Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@14:13:46 GMT

ضرورت جریان‌سازی گسترش سبک‌های فرزند پروری

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۷۹۴۴

ضرورت جریان‌سازی گسترش سبک‌های فرزند پروری

آموزش و سرمایه‌گذاری برای تبیین سبک های فرزند پروری و جریان سازی برای این سرفصل مهم، جز ضرورت های جامعه است که گاها با کم توجهی نیز روبرو می شود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: خانواده مهمترین رکن جامعه در تربیت نیروی انسانی و شکل گیری یک مملکت خوب و با کمترین معضلات و مشکلات است و اگر در این نهاد موضوعات تربیتی مورد توجه قرار گیرد آنگاه جامعه نیز از آن تاثیر مثبت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرزند پروری یکی از مهمترین فاکتورهای انسان سازی و تامین نیروی انسانی جامعه به شمار می رود که خانواده در این حوزه نقش کلیدی و اثرگذاری دارد.

 

سبک های فرزند پروری که متناسب با آموزه های دینی و فرهنگ و تمدن کشور می باشد آنگاه در جنبه ها و شرایط مختلف حایز اهمیت بوده و باید به آن پرداخته شود.

 

پدر و مادری که از این موضوعات آموزشی خبرندارند قادر به نقش آفرینی خود نبوده و باید برای جلوگیری از آسیب های آن نگاه جامع و کاملی نسبت به مسائل اجتماعی داشته باشند و این مهارت را کسب کنند.

 

دغدغه های آموزشی و مهارتی در تربیت فرزند یک ضرروت و اصل مهمی محسوب می شود که نهادهای فرهنگی و رسانه ها باید به آن بپردازند.

ترویج فرهنگ های غربی دیگر چالش پیش روی تربیت فرزند و مباحث تربیتی بوده و به برنامه ریزی و فعالیت های خاصی جهت مقابله با این اصل است.

 

*تکمیل حلقه جریان سازی فرزند پروری با اجرای کارگاه های آموزشی

 

برای این موضوع مهم کتاب های زیاد منتشر و پژوهش هایی صورت گرفته اما فراگیری گسترده آن به برنامه ریزی اجرایی جهت آموزش نیاز دارد که باید نهادهای فرهنگی مثل تشکل های مردم نهاد، کانون های مساجد، رسانه ها و انجمن ها و مدارس به آن بپردازند.

 

جریان شکل گرفته برای ترویج سبک های مناسب فرزند پروری پس از پژوهش، تالیف کتاب و تولید محتوا، به آموزش و فعالیت های اجرایی نیاز دارد که باید نهادهای توانمند وارد عمل بشوند و مردم نیز برای فراگیری این مهارت ها هزینه کنند و وقت بسپارند.

 

برگزاری مسابقات کتابخوانی، طرح های فرهنگی، کارگاه های آموزشی، تبلیغات شهری و مواردی از این قبیل در نهادینه سازی و ایجاد دغدغه مندی موثر خواهد بود.

 

رئیس مرکز مشاوره بهزیستی استان اصفهان درباره این مقوله مهم گفت: خانواده ها به فراگیری آموزش های زیادی در مباحث تربیتی نیاز دارند تا تصمیم های خوب و به موقعی را اخذ کنند.

 

«حسین خاکشور» بر اهمیت فرزند پروری اشاره کرد و اذعان داشت: این موضوع مهم در کارگاه های آموزشی مورد توجه و آمزوش داده می شود ولی مراجعات به روانشناسان و تماس با مراکز مشاوره نیز دغدغه خانواده ها به این مسائل را نیز نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: سرفصل هایی از این موضوع در فعالیت رسانه ای، کلاس های آموزشی و جلسات آموزش خانواده مدارس قرار گیرد و با توجه به این امر از بسیاری از چالش ها جلوگیری خواهیم کرد.

*نهادهای فرهنگی جانشین خانواده در مسائل تربیتی بچه ها هستند

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه خانواده اصلی ترین ماموریت را در حوزه تربیت فرزند دارد، گفت: اصالت تربیت فرزند به عهده خانواده هاست.

 

حجت الاسلام «محمد قطبی» افزود: پدر و مادر به عنوان مدیر کانون فرهنگی سه یا چهار نفره خانواده خود باشند ولی مراکز فرهنگی آنان را برای نهادینه سازی فعالیت تربیتی ترغیب و تشویق کنند.

 

وی ادامه داد: برخی از بازی ها و روش های تربیتی مغایر با ارزش ها و فرهنگ های ایرانی بوده و همین موضوع موجب بروز مشکلات زیادی می شود که مدیریت این چنین مسائلی بر عهده نهادهای فرهنگی است.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهارت فرزند پروری فرزند پروری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان مشاوره اصفهان نهادهای فرهنگی تربیت فرزند فرزند پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجر شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است. شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسئولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند. خود فرهنگ سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعا در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روز‌ها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند