Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع تامین نیروی انسانی در آموزش وپرورش همواره چالش برانگیز بوده است و هر ازگاهی هم این موضوع دچار بحران‌هایی جدی‌تر می‌شود به حدی که تجمعات و گلایه‌های بخشی از نیروی کار که قرار بوده به حرفه معلمی وارد شوند یا به طور موقتی در این حرفه مشغول شده اند، مقابل ساختمان‌های وزارتخانه، مجلس، دیوان عدالت اداری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به چشم می‌خورد؛ موضوعی که از یک سو احقاق حقوق این نیروها را تحت تاثیر قرار داده است و از سوی دیگر آموزش و پرورش هم برای جذب نیرو به عنوان یک دستگاه مجری تمام و کمال اختیار ندارد ضمن آنکه کارشناسان تعلیم و تربیت معتقدند ورود به حرفه معلمی سازوکار تخصصی و خاص خودش را دارد.

به دنبال این موضوع حمید قائم پناه معاون گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در این باره گفت که وقتی فهم درستی از مسائل آموزش وپرورش وجود نداشته باشد، ‎استخدام بدون سازوکار اصولی با بهانه جبران ‎کمبودمعلم، می‌شود تنها مطالبه مجموعه‌ای از افراد از دولت آینده در این حوزه، مطالبه‌ای که خود بحران آفرین است.

او ادامه داد: در این بازه زمانی با چالش مهمی به اسم کمبودمعلم در دستگاه آموزش و پرورش مواجه هستیم و این امر، بر اهمیت و حساسیت مسئله نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیش از پیش افزوده است و اکنون بیش از هر زمانی دیگر، نیازمند یک برنامه جامع و اصولی در این حوزه هستیم.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: اگر چه معتقد هستم سیاست‌های نادرست قبلی، سهم بیشتری در به وجود آمدن این آشفتگی شرایط فعلی دارند، اما باید سازوکاری هم تدوین شود تا افرادی که واقعا علاقه دارند و به نحوی حقشان ضایع شده است، به حقشان برسند.

او با یادآوری اینکه خبر داریم با کمبود معلم مواجه هستیم اما قرار نیست که این بحران صرفا با استخدام آنهم از نوع غیراصولی، حل شود، گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که ظاهرا عده ای آموزش و پرورش را با بنگاه کاریابی اشتباه گرفته اند و متاسفانه مسیر ورود به این دستگاه حساس، چندین سال است که با تجمع و سروصدا به راحتی امکان پذیر شده است.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: از سویی هم، آموزش و پرورش دلسوزی ندارد تا در مقابل این نوع حرکات و خواسته هایی که به بهانه‌های مختلف، ضربات جدی بر پیکره‌ نظام تعلیم و تربیت وارد می‌کند، بایستد، باید سازوکار مشخص و اصولی برای تربیت معلم و نیروی انسانی آموزش و پرورش مهیا شود تا به این مدل تجمعات خاتمه دهد و به نحوی هم، افرادی که واقعا حق و شرایط لازم برای معلمی دارند، وارد این عرصه مقدس شوند.

قائم پناه اظهار کرد: به جد مقابل چنین حرکاتی خواهیم ایستاد و در بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، ایده جامع تربیت معلم با هدف مدیریت بحران کمبود معلم و آینده نیروی انسانی و تربیت معلم در نظام تعلیم و تربیت آماده شده است که راه را بر همه بهانه ها می‌بندد؛ مسئله تربیت معلم و نیروی انسانی مسئله کوچک و دست پا افتاده‌ای نیست که در سطحی ترین حالت به آن نگاه کرد و تصمیم گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش تربیت معلم بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش نیروی انسانی تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پروش استخدام می‌شوند و سهم دانشگاه فرهنگیان از این تعداد ۴۵۶ نفر است.

وی افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.

بیشتر بخوانید

تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

امیریان اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث شورای آموزش و پرورش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم