Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم اویس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با وضعیت تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: ۲۸۰ هزار واکسن کرونا تاکنون تزریق شده که ۱۹۸ هزار برای نوبت اولی‌ها و ۸۲ هزار در مرحله دوم در حال تزریق است.

وی با اعلام اینکه در یک مقطعی با کمبود واکسن مواجه بودیم،گفت: در  حال حاضر این مشکل رفع شده و به صورت هفتگی تزریق انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با تاخیر ایجاد شده و اینکه آیا این تاخیر زمینه کاهش کارایی واکسن را فراهم می‌کند،پاسخ داد: خیر ـ افراد پس از تزریق نخستین واکسن تا سه ماه فرصت دریافت مرحله دوم را دارند و از این حیث جای نگرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: واکسن‌های مرحله دوم براساس اطلاعاتی که داریم به افراد از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کرده و نسبت به تزریق انجام می‌شود و درخواست ما از کسانی که نسبت به تزریق واکسن نخست اقدام کردند این است که بدون دریافت پیامک مراجعه حضوری نداشته باشند.

اویس با اعلام اینکه پنج‌شنبه واکسن  دریافت کردیم و تزریق براساس برنامه در حال انجام است، گفت: اواخر هفته واکسن مورد نیاز استان دریافت و براساس روال و برنامه‌ریزی انجام شده در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه گروه‌های سنی بالای ۷۰ تا ۸۰ سال باید واکسن مرحله دوم را دریافت کنند، افزود: هفته آینده تزریق واکسن گروه‌های ۶۰ سال به بالا آغاز می‌شود.

اویس با اعلام اینکه در تامین دوز دوم واکسن داخلی نداریم، گفت: بیشتر نگرانی ما واکسن‌های وارادتی خارج از کشور است با توجه به اینکه واکسن روسی هم در داخل تولید می‌شود نگرانی در این بخش هم وجود ندارد.

وی درباره روند دریافت واکسن افراد ۶۰ سال که ممکن است بیماری‌ها زمینه‌ای دیابت و فشار خون داشته باشند، گفت: بیش از ۸۰ درصد افراد داری بیماری زمینه‌ای در گروه سنی بالای ۶۰ سال هستند و ممکن است در لیست دریافت واکسن قرار گرفته‌اند،بیماران خاص سرطانی و دیالیزی با مراجعه به مراکز خدمات جامعه سلامت و یا مراکز تجمیعی ما می‌توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در مرحله سوم برای افرادی که مبتلا به دو بیماری زمینه‌ای هستند، واکسن اختصاص داده می‌شود، افزود: مرحله سوم هنوز شروع نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فوت ناشی از تزریق واکسن در استان گزارش شده است، بیان کرد:  احتمال فوت افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند وجود دارد اما اینکه واکسن مسبب فوت شده باشد،کمیته علمی دانشگاه هیچ رابطه‌ای بین فوت و تزریق کرونا پیدا نکرده‌ است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تزریق واکسن واکسن کرونا مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مذاکره برای تمدید قرارداد استقلالی‌ها از هفته آینده

مدیران باشگاه استقلال از هفته آینده برای تمدید قرارداد بازیکنان مورد نظر جواد نکونام اقدام می‌کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرد که اقدامات باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنانی که در پایان لیگ بیست‌وسوم بازیکن آزاد می‌شوند، از هفته آینده آغاز خواهد شد.

نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم

استقلال از ساعت 20:30 فردا (دوشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آغاز مذاکره برای تمدید قرارداد استقلالی‌ها از هفته آینده
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد