Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سید هادی حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهری همدان در سیزدهمین هفته پویش هرهفته الف - ب --ایران با اعتبار حدود یک هزار میلیارد تومان روز سه شنبه از طریق برقراری ارتباط زنده تصویری با وزیر نیرو و استاندار همدان به طور رسمی به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او در حاشیه این آیین افزود: این تصفیه خانه در چهار مُدول ساخته شده و که ظرفیت تصفیه هر مُدول آن ۶۴۰ لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: این تصفیه خانه سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب شهری همدان را تصفیه و کمک زیادی به تامین آب بخش‌های مختلف استان می‌کند.

حسینی بیدار خاطرنشان کرد: پساب تصفیه شده خروجی این تصفیه خانه، در بخش‌های مختلفی همچون، تامین آب نیروگاه برق شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه، پتروشیمی ابن سینا، منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و همچنین حق آبه‌های کشاورزی را تامین می‌کند.

او تصریح کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای اجرای شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها»، چرخه تامین منابع آبی تنها محدود به نیروگاه شهید مفتح نیست و صنایع دیگر نقاط استان نیز برحسب درخواست از این فرصت برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل آبفای استان همدان با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان، پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب همدان از کیفیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: طرح تامین آب مصرفی نیروگاه شهید مفتح از پساب این تصفیه خانه یکی از پروژه‌های شاخص آب و فاضلاب استان در راستای توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

 حسینی بیدار به افزایش جمعیت زیر پوشش فاضلاب استان از ۵۴ درصد به ۷۵ درصد اشاره کرد و گفت: متوسط جمعیت زیر پوشش فاضلاب در کشور برابر با ۴۵ درصد و این میزان در شهر همدان ۹۶ درصد است.

او خاطر نشان کرد: تمامی جمعیت شهری و همچنین ۸۲۳ روستای استان همدان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی (لوله کشی) بهره‌مند هستند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب وزارت نیرو تصفیه خانه فاضلاب استان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد اربعین استان، به بهره برداری از این جاده پیش از آغاز کنگره عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: ایجاد این جاده، به طول ۷ هزار و ۴۰۰ متر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در دستور کار است.

وی همچنین به جانمایی مواکب در مرز مهران با در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی پرداخت و افزود: طرح ساماندهی میدان اربعین مسیر‌های ورودی و خروجی به این‌ میدان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت بزودی آغاز خواهد شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام، نصب دستگاه ایکس ری و همچنین دوربین‌های پایش نظارتی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد