Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی قره شیخلو مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر یکی از اقدامات سازمان اوقاف برپایی مقدمات چهل و چهارمین مسابقات سراسری در چند مرحله شهرستانی و استانی و ملی است.

وی در خصوص طرح ساماندهی ارزیابی داوران اظهار داشت: سال گذشته طرح ساماندهی داوران را برای اولین بار در مرکز قرآنی سازمان اوقاف آغاز و تصویب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح برای این بود تا داوری مسابقات قرآن یک سیستم متناسب و هدفمند پیدا کرده و سلیقه کمترین اعمال دخالت را در داوری‌های مسابقات قرآنی داشته باشد.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: در مرحله اول داوری ۱۷۰۰ نفر در فراخوان اعلام شده، شرکت کردند. مرحله اول آزمون کتبی بوده و به حد نصاب رسیدگان به مرحله دوم شبیه سازی ورود پیدا کردند سپس برای مصاحبه علمی دعوت شدند. در مجموع این سه مرحله تمام شده است. در دو هفته گذشته دوره‌هایی آموزشی برای منتخبین انجام شد و حدود ۳۲۰ نفر در مجموع خواهران و برادران برای داوری منتخب شدند.

قره شیخلو با اعلام اینکه در داوری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری از این داوران بهره مند خواهیم بود ادامه داد: در داوری مرحله شهرستانی از این داوران استفاده خواهیم کرد و امیدواریم در شش ماه دوم امسال در صورت وجود شرایط مرحله دوم این طرح برای بازماندگان انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه داورهای شرکت کننده در این طرح را به صورت رسمی خواهیم شناخت گفت: این داورهای شرکت کننده در این طرح را به عنوان داورهای رسمی شناخته و به دستگاه‌های مختلف معرفی می‌کنیم. از آنجایی که گزینش آنها به صورت سلسله وار انجام می‌شود به آنها گواهینامه رسمی از سوی ستاد عالی مسابقات داده خواهد شد.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: این طرح کمک می‌کند تا داوری نظم و نظام علمی پیدا کند. در گذشته بسیاری از افراد بدون هیچ ضابطه‌ای داوری می‌کردند و این برای سیستم مسابقات بعد از چهل سال خیلی وجهه مناسبی نداشت به همین دلیل در این طرح داوران آموزش‌های لازم را به جهت داوری نظام مند خواهند دید. بعد از دریافت مدرک نیز سازمان اوقاف آنها را رها نمی‌کند بلکه آموزش سالانه داوران و نظارت و ارزیابی آنان نیز از جمله دیگر کارهایی است که استمرار خواهد داشت.

تفاوت در نوع دعوت از کشورها در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی

وی گفت: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در حال آمادگی برای مقدمات سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است. کشورها را احصا کردیم و امسال نوع دعوت کشورها از سالهای قبل متفاوت خواهد بود.

قره شیخلو ادامه داد: بنای ما برگزاری حضوری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مرحله نهایی و فینال است که در پایان سال برپا خواهد شد. امیدواریم تا آن زمان واکسیناسیون نیز انجام شده و فعالیت‌ها مانند سابق از سر گرفته شود.

ارزیابی ۲۰۰ داور طرح ساماندهی در مسابقات شهرستانی

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مرکز قرآنی فعالیت‌های آموزشی را امسال شروع کرده است که در سطح آموزش‌های عمومی در بقاع متبرکه و در سطح آموزش‌های تخصصی به صورت استانی انجام می‌شود.از این منظر از ۲۰۰ داور طرح ساماندهی ارزیابی داوران در مسابقات شهرستانی استفاده شده و عملکرد آنها در این دوره از مسابقات ارزیابی می‌شود.

کد خبر 5244583 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی قره شیخلو قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت های قرآنی مرکز امور قرآنی فعالیت های قرآنی قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قرآن کریم رونمایی کتاب حوزه علمیه معرفی کتاب انقلاب اسلامی ایران دین اسلام ستاد امر به معروف و نهی منکر درس اخلاق یادداشت سازمان تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی ایران دوره مسابقات طرح ساماندهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری

مقامات کمیته داوران فوتبال اسپانیا به وقوع چندین مورد آفسایدگیری اشتباه در جریان بازی‌های فصل جاری لالیگا اعتراف کرده‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل جاری لالیگا از نظر کیفیت قضاوت‌ها، بدون شک یکی از ضعیف‌ترین و پرحاشیه‌ترین فصول تاریخ این رقابت‌ها بوده است. نبود فناوری خط دروازه از یک سو و آفساید‌گیری‌های وسواس‌گونه اعتراض بسیاری از تیم‌ها را به همراه داشته است. شاید مهمترین آنها اتفاقی بود که دو هفته پیش در ال‌کلاسیکو به ضرر بارسلونا رخ داد؛ وقتی که داوران عبور توپ شلیک شده از سوی لامین یامال از خط دروازه رئال مادرید را ندیدند.

دامنه این اشتباهات آنقدر گسترده بوده که واحد فنی کمیته داوران فوتبال اسپانیا را مجبور به اعتراف به اشتباه کمک داوران ویدئویی (VAR) در زمینه آفسایدگیری کرده است. در این راستا رادیو کادنا کوپه گزارشی منتشر کرد که در آن عنوان شده، مسئولان واحد فنی کمیته داوران فوتبال اسپانیا در جلسه‌ای درون گروهی رخ دادن حداقل 4 تا 5 مورد اشتباه در آفساید‌گیری به خاطر اشتباه کشیدن خط آفساید اعتراف کرده‌اند که در تمام این موارد، VAR سعی در تأیید تشخیص اولیه صورت گرفته توسط داور وسط داشته‌اند؛ البته هنوز فاش نشده که این اشتباهات در کدام بازی‌ها رخ داده است.

رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت

بخشی از اشتباهات رخ داده در زمینه آفسایدگیری در لالیگا از فصل آینده برطرف خواهد شد چرا که اسپانیایی‌ها نیز مانند لیگ برتر و سری A از سیستم آفسایدگیری نیمه اتوماتیک استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است