Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@04:49:57 GMT

باید و نبایدهای خوراکی در شب کنکور

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۶۹۷۲

باید و نبایدهای خوراکی در شب کنکور

توجه به برخی نکات تغذیه‌ای می‌تواند علاوه بر کنترل و مهار استرس، باعث قوای جسمانی و روانی کنکوری ها شود.

به گزارش برنا؛ آزمون سراسری ۱۴۰۰ در نوبت صبح روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم تیر در نوبت صبح برگزار می‌شود.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر صبح روز چهارشنبه ۹ تیر، گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنج شنبه ۱۰ تیر، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۱ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیر در بزرگترین ماراتن علمی کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتامینی برای مقابله با استرس

برای کاهش استرس مصرف ویتامین‌های خانواده گروه B مفید بوده که تاحد زیادی درغلات دیده می‌شوند، بنابراین کنکوری‌ها باید بیشتر از نان‌های سبوس دار استفاده کنند. گنجاندن مواد پروتئینی کافی در برنامه غذایی این دسته از افراد و منابع امگا ۳ موجود در ماهی‌ها بخصوص ماهی‌های چرب اضطراب، تنش و افسردگی را کاهش می‌دهد

فست فود نخورید

استفاده از غذا‌های خانگی مناسب به جای غذا‌های بیرون در روز‌های نزدیک به کنکور بسیار مهم است چرا که ابتلا به مسمویت را تا حدزیادی کم می‌کند، همچنین شب کنکور حتما غذای سبک و مقوی و صبح روز کنکور باید صبحانه کامل (نان، پنیر، گردو، عسل و مربا) مصرف شود و حتی افرادی که عادت به صبحانه ندارند در روز کنکور باید این وعده را به طور کامل جدی بگیرند.

مدیریت انرژی تاثیر بسیار زیادی در کنکور دارد، افراد باید از غذا‌های چرب استفاده نکنند، زیرا دیرتر از معده خارج می‌شوند. در عین حال میزان استفاده از پروتئین مانند گوشت، مرغ، جگر، عدسی و ... را افزایش دهند.

آب بخورید؛ نوشیدنی کافئین دار نخورید

حدود ۷۰درصد بدن را آب تشکیل می‌دهد، نوشیدن روزانه هشت لیوان آب ضروری بوده و با توجه به نیاز مغز، از مواد قندی از جمله نان، برنج، سیب زمینی و کشمش استفاده کنید.

مصرف بیش از حد برخی مواد غذایی موجب برهم خوردن تعادل روانی در افراد می‌شود، همه مواد غذایی برای بدن لازم است، ولی زیاده روی و عدم کنترل روی مصرف مواد غذایی تبعات منفی شامل برهم خوردن خواب، آرامش، و ایجاد اضطراب را به همراه دارد به عنوان مثال مصرف بیش از حد غذا‌های حاوی کافئین مانند قهوه، چای و شکلات در ایجاد اضطراب، برهم زدن آرامش افراد موثر است.

در مقابل این خوراکی ها، موادی مفید و آرام بخش نیز وجود دارند، هویج، تخم مرغ، ماهی، کرفس هر چه بیشتر مصرف شود آرامش بیشتری را برای فرد به همراه دارد و مانع ایجاد استرس و اضطراب می‌شود.

لبنیات تمرکزتان را به هم می‌زند

لبنیات و مشتقات آن مانند شیر گاو و بستنی در افراد به دلیل افزودنی‌های موجود حساسیت ایجاد می‌کند مثلا لاکتوز موجود در شیر باعث اضطراب می‌شود یا مصرف بیش از حد نوشابه‌های گاز دار، در ایجاد استرس و اضطراب افراد موثر است، در روز کنکور از مصرف لبنیات به دلیل ایجاد تهوع و دل درد احتمالی و مایعات زیاد به دلیل برهم خوردن تمرکز و تکرر ادرارباید خودداری شود.

خشکبار بخورید

پسته، مغز‌ها و دانه‌های دیگر منابع خوبی از چربی‌های سالم هستند. خوردن روزانه یک مشت پسته، گردو یا بادام، کلسترول و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و بدن را در برابر استرس محافظت می‌کند به دلیل اینکه این دانه‌ها بسیار پرکالری هستند رعایت در خوردن آن‌ها توصیه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رقابت استرس خانواده برنامه غذایی افسردگی کنکور صبحانه انرژی سیب زمینی مواد غذایی مصرف بیش از حد چای شیر گاز لبنیات شب کنکور صبح روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش‌های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت در مورد سهمیه‌بندی بنزین پیشنهادی ارائه کرد که بر اساس آن دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.

ایلنا نوشت: فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشورهای دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالاها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902069

دیگر خبرها

  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد