Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ خشکسالی امسال و به دنبال آن کاهش تولید علوفه سبب شد دستور ممنوعیت خروج کاه و کلش از استان توسط دادستان صادر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، کمبود بارندگی‌ها در کشور و استان کرمانشاه سبب شده دامداران با کمبود علوفه مواجه شوند و این موضوع نیز در نهایت سبب افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور طبیعی با توجه به کمبود بارندگی‌ها در کشور دامدار هر زمان که احساس کند با کمبود علوفه مواجه است به کشتار دام مولد و کوچک کردن کله می‌پردازد و این علاوه بر افزایش قیمت گوشت، امنیت غذایی را نیز به خطر می‌اندازد.

از طرف دیگر با توجه به خرید دام بالاتر از نرخ بازار از سوی قاچاقچیان، قاچاق دام در حال انجام است و حتی اخیراً اخباری مبنی بر قاچاق کاه گندم نیز در کشور به گوش می‌رسد که دادستان کرمانشاه در این راستا خروج کاه و کلش از استان را ممنوع کرده است.

مسئولان دولتی باید فکری به حال علوفه دامداران کنند/ خطر کمبود گوشت قرمز در کشورکمبود علوفه و کشتار دام‌های مولد/ آیا کشور با کمبود گوشت قرمز مواجه خواهد شد؟

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان با بیان اینکه امسال یکی از کم بارش‌ترین سال‌های یک دهه اخیر است اظهار داشت: با توجه به شیوه زندگی، کوچ نشینی، دامپروری و نوع معیشت بخشی از جمعیت استان که تحت تاثیر شرایط اقلیمی بوده، کاهش بارندگی‌ها پیامدهای منفی را برای زندگی آن‌ها به همراه داشته است.

وی عنوان کرد: کمبود بارندگی‌ها به شدت میزان پوشش گیاهی و مرتعی مناطق استقرار این جمعیت را کاهش داده تا جایی که طبق آمارها حداقل 120 هزار تن تولید علوفه در مراتع و زیر اشکوب جنگل‌های استان کاهش پیدا کرده که در نهایت می‌تواند به از بین رفتن دامداری و افزایش بی‌رویه قیمت دام در استان نیز منتهی شود.

دادستان کرمانشاه افزود: در این راستا حسب گزارش‌های واصله کاه و کلش در سطح استان با قیمت های نامتعارف خریداری شده و از استان خارج می‌شود که این موضوع موجبات بروز مشکلات متعددی را برای دامداران به همراه داشته است.

وی عنوان کرد: بنابراین، تعدادی از افراد غیر بومی از استان‌های دیگر با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و ادوات پیشرفته کاه و کلش پس چر مزارع کشاورزی استان را در سطح گسترده و با قیمت‌های نامتعارف خریداری، برداشت و ضمن بسته‌بندی به مقاصد خارج از استان و گاها خارج از کشور منتقل می‌کنند.

کرمی گفت: این مسئله باعث شده تا دامپروران استان جهت تعلیف دام‌های خود با کمبود علوفه مواجه شوند و از سوی دیگر این اقدام بالا رفتن قیمت کاه و کاهش تولیدات دامی و افزایش قیمت این محصول و در نهایت نارضایتی عشایر و دامداران استان را به دنبال داشته است.این در حالی است که کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به موارد گفته شده و با توجه به شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا که منجر به کاهش نیرو در بخش کشاورزی و دامداری و همچنین تغییرات در سیاست‌های صادراتی بسیاری از کشورهای جهان شده و این موضوع در کوتاه مدت منجر به برنامه ریزی و هشدار بسیاری از کشورهای منطقه در زمینه امنیت غذایی شده و از سوی دیگر با در نظر گرفتن وضعیت کنونی قیمت ارز که منجر به ارزش چند برابری قیمت محصولات مختلف کشاورزی در کشورهای همسایه شده، احتمال قاچاق آن را توسط دلالان و افراد سودجو چند برابر می‌کند.

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: بنابراین بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از عشایر به ویژه در مناطق محروم و دستورات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم حمایت قرار قانونی از عشایر و همچنین به به منظور صیانت از حقوق عمومی مقرر است تا پایان تابستان امسال فرماندهی پلیس راه استان از هرگونه خروج محموله‌های کاه و کلش به خارج از استان جلوگیری کند.

وی افزود: همچنین فرماندهی انتظامی استان به پاسگاه‌های استان ابلاغ کند که اقدامات پیشگیرانه لازم را اجرایی کنند.

کرمی افزود: ضمناً تعاونی‌های عشایری به همراه یازده شرکت تعاونی عشایر آمادگی دارند تا نسبت به خرید و ذخیره‌سازی کاه و کلش مکشوفه با قیمت‌های مصوب اقدام و آن را در اختیار عشایر قرار دهند.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت گوشت ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد قیمت گوشت کمبود علوفه بارندگی ها کاه و کلش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

 سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود  که به دستور استاندار فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد.

 نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد