Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:16:46 GMT

غرق شدن ۲۰ نفر در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی تهران

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۰۵۸۴

غرق شدن ۲۰ نفر در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی تهران

شرکت آب منطقه‌ای تهران از غرق شدن ۲۰ نفر در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، همه ساله با آغاز فصل گرما، شاهد حضور شهروندان و گردشگران در حاشیه رودخانه‌ها و تاسیسات آبی، بدون توجه به محدوده‌های فنس کشی و تابلوها و علایم هشدار دهنده هستیم که این سهل انگاری و بی توجهی، موجب بروز خسارت‌های جانی و مالی فراوان برای آنها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰ نفر در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان تهران غرق شدند و آمار غرق شدگان در رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و دریاچه سدها به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته است، چنانچه این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۶ نفر بود که این رشد آمار حوادث طی مدت کوتاه سه ماهه و روزهای گرم پیش رو بسیار نگران کننده است.

 بعضی از مردم تصور می‌کنند که شنا در سدها خطرات کمتری دارد ولی باید قبول کرد این طرز تفکر بسیار خطرناکی است؛ چراکه سطح آب سدها در ظاهر آرام به نظر می‌رسد و مانند دریا امواج بزرگ در آنها دیده نمی‌شود اما آب موجود درسطح زیرین سدها دارای فشار و جریانات بسیار بالاتری نسبت به آب دریاست به طوری که حتی بهترین شناگران نیز در این آّبها غرق شده‌اند.

محمد شهریاری- مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره شبکه‌های آبیاری و دسترسی عموم مردم به این شبکه‌ها اظهار کرد: بارگذاری جمعیتی و توسعه شهرها در کنار شبکه‌های آبیاری و زهکشی و همچنین عدم توجه شهروندان به هشدارها و توصیه مسئولان باعث افزایش آمار حوادث در شبکه‌های مذکور است.

وی با بیان اینکه همه ساله قبل از شروع فصل گرما، اقدامات خوبی توسط این شرکت در زمینه  پیشگیری از بروز حوادث در تاسیسات آبی صورت می‌گیرد، گفت: اطلاع رسانی ممنوعیت شنا در دریاچه سدها، رودخانه ها و کانال های آبیاری و زهکشی، بازسازی و تجدید نصب علائم هشدار دهنده، شناسایی نقاط حادثه خیز و نصب نرده، تهیه کلیپ های مرتبط با خطرات شنا در تاسیسات آبی، مصاحبه با صدا و سیما و خبرگزاری ها و همچنین درج آگهی ممنوعیت شنا در روزنامه‌های محلی از جمله این اقدامات بوده و در سال گذشته نیز شرکت آب منطقه ای تهران طی مکاتبه ای با کلیه شهرداری‌های شهرهای استان تهران و کرج مبادله تفاهم‌نامه به جهت سرپوشیده کردن کانال‌ها در محدوده های شهری و مراکز جمعیتی را اعلام نموده است که درصورت عملیاتی شدن آن، اقدام بسیار مؤثری در کاهش تلفات و آمار غرق شدگی در کانال‌های کشاورزی خواهد بود.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت در پایان با تاکید بر توجه جدی مردم به تابلوها و علائم هشدار شنا ممنوع و اطلاع رسانی های این شرکت، خاطرنشان کرد: شهروندان باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که رودخانه ها، سدها و آبگیرها به هیچ وجه محل مناسبی برای شنا و تفریح نبوده و بهتر است برای آب تنی و تفریح از استخرهای عمومی که دارای ناجی غریق هستند استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد تهران رودخانه ها و تاسیسات آبی رودخانه ها کانال ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی آورده است: از اواخر وقت دوشنبه تا پایان اواخر وقت سه شنبه (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعق، وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه شمالی استان، وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نواحی مستعد گردوخاک به‌ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفرها، کاهش دید، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت ژنرال اسرائیلی از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای بمباران تاسیسات اتمی!
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان