Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رئوفی دوشنبه شب در نشست ویدئوکنفرانسی ستاد ساماندهی سواحل استان با حضور فرمانداران افزود: با توجه به حضور گسترده مردم در مناطق ساحلی استان بویژه سواحل بندرعباس، قشم و کیش در فصل های مختلف سال بویژه ماه‌های خنک و تعطیلات عید، نصب تابلو های هشدار دهنده در مناطق ساحلی این نقاط و سایر مناطق ساحلی استان پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر جلوگیری از غرق شدگی در سواحل هرمزگان خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر مناسب از هرگونه غرق شدگی در مناطق ساحلی و رودخانه های فصلی هرمزگان پیشگیری شود.

معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: ارتقای آموزش ها در خصوص چگونگی استفاده از سواحل و رودخانه هم نقش بسزایی در کاهش آمار غرق شدگان در مناطق ساحلی و رودخانه های فصلی خواهد داشت.

رئوفی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه های جمعی توسط دستگاه های اجرایی ذیربط برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه در خصوص بهره گیری صحیح از نعمت سواحل  و رودخانه ها بهره گرفته شود تا شاهد بروز حوادث ناگوار همچون غرق شدگی در سواحل و رودخانه های استان نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه مراکز امداد و نجات در مناطق ساحلی گردشگر پذیر استان هرمزگان در دستورکار قرار گیرد و فرمانداران شهرستان های ساحلی تحقق این مهم را دنبال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین تاکید کرد: آموزش کمک های اولیه احیا افراد غرق شده به مردم، برای نجات افراد غرق شده نیز نقش مهم در کاهش مرگ های احتمالی ناشی از غرق شدگی در مناطق ساحلی خواهد داشت.

رئوفی افزود: توجه به مسائل فرهنگی در مناطق ساحلی هرمزگان موضوع مهم دیگری است که نیازمند توجه و اهتمام ویژه است.

وی گفت: استان هرمزگان با برخورداری بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر از ظرفیت بزرگی در حوزه سواحل برخوردار است و  وجود نوار ساحلی گسترده در این استان زمینه ساز رونق فعالیت‌های تجاری، تفریحی و گردشگری شده است.

.

برچسب‌ها شورای توسعه سواحل مکران استانداری هرمزگان هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای توسعه سواحل مکران استانداری هرمزگان هرمزگان شورای توسعه سواحل مکران استانداری هرمزگان هرمزگان مناطق ساحلی غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در فارس

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح نارنجی و فعالیت سامانه بارشی در استان از فردا ۱۲ اردیبهشت، اظهار کرد: این سامانه موجب بارش باران گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تگرگ می‌شود. 

او با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در استان پابرجاست، افزود: این سامانه فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت مناطقی از استان به ویژه نیمه جنوبی و نواحی غربی در شهرستان‌های مهر، لامرد، لار، گراش، اوز، قیروکارزین، خنج، جهرم، فسا، استهبان، نی ریز، فیروزآباد، فراشبند، نورآباد ممسنی، رستم و کازرون را فرا می‌گیرد.

حقیقت ادامه داد: این سامانه بارشی در روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت برای همه مناطق استان بویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی، مرکزی و شیراز پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: این سامانه در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت نیمه غربی و مناطق مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 او گفت: با توجه به اینکه اثر مخاطره این سامانه، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلاب، طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، صاعقه و سقوط اشیاء بدون مهار از ارتفاعات است، توصیه می‌شود: در تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع، سفر‌های برون شهری، لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها احتیاط و از فعالیت‌های کوهنوردی و کار در ارتفاع پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: عمده فعالیت این سامانه بارشی روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال