Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد که محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان اجرایی استان وی را همراهی می کند به مناسبت هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت با حضور در مزار شهدای این شهرستان با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای این شهرستان به ویژه شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان ادارات و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر این شهرستان نیز در این مراسم حضور داشتند.

در خلال حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی در شهرستان مرزی سردشت جمعی از اهالی این شهرستان به بیان مطالبات خود در زمینه های مختلف از جمله مشکلات مصدومان شیمیایی، بیکاری و نبود مراکز تولیدی و اشتغالزا، کمبود زیرساخت های عمرانی به ویژه جاده و مشکل کولبری پرداختند.

رژیم بعثی عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت علی نیکزاد محمدمهدی شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی مجلس شورای اسلامی بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت علی نیکزاد محمدمهدی شهریاری بمباران شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان + ویدئو | همه انفرادی در منزلشان برمی‌خیزند و فلسطین‌ها را تشویق می‌کنند
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم