت است و اگر مسئولیت خوب انجام نشود ممکن است این امتیاز سلب شود از این روباید مصوبات شورای جهانی صنایع‌دستی ضمانت اجرایی داشته باشند؛ بنابراین گزارش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه، ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس به مدت دو سال واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود