Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، انتخابات ششمین دوره شورای شهر در اهواز 28 خرداد امسال همزمان با سراسر کشور برگزار شد اما نتایج آن با تأخیر 6 روزه اعلام شد و حواشی زیادی برای مجریان انتخابات ایجاد کرد.
اعلام با تأخیر نتیجه شورای شهر اهواز هم نتوانست به حواشی پایان دهد و اعتراض کاندیداها به نتایج اعلام شده سبب اظهار نظرهای متفاوت برخی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پاسخگویی مجریان و ناظران انتخابات به شبهه‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر اعلام فرماندار اهواز، احمد سراج، سید محسن موسوی‌زاده، سیاوش محمودی، محمد مهدی مطیعی، محمدحسین ملایی زمانی، غلامرضا شانه‌سازان، سید محمدعلی پورموسوی، علی‌مدد هاشم پور، سید ناصر مهداوی، سید محمدجواد رضوی، حجت‌الله زارع‌زاده، عادل شیشه‌گری و حمید دغاغله منتخبان مردم اهواز در ششمین دوره شورای شهر خواهند بود.
بنا بر نتیجه اعلام شده، برای دومین بار پیاپی اکثریت کرسی‌های شورای شهر به اصولگرایان رسید؛ 10 نفر از منتخبان وابسته به شورای ائتلاف اصولگرایان هستند و البته 11 نفر از آنها خروجی ائتلاف موسوم به «شهادت مومنین» بودند.
این نتیجه سبب کنشگری و مطالبه برخی از جوانان حزب الهی و فعالان فضای مجازی شد. این افراد معتقدند منتخبان جدید توسط افرادی در لیست شهادت مومین گنجانده شدند که در بستن لیست پیروز در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر هم دخیل بودند، به همین دلیل مطالبه اصلی فعالان اجتماعی، پاسخگویی این افراد و به خصوص آقایان پاکباز و مالکی به شهروندان در قبال عملکرد شورای پنجم و شفاف سازی درباره نحوه گزینش کاندیداها جهت معرفی لیست در انتخابات ششمین دوره شورا بود.

در همین حین نامه‌ای تحت عنوان بیانیه جوانان مساجد کوی علوی اهواز منتشر شد که خواستار شفافیت درباره معیار معرفی افراد  تحت عنوان لیست شهادت مومنین و تضمین عملکرد این افراد در شورای ششم شدند، هرچند  صحت بیانیه فوق قابل بررسی است اما در این ارتباط حجت الاسلام محمدرضا پاکباز دخالت خود در معرفی افراد تحت عنوان لیست شهادت مومنین را تکذیب و می‌گوید که در انتخابات امسال و دوره گذشته لیستی معرفی نکرده و وابستگی افراد به خود را رد می‌کند.

همچنین حجت الاسلام مالکی نیز اظهار کردند: ورودش به انتخابات و تأیید لیست‌ها به صورت ارشادی بوده و در دوره ششم و دوره‌های قبل به صورت مصداقی به معرفی و تایید کاندیداها ورود نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با گذشت 4 روز از اعلام نتایج ششمین دوره انتخابات شورای شهر، بازشماری آرا در دستور کار استانداری خوزستان و فرمانداری اهواز قرار گرفته است.

استاندار خوزستان اخیراً گفت: انتخابات ششمین دوره شورای شهر اهواز تابع لیست بوده و در نهایت برخی از لیست‌ها رأی آوردند؛ ضمن احترام به نظر معترضان به آنها اطمینان می‌دهیم که هیئت اجرایی و هیئت نظارت در حال بررسی آراء هستند و نتیجه نهایی تا آخر هفته اعلام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان هم امروز در مصاحبه‌ای گفته که ما انتخابات برگزار کردیم و تقسیم بندی و سهمیه بندی در کار نبوده است؛ تمام فرآیند انتخابات از جمله شمارش آرا با رعایت دقت بوده است؛ هرچند اگر تغییری در نتیجه انتخابات ایجاد شد آن را اعلام می‌کنیم.

با وجود احتمال تغییر در نتیجه انتخابات، باز هم لیست شورای ائتلاف اصولگرایان اکثریت اعضای شورای شهر را تشکیل می‌دهد و به نظر می‌رسد نیروهای انقلابی در این برهه باید به جای ایجاد انشقاق به فکر انسجام باشند و با مطالبه صحیح و پیگیری دقیق موضوعات مرتبط با شورا از ایجاد انحراف در پارلمان شهری جلوگیری کنند.

همچنین مطالبه از افرادی که در معرفی کاندیداها به مردم نقش داشتند باید مطالبه صحیح و اصولی شود تا نسبت به انتخاب این افراد و عملکرد شورای ششم پاسخگو باشند تا مشکلات ریز و درشت دامن گیر شورای ششم نباشد.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز انتخابات شورای شهر دوره شورای شهر ششمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است