Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:37:44 GMT

حرفه آموزی و اشتغال کلید درمان اعتیاد است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۶۷۷۴

حرفه آموزی و اشتغال کلید درمان اعتیاد است

سیدمحمد حسینی دوشنبه شب در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر (چهارم تا دهم تیر) گفت: توجه به حرفه آموزی و اشتغال افراد آسیب دیده از اعتیاد نیازمند یک کار گروهی و همکاری ادارات و نهادها، خانواده‌ها، کارآفرینان و تشکل‌های مردم نهاد با یکدیگر است.

وی یادآور شد: این موسسه مردم نهاد با ۲۰ سال سابقه خدمت در کنار فعالیت‌های آموزشی و پشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی طی ۱۰ سال گذشته که درحوزه درمان معتادان فعالیت خود را شروع کرد تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر را در مرکز ترک اعتیاد خود درمان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی بابیان اینکه موسسه مهرآفرینان جوان گلستان تا ۶ ماه پس از ترخیص بیماران، پیگیر وضعیت آنها بوده و به همین سبب ۷۰ درصد آنها بازگشت دوباره به اعتیاد نداشتند، اضافه کرد: در کنار این اقدامات در زمان ترک اعتیاد با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار کرده که در سایه این اقدام بخش قابل توجهی از بیماران پس از درمان موفق به ایجاد کسب و کار برای خود شدند.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان گلستان همچنین راه‌اندازی مرکز سرپناه شبانه ویژه افراد بی خانمان با ظرفیت ۳۰ نفر با همکاری شهرداری گنبدکاووس، بهره‌مندی چهار هزار نفر از آموزش‌های پیشگیری از آسیب در شهرهای مختلف استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی گلستان و راه‌اندازی دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در سیدآباد و بدلجه شهر گنبد را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این موسسه برشمرد.

وی گفت: درسایه راه‌اندازی دفتر تسهیل گری و توسعه محلی این موسسه موفق به جذب ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت کشور برای رفع مشکلات دو محله نامبرده شده نمود و آنرا در اختیار ادارات و نهادهای مرتبط قرار داد.

به گفته حسینی، موسسه مهرآفرینان جوان گلستان در مدت ۲۰ سال فعالیت خود درحوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکنون هفت بار به‌عنوان موسسه مردم نهاد برتر کشور معرفی شده است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۳ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها گنبدکاووس وزارت کشور مواد مخدر سازمان های مردم نهاد گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس وزارت کشور مواد مخدر گنبدکاووس وزارت کشور مواد مخدر سازمان های مردم نهاد گلستان مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند | در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه شکل رهاسازی «یسنا» توسط آدم‌رباها نشانگر ارزیابی همه جوانب و حرفه‌ای بودن آنها بود، افزود: امکان خارج شدن کودک از میان بوته‌های مرتفع کلزاها بسیار پایین بود.

قاسم غریب‌آبادی صبح امروز به مناسبت هفته هلال احمر در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تنویر افکار عمومی در شرایطی که همه اقشار مردم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی می‌توانند اظهارنظر کنند، بسیار سخت است که مسئولیت خطیر آگاهی‌بخشی را خبرنگاران برعهده دارند.

وی با بیان اینکه شعار هلال احمر «بی‌طرفی» است، ادامه داد: تلاش می‌شود خدمات این جمعیت به گونه‌ای انجام شود تا همه آحاد جامعه و اقوام به نحو شایسته‌ای از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به اینکه یک عده در جریان مفقودی «یسنا» می‌خواستند با فضاسازی، روال عادی جستجو را منحرف کرده و جوسازی کنند، افزود: در این میان رسانه‌های رسمی با پوشش بسیار خوب خود، زمینه‌ساز تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر دستگاه‌های امنیتی و هلال احمر شدند.

وی با تاکید بر اینکه آدم‌رباها پس از بازگرداندن یسنا، در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند که به هیچ عنوان در حالت معمولی و زمینی امکان پیدا شدن کودک وجود نداشت، خاطرنشان کرد: هلال احمر از همان لحظات اولیه جستجو پای کار بود و اگر همان روز پس از رها کردن کودک، پیدا نمی‌شد با توجه اینکه هواشناسی آغاز بارش را از شامگاه روز پنجم هشدار داده بود، قطعاً سلامت کودک و جان او به خطر می‌افتاد.

غریب‌آبادی هوشیاری سارقان در چگونگی بازگرداندن و رهاسازی کودک را حرفه‌ای و با ارزیابی همه جوانب عنوان و اضافه کرد: پلیس و دادستانی پس از ارزیابی‌های دقیق‌تر دلایل آدم‌ربایی را جهت تنویر افکار عمومی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه مهم است، پیدا شدن "یسنا" در زمانی بسیار مناسب و در همان لحظات اولیه آزادی بود، تصریح کرد: کایت‌سوار هلال احمر با استفاده از تجربه خود و اسکن مناسبی که داشت، موفق شد محل کودک را شناسایی کند.

غریب‌آبادی پرهیز از هرگونه گمانه‌زنی و اظهارنظر در خصوص این پرونده را از اولویت‌ها دانست و توضیح داد: متولیان پس از بررسی‌ها و روشن شدن ابعاد و دلایل آدم‌ربایی توسط سارقان، مراتب را از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

کد خبر 849670 منبع: ایسنا برچسب‌ها استان گلستان خبر مهم هلال احمر

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند | در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان