Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش «هر هفته الف-ب-ایران» برای بهره‌برداری هفتگی طرح‌های مهم و زیربنایی صنعت آب و برق کشور راه‌اندازی شده است و "رضا اردکانیان" وزیر نیرو امروز در سیزدهمین هفته این پویش در سال ۱۴۰۰  پنج طرح آماده افتتاح، سه طرح برقی و آبی در استان همدان و در دو استان زنجان و گلستان هر کدام یک طرح آبی را به بهره‌برداری رساند؛ در آیین امروز همچنین عملیات اجرایی دو پروژه توسعه طرح‌های انتقال برق با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در استان همدان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چهار پروژه صنعت برق در همدان

«رضا سپهروند» مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای باختر در حاشیه این آیین گفت: چهار پروژه صنعت برق، همزمان با هفته سیزدهم پویش هر هفته الف-ب-ایران در آیینی از طریق برقراری ارتباط زنده تصویری با وزیر نیرو در استان همدان به بهره برداری رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث پست ۲۳۰ کیلوولت سردار شهید همدانی و پست۶۳ کیلوولت جی.آی.اس شهید حسینی همدان در هفته سیزدهم پویش هرهفته_الف_ب_ایران بهره برداری شدو افزایش ظرفیت پست فوق توزیع همدان چهار به میزان ۸۰ مگاولت آمپر نیز از دیگر طرح های این هفته بود.

سپهروند با بیان این که  بهینه سازی مرحله نخست پست فوق توزیع ملایر یک نیز به میزان ۶۰ مگا ولت آمپر به بهره برداری رسید، ادامه داد: افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق استان همدان ایجاد زیر ساخت مناسب برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان، بهبود کیفیت برق، تأمین نیاز مصرف مشترکان و ایجاد ظرفیت سازی برای توسعه صنعت در شهرهای همدان از ویژگی های مهم این پروژه ها محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع نزدیک به ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از این پروژه ها در استان همدان هزینه شده است.

امروز همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهری همدان با اعتبار حدود یک هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این تصفیه خانه در چهار مُدول ساخته شده و که ظرفیت تصفیه هر مُدول آن ۶۴۰ لیتر در ثانیه است.

"سید هادی حسینی بیدار" اظهار داشت: این تصفیه خانه سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب شهری همدان را تصفیه و کمک زیادی به تامین آب بخش‌های مختلف استان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پساب تصفیه شده خروجی این تصفیه خانه، در بخش‌های مختلفی همچون، تامین آب نیروگاه برق شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه، پتروشیمی ابن سینا، منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و همچنین حق آبه های کشاورزی را تامین می کند.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای اجرای شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، چرخه تامین منابع آبی تنها محدود به نیروگاه شهید مفتح نیست و صنایع دیگر نقاط استان نیز برحسب درخواست از این فرصت برخوردار می شوند.

مدیرعامل آبفای استان همدان با اشاره به اینکه براساس بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان، پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب همدان از کیفیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: طرح تامین آب مصرفی نیروگاه شهید مفتح از پساب این تصفیه خانه یکی از پروژه های شاخص آب و فاضلاب استان در راستای توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

حسینی بیدار همچنین به افزایش جمعیت زیر پوشش فاضلاب استان از ۵۴ درصد به ۷۵ درصد اشاره کرد و گفت: متوسط جمعیت زیر پوشش فاضلاب در کشور برابر با ۴۵ درصد و این میزان در شهر همدان ۹۶ درصد است.

افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۰ روستا در گلستان

 ۱۰ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برای آبرسانی به روستاها پروژه افتتاحی دیگری بود که دربرنامه  ویدیوکنفرانسی وزیر نیرو امروز به صورت متمرکز در روستای سلطانعلی از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید.

این طرح ها شامل احداث مخزن ذخیره ۵۰ متر مکعبی، اجرای عملیات خط انتقال به طول هفت کیلومتر، اجرای عملیات توسعه شبکه توزیع به طول ۷۴ کیلومتر و نصب ۲ هزار و ۳۱۲ فقره انشعاب برای ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است.

با بهره برداری از این پروژه‌ها هشت هزار و ۶۶۶ نفر در قالب ۲هزار و ۴۳۸ خانوار از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

این پروژه ها در هفت شهرستان گنبدکاووس، گرگان، آزادشهر، کلاله، مراوه تپه، علی آباد کتول، آق قلا افتتاح شده و بیشتر آن‌ها در حوزه اصلاح شبکه و خط انتقال و احداث مخزن اجرا گردیده است.

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب روستای نصیر آباد در استان زنجان

تصفیه‌خانه فاضلاب روستای نصیر آباد در استان زنجان نیز امروز  با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان با فرمان وزیر نیرو افتتاح شد.

این پروژه با اجرای ۹.۷ کیلومتر طول شبکه جمع‌آوری و خط انتقال با ظرفیت ۳۴۷ مترمکعب در روز با روش لجن فعال، جمعیتی حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان خرمدره را پوشش می‌دهد.

برچسب‌ها انرژی برق آبرسانی وزارت نیرو پروندهٔ خبری گذر دولت از گردنه های تحریم و فشار اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق آبرسانی وزارت نیرو انرژی برق آبرسانی وزارت نیرو بهره برداری رسید تصفیه خانه فاضلاب هفته الف ب ایران استان همدان تصفیه خانه میلیارد تومان فاضلاب استان پروژه ها وزیر نیرو طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزقاسمی ظهر چهارشنبه در بازدید از تاسیسات شرکت آبفای استان ایلام اظهار کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اجرای طرح‌های اساسی در پایداری آب شرب را به عنوان یک اولویت اصلی مد نظر قرار داده و سعی بر این است تا با تأمین اعتبار مورد نیاز به سرعت این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های ارزشمندی در حوزه آبرسانی استان ایلام اجرا شده که نیاز است نگهداری و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به نحو مطلوبی محقق شود.

جزقاسمی خاطرنشان‌کرد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده تا با حمایت‌های لازم، پروژه‌های اولویت دار این استان تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.

محمد محمدی، مدیرعامل آبفای استان، در جریان این بازدید گفت: اولویت شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار شهرها و روستاها است که انتظار می‌رود در تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز در این حوزه همکاری‌های لازم انجام شود.

بازدید از ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، آبرسانی و تصفیه خانه آب شهرستان ملکشاهی، تاسیسات آبرسانی شهر مهران، پایانه برکت، سیستم پیش تصفیه فاضلاب پایانه مرزی مهران، قرارگاه و پارکینگ اربعین، چاه‌های "دشت محسن آب"مهران، و بازدید تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان، از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود که مدیرعامل آبفای استان توضیحات لازم در خصوص هر پروژه را در زمان بازدید اعلام نمود.

علیرضا جزقاسمی، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر دو روزه به استان ایلام به همراه مدیرعامل و معاونین آبفای استان از پروژه‌ها و تاسیسات امور آب و فاضلاب شهرهای ایلام، ملکشاهی، مهران و ایوان بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

کد خبر 6094299

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان