Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کرمانی با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در مساجد شمال تهران، گفت: این طرح در حال حاضر در ۵۰ درصد مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد با موفقیت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ارتقای سطح دانش و سواد حقوقی مردم همواره جزو تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است و استفاده از ظرفیت مساجد به‌عنوان مکانی برای ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مردم، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات، جزو راهبردهای قوه قضائیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در راستای طرح توسعه و گسترش مشاوره‌های حقوقی رایگان به مردم با مشارکت مراکز و دستگاه‌های ذی‌ربط در مساجد سراسر کشور در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام «محسن کرمانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در بیش از 50 درصد مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد (از میان بیش از ۲۰۰ مسجد) اجرا می شود، اظهار کرد: یکی از شئونات مساجد پیگیری و حل و فصل مشکلات مردم است و اجرای این طرح می تواند کمک به کسانی باشد که اختلافات حقوقیشان را در خارج از محکمه قضایی و در مساجد پیگیری کنند. از طرفی بسیاری از افراد که وسع مالی ندارند، می توانند به صورت رایگان از مشاوره هایی که به آنها از طریق حقوقدانان ارایه می شوند، بهره مند شوند.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: طرح«هر مسجد،یک حقوقدان» در دو قالب جلسه مشاوره عمومی و مشاوره فردی و در قالب میز خدمت انجام می‌شود و از این طریق آسیب ها و معضلات فرهنگی، خانوادگی و حقوقی خانواده ها با محوریت مساجد حل می شود.

 

وی با اشاره به محاسن اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» از طرفی می توانیم شاهد رونق حضور اقشار مردم در مسجد باشیم، که ضمن بهره گیری از مشاوره های حقوقی مسجد، در دیگر برنامه های مسجد نیز حضور می یابند و از طرفی  شاهد آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف شهروندی و آموزش های فقهی و حقوقی، زمینه سازی برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق، کاهش حجم پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضایی و همچنین افزایش اعتماد عمومی به مساجد شویم.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: البته اجرای این طرح معایبی نیز دارد که باید برای برطرف کردن آسیب ها و نواقص آن تلاش کرد، از جمله اینکه برگزاری جلسات حقوقی در مساجد با حضور حقوقدانان موجب نشود که آنها مردم را برای رسیدگی به مشکلات حقوقیشان به دفترشان هدایت کنند و از این طریق درصدد کسب سود برای خود باشند، بنابر این، لازم است مساجد برای جلوگیری از چنین اقداماتی تدابیری بیندیشند.

 

وی تاکید کرد: در برخی مواقع دیده می شود، به دلیل حکم صادر شده از سوی حقوقدان و یا مشاور که به نفع شاکی نیست آن شخص مسجد را علت حل نشدن مشکلش می داند و همین موجب می شود که آن فرد دیگر حضورش در مسجد کمرنگ شود. بنابراین باید تلاش شود که ارتباط صمیمی و نزدیک مردم با مسئولان مسجد در چنین مواقعی حفظ شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمسجد یک حقوقدان مسجد تراز اسلامی فعالیت های مسجدی ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد یک حقوقدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس قوه قضا در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

 

در جریان بازدید از این نمایشگاه، از غرفه مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز بازدید کرد. پیگیری ارائه خدمات حقوقی در مساجد از جمله مواردی بود که قاضی القضات کشور در غرفه مرکز مورد توجه قرار داد.

دراین بازدید اعضای مرکز درمورد ارائه خدمات حقوقی رایگان به مردم به صورت هفتگی و در نماز جمعه به حجت الاسلام اژه‌ای توضیحاتی را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو