Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:47:25 GMT

تولید داروی بومی ضدسرطان ترک اعتیاد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۶۴۱۰

تولید داروی بومی ضدسرطان ترک اعتیاد

 نوید گودرزی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ویژگی‌های نانو داروی ضد سرطان ترک اعتیاد اظهار کرد: شرکت دانش بنیان ما موفق به تولید داروی جدید برای ترک اعتیاد به مواد مخدر و الکل شده است؛ در این محصول از تکنولوژی پیشرفته میکروسفر‌های پلیمری استفاده شد که پس از تزریق عضلانی این دارو، در مدت یک ماه، این دارو تاثیر خود را در بدن بیمار می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کاربرد اصلی این دارو ترک اعتیاد در بیماران دارای سو مصرف مواد اپیوئیدی و الکل است. در این شیوه درمان، پزشک درمانگر اعتیاد، بعد از اطمینان از پاک بودن بیمار در چند هفته گذشته، با تزریق عضلانی این دارو و حمایت‌های روانشناختی به بیمار کمک می‌کند وسوسه کمتری برای بازگشت به اعتیاد داشته باشد و حتی در صورت مصرف مواد و الکل دیگر احساس سرخوشی نخواهد داشت.

گودرزی گفت: تزریق داروی ترک اعتیاد نیاز به امکانات خاصی ندارد و در کلینیک‌های ترک اعتیاد، کمپ‌های ترک و مطب روانپزشکان و درمانگران قابل استفاده است. ضرورت دارد پزشک از مصرف نکردن مواد مخدر  یا الکل در چند هفته قبل از اولین تزریق دارو، اطمینان حاصل کند و تزریق‌های بعدی به مدت حداقل ۶ ماه به صورت ماهیانه انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: فناوری میکروسفر‌های پلیمری یکی از دانش‌های علمی و کاربردی در علوم داروسازی است که تولید دارو‌های پیشرفته بر اساس این پلتفرم در مقیاس صنعتی برتری تکنولوژیک برای کشور محسوب می‌شود. با توجه به اندیکاسیون (مورد مصرف) این دارو هم اکنون دو کشور ترکیه و افغانستان خواهان خرید اگزوپیو برای بیماران خود هستند.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در پایان تصریح کرد: با توجه به صدور مجوز مصرف این داروی ترک اعتیاد در داخل، اخیرا فرصت عرضه دارو به بازار‌های صادراتی هم فراهم شده است. با عنایت به انحصاری بودن فناوری این محصول در شرکت نانو دارو، بازار‌های متعددی از جمله ترکیه، افغانستان و همینطور کشور‌های CIS خواهان دارو هستند.

بیشتربخوانید

داروی نانو کامپوزیت ژنتیکی موثر در درمان کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان داروی ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی