Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از حملات هوایی ایالات متحده علیه تاسیساتی در منطقه مرزی عراقسوریه منتشر شد که به ظن آنها مورد استفاده "گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران" قرار داشت.

در بیانیه پلوسی آمده است: حملات هوایی که وزارت دفاع آمریکا علیه تاسیسات عملیاتی و انبار تسلیحات در منطقه مرزی عراق – سوریه انجام داد، به نظر می‌رسد یک "واکنش هدفمند و مناسب به یک تهدید جدی و خاص" بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: "حفاظت از قهرمانان نظامی که از آزادی‌های ما دفاع می‌کنند، یک اولویت مقدس است. شبه نظامیان تحت حمایت ایران از این امکانات برای حملات تهدیدکننده علیه نیروهای آمریکایی و همچنین متحدانمان استفاده می‌کردند."

پلوسی گفت: طبق قانون اختیارات جنگی، کنگره مشتاق به دریافت و بررسی اطلاعیه رسمی درباره این عملیات و همچنین دریافت جزئیات بیشتر از دولت است.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای هوایی این کشور به دستور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مواضع حشد شعبی را در دو نقطه یکی در خاک سوریه و دیگری در خاک عراق بمباران کرده است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: پلوسی حمله پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات

شورای علمای شیعه افغانستان و نمایندگی‌های سیاسی و دیپلمات‌های خارجی برای افغانستان حمله تروریستی داعش به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله در بیانیه‌ای نوشت: «توقع می‌رفت با حاکمیت امارت اسلامی، دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث نباشیم، اما متاسفانه چنین نشد؛ چون باز هم شاهدیم که هر از چند گاهی مردم ما توسط تروریست‌های قسی‌القلب به گلیم عزا می‌نشینند و شاهد پرپر شدن گل‌هایشان هستند».

این بیانیه در ادامه بار دیگر از مقامات حکومت طالبان خواست تا در حفظ  جان مردم، خصوصاً در حفظ و تأمین امنیت مراکز دینی و عبادی بیشتر کوشا باشند.

سفارت ترکیه در کابل نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله تروریستی نوشت آنکارا هر نوع تروریسم را محکوم می‌کند و با مردم افغانستان ابراز همدردی می‌نماید.

سفارت ژاپن نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدری با قربانیان و خانواده‌هایشان خواستار توقف فوری حملات تروریستی شد.

«رافائلا ایودیس» کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در بیانیه‌ای با تأکید بر لزوم حفاظت از شیعیان، ضمن ابراز همدردی با قربانیان و خانواده‌هایشان این حمله و دیگر همه اقدامات خشونت‌بار را محکوم کرد.

هیئت نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان(یوناما) نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد: تحقیقات و پاسخگویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جوامع شیعه افغانستان به نیاز فوری است.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای مقامات طالبان را به افزایش تلاش‌ها جهت پایان دادن به خونریزی در تمام نقاط افغانستان فرا خواند.

این سازمان همچنین بر لزوم شناسایی مرتکبین این جنایت و محاکمه‌ آنان تأکید کرده و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان، برای مجروجین شفای عاجل آرزو کرد.

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفتعوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوندسفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت