Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی گفت: امیدآفرینی مهم‌ترین نیاز امروز جامعه ما است و باید اولویت اول روحانیون و علما قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با روحانیون شهر زرینه دیواندره با تبریک هفته قوه قفضائیه اظهار کرد: امیدآفرینی نیاز امروز جامعه اس باید دانست که با تزریق انرژی منفی مشکلی حل نمی‌شود بنابراین همه باید در حوزه امیدآفرینی به جامعه تلاش کنیم و این مهم باید در اولویت علما و روحانیون قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در انقلاب بر خیلی از مشکلات فائق آمدند و به پیشرفت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف دست پیدا کردند، افزود: در ایران اسلامی کارها و اتفاقات زیادی افتاده که بیان آنها در جامعه موجب امیدآفرینی می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: ‌در این 42 سال از عمر انقلاب، ملت با توطئه‌های زیادی از جنگ تحمیلی، تحریم و غیره مواجه بوده ولی با وجود تمام این مشکلات حرکت‌های توسعه‌ای خوبی شکل گرفته است.

 

به گفته حجت‌الاسلام پورذهبی، در همین استان کردستان بیش از 5 هزار و 400 شهید بومی و 18 هزار شهید مهاجر در راه دفاع از انقلاب و کشور عزیزمان تقدیم شده است و امروز به برکت انقلاب اسلامی، گاز طبیعی، آب، برق، تلفن و سایر امکانات رفاهی به دورافتاده‌ترین روستاها در سطح استان کردستان و کشور رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین مطالبه‌گری را ضروری دانست و اعلام کرد: مطالبه‌گری و درخواست کردن حق هر انسانی است اما باید در چهارچوب درست این مهم را پیش ببریم.

 

 وی اظهار کرد: دعوت به آرامش از دیگر اولویت‌ها و ملاک‌های مورد توجه جامعه روحانیون، علما، فرهیختگان و اندیشمندان باشد و در این راستا هرچه در توان دارند بکار بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بعد از امیدآفرینی، تزریق آرامش به جامعه از ضرورت‌های شرایط امروز است، عنوان کرد: داشتن صبر و طاقت و منطقی برخورد کردن در موقعیت‌های مختلف باید ملاک همه باشد.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی از مشارکت حداکثری و قابل قبول مردم بصیر دیواندره در انتخابات 28 خرداد تقدیر کرد و گفت: این میزان مشارکت با وجود تمام مشکلات اقتصادی و غیره به معنای تلاش تک تک شما برای تغییر وضعیت و درست شدن شرایط است.

 

وحدت بین مذاهب از سوی معظم‌له بعنوان یک منشور اخلاقی شناخته شده است

 

ماموستا جلال مرادی امام جمعه دیواندره نیز در این نشست با بیان اینکه بدبختی شرق و غرب در این است که رهبر دینی ندارند، اظهار کرد: امروز ما به خود می‌بالیم رهبر فرزانه‌ای همچون امام خامنه‌ای داریم که وحدت بین مذاهب را به عنوان یک منشور اخلاقی از اوجب واجبات به همه ملت ایران از تشیع و تسنن تاکید فرموده‌اند.

 

وی افزود: معظم‌له بارها فرموده‌اند که هر حلقومی که صدای وحدت از آن بیرون بیاید حلقوم قرآنی و هر حنجره‌ای که از آن صدای تفرقه بیرون بیاید، شیطانی است.

 

ماموستا مرادی از روحانیون استان کردستان به عنوان جامعه‌ای ساده‌زیست و همیشه در عرصه نام برد و گفت: روحانیون همواره در خط مقدم مقابله با دشمنان دین بوده و با شهامت کامل به عنوان سرباز امام شافعی محکم پای ارزش‌های نظام ایستاده اند.

 

وی اضافه کرد: علما همواره منادی وحدت عملی نه تاکتیکی بوده‌اند و در این مسیر تمام توان خود را با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار گرفته‌اند.

 

 

با همدلی زمینه رفع مشکلات را فراهم کنیم

 

جمال ارشدی فرماندار دیواندره  نیز در این نشست با اشاره به اینکه اگرچه مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما نباید تنها مشکلات را ببینیم و خدمات ارائه‌شده را نادیده بگیریم، افزود: نیاز است با همدلی زمینه رفع مشکلات را فراهم سازیم چراکه ناامید کردن جامعه با هر کلام و حرکتی مخرب‌ترین آسیب‌ها را به مردم وارد خواهد کرد.

 

وی یادآور شد: دولت تا آخرین لحظه پای کار خواهد بود و در مسیر خدمت به مردم تلاش خواهیم کرد.

 

فرماندار دیواندره عنوان کرد: برخی اقدامات انجام نشده به خاطر کمبود اعتبارات است و امروز مهمترین اولویت ما تامین آب شرب است.

 

ارشدی افزود: از نظر منابع مالی و اعتباری با محدویت مواجه هستیم وگرنه از لحاظ اقدامات اجرایی هیچ مشکلی وجود ندارد و تلاش ما بهره‌گیری مناسب از اعتبارات محدود در مسیر خدمت به مردم است.

 

فرماندار دیواندره اضافه کرد: خواهش ما از همه این است که به هیچ وجه ناامیدی به جامعه تزریق نشود چرا که با وجود چنین مردم پای کار و زنده‌ای قطعا مشکلات قابل رفع است.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: علما و روحانیون نماینده ولی فقیه کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی