Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، عبدالکریم خطیب دادستان عمومی و انقلاب چالوس دوشنبه‌شب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر اظهار کرد: با تلاش مضاعف همکاران تعداد ۹۰۰ پرونده معوق به مدت ۶ ماه به صفر رسانده شد.

وی با بیان اینکه به‌زودی شاهد حذف کاغذ در دادگستری‌ها هستیم، افزود: مازندران به عنوان پایلوت دادرسی همه جانبه که همه مراحل، از طرح شکایت از دفتر خدمات تا رسیدگی پرونده از بازپرس و دادیار به صورت سیستمی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان چالوس با بیان اینکه ۲۰ نفر خورده فروش مواد مخدر در زندان هستند، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۹۰ کیلوگرم طی ۹۸ فقره و سه ماهه امسال ۶۵ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در شهرستان چالوس داشتیم.

وی در ادامه به آمار حقوق عامه و بیت‌المال پرداخت و گفت: حدود ۴.۵ هکتار قلع و قمع حکم قطعی از قبل مانده رفع تصرف و اعاده به وضع سابق شد و همچنین در تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی تمام تمرکز را به پیشگیری از این موضوع پرداختیم و بیش از ۱۸.۵ هکتار طی ۹۸ مورد از زمین‌های زراعی قبل از ساخت پیشگیری و دیوارکشی و بعضا بناهای سرایداری قلع و قمع شد که عمده آنها در هچیرود بوده است.

خطیب در ادامه آمارها به تبصره ذیل ماده ۵۵ در حوزه منابع طبیعی اشاره و بیان کرد: در سال گذشته ۲۵ هکتار طی ۵۲ فقره اجرای شد و همچنین ۹۶ درصد سواحل آزادسازی شد و مابقی به دلیل داشتن سند شخصی امکان آزادسازی وجود ندارد.

وی ضمن بیان اینکه ۲۱ فقره پرونده در انتخابات تشکیل شد، گفت: ۲۱ فقره پرونده علیه کاندیدا و طرفداران‌شان تشکیل و برای تعدادی قرار صادر و احکام آنها به‌زودی صادر خواهد شد.

دادستان چالوس افزود: از بین ۴ کاندیدای متخلف ۳ کاندیدا منتخب ششمین دوره شورای شهر نیز هستند.

خطیب آمار پرونده‌های موجود حوزه قضایی، دادسرا، دادگاه و شوراهای حل اختلاف شهرستان را به ترتیب ۴ هزار ۳۳۷، ۲ هزار ۱۵۳، هزار ۵۶۰ و ۶۲۴ اعلام کرد و گفت: ورودی پرونده‌ها به ترتیب ۴۰ هزار ۳۲۰، ۱۸ هزار ۲۹۹، ۱۴ هزار ۵۷۷، ۷ هزار ۴۴۴ پرونده بوده است که در مجموع تعداد ۸۲ هزار ۵۱۲ پرونده مختومه شد.

دادستان چالوس اضافه کرد: سرقت، ضرب و جرح، نگهداری مواد مخدر، تهدید، تصادفات رانندگی، کلاهبرداری، تخریب و افترا بیشترین ورودی پرونده‌های دادگستری این شهرستان را تشکیل دادند.

علی ادبی‌فیروزجایی رئیس دادگستری شهرستان چالوس نیز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی در ادامه به رسیدگی پرونده به صورت الکترونیک اشاره و اظهار کرد: اخذ سوپیشینه، طرح شکایت، مکاتبات قضایی و ...به صورت الکترونیک انجام می‌شود و ضرورتی به مراجعه حضوری وجود ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان چالوس با بیان اینکه ارتباط با زندانیان به صورت الکترونیک انجام می‌شود، گفت: امکان ارتباط زندانیان با مقام قضایی به صورت الکترونیک و ارتباط تصویری در شهرستان چالوس فراهم است و نیاز به اعزام زندانی نداریم.

وی ضمن بیان اینکه در دوران ریاست آیت‌الله رئیسی عموم کارها برنامه محور بود، افزود: برای هر موضوع، چالش و یا مسائل برنامه تعیین شده بود و به جد پیگیری می‌شد.

ادبی به برنامه سند تحول قضایی اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های مهم مدنظر قوه قضائیه سند تحول قضایی بود که سند راهبردی برای عموم مردم است تا افرادی که دچار مشکل حقوقی از جمله اطاله دادرسی، هزینه‌ها و مراجعات را کمتر کند.

وی در ادامه اظهار کرد: به همه همکاران تاکید شد تا جایی که امکان دارد از حبس و بازداشت افراد برای کاهش جرائم کیفری جلوگیری شود و مجازات‌های جایگزین حبس انتخاب شود.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست خبری شهید مواد مخدر دادگستری صورت الکترونیک شهرستان چالوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی

امیدرضا تونی افزود: این افراد که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی بودند طی فوردین ماه گذشته با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رای محکومیت در این زمینه صادر شد.

وی بیان کرد: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماند‌های بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام به محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتایج پرونده‌های مذکور توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

تونی در ادامه افزود: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، استفاده‌ی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ی خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز در حال تحدید است و هم در حال تهدیدشدن؛ رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده است و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است