Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراکسیون پارلمانی ائتلاف دوله القانون با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست از دولت الکاظمی برای انجام اقدام فوری در مجازات عوامل تجاوز به خاک عراق گفت که باید جلوی حملات مکرر به الحشد الشعبی گرفته شود.

به گزارش مشرق، فراکسیون پارلمانی «دوله القانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق هم تجاوز نظامی آمریکا به خاک عراق را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه این فراکسیون آمده است: ما حمله آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه القائم را که با شهادت شماری از رزمندگان غیور تیپ ۱۴ همراه شد محکوم می‌کنیم، رزمندگانی که با اشتیاق مشغول تامین امنیت مرزها در برابر نفوذ تروریست‌ها به داخل خاک عراق برای انجام اقدامات تروریستی هستند.

ائتلاف دوله القانون افزود: این عمل کاملا خصمانه و غیرموجه است و موجب تحریک ملت عراق می‌شود، زیرا نیروهای امنیتی عراقی هدف گرفته شده‌اند که به اذعان خود آمریکا برای کمک و پشتیبانی در مبارزه با ترویسم در مرز حضور دارند.

ائتلاف نوری المالکی تصریح کرد: دولت عراق باید اقدامات فوری را برای مجازات عوامل این اقدام تروریستی به کار گیرد و مانع تکرار آن شود و وزارت خارجه نیز موظف است برای پایان دادن به این بی تدبیری و هدف قرار دادن مکرر الحشد الشعبی اقدام کند.

الحشد الشعبی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت دو بامداد امروز (دوشنبه، ۲۸ ژوئن)، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ‌های ۱۴ و ۴۶)، واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

بنا بر این بیانیه، این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال انجام وظایف مرسوم خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد. این نیروها تحت فرماندهی عملیات مشترک عراق در حال انجام وظیفه بودند و درگیر هیچ فعالیتی علیه حضور نیروهای خارجی در کشور عراق نبودند. همان‌طور که سازمان الحشد الشعبی بارها و بارها بر این امر تاکید کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است که بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها که برای توجیه این جنایت خود ارائه می‌کنند، در نقاط مورد حمله، هیچ زرادخانه، انبار تسلیحات یا چیزی مشابه آن وجود نداشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا وزارت خارجه دولت الکاظمی الحشد الشعبی عراق سازمان الحشد الشعبی استان الانبار الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست منتخبان مجلس دوازدهم شورای اسلامی توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با حضور بیش از ۱۴۰ نفر از نمایندگان منتخب مردم برگزار شد.

کد خبر 6093587 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • ترور برای بقا
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت