Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@23:18:16 GMT

کاهش ۵۰ درصدی تولید گوجه سبز در ابرکوه

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۹۰۹۲

کاهش ۵۰ درصدی تولید گوجه سبز در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، علی محمد هوشمند با اشاره به برداشت سه هزار تنی گوجه سبز از اواخر فروردین تا اواخر خرداد ماه گفت: این میزان محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان برداشت شده است. با توجه به شرایط آب و هوایی به طور متوسط از هر هکتار ۱۳ تن گوجه سبز برداشت شد.

وی بیشتر برداشت محصول گوجه سبز را در دهستان فراغه و منطقه علوی عنوان کرد و افزود: واسطه‌ها محصول را از باغداران خریداری و به بازار شهرها و استان‌های مجاور عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جهاد کشاورزی ابرکوه از خسارت بیش از ۷۰ میلیارد ریالی کشاورزان بابت کاهش تولید گوجه سبز به دلیل حوادث طبیعی خبر داد و تصریح کرد: آفات، خشکسالی و سرمازدگی، نبود ثبات قیمت، نبود صنایع تبدیلی و پراکندگی درختان بخشی از مشکلات باغداران منطقه است. اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت این مشکلات از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

46

کد خبر 1530246

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد گوجه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان