Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:39:45 GMT

تشدید طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در یزد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۱۰۵۵

تشدید طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در یزد

سرهنگ سیدعلی آسیایی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا در استان تردد و سفرهای شهروندان در شب‌ها بیشتر می‌شود که به همین منظور تیم‌های گشتی پلیس تقویت شده است.

وی افزود: طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت، حرکات مارپیچ و سبقت غیر مجاز بیش از گذشته اجرایی می شود و رانندگان حادثه‌ساز اعمال قانون می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه یزد تصریح کرد: با توجه به افزایش تصادفات شبانه و حادثه اتوبوس در محور یزد به شیراز در محل دهستان دهشیر شهرستان تفت قطعاً شدت برخورد با هنجارشکنان مطالبه به حق مردم و تکلیف قانونی پلیس است.

وی با تاکید بر اینکه آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای استان یزد باید بیش از این کاهش پیدا کند، عنوان کرد: پلیس یزد به هیچ‌ وجه در برخورد با تخلفات حادثه‌ ساز مسامحه نمی‌کند.

رئیس پلیس راه یزد با تاکید بر حضور مؤثر پلیس و عوامل رادهداری در جاده‌ های استان یزد بیان کرد: اولویت همه ما در جاده‌ها، کاهش حوادث جاده‌ای است لذا در این مسیر نباید از هیچ کوششی دریغ شود و معتقدیم هر چه حضور بیشتر شود، تصادفات و تخلفات کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از حوادث جاده ای استان یزد واژگونی است افزود: یزد بیشترین میزان واژگونی خودرو را دارد که این اتفاق به دلیل یکنواختی و کویری بودن جاده و خواب آلودگی صبحگاهی اتفاق می‌افتد.

آسیایی در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در جاده دهشیر شهرستان تفت که پنج کشته و ۳۳ مصدوم بر جا گذاشت اظهار کرد: این خودروی حمل و نقل عمومی به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز و عدم کنترل راننده در سرعت بالا دچار چنین سانحه ای شد که در ساعات ابتدایی روز رخ داد.

وی عمده تخلفات رانندگان در جاده ها را سرعت بالا و استفاده از تلفن همراه برشمرد و گفت: نداشتن استراحت کافی در طول رانندگی باعث خستگی و خواب آلودگی و در نتیجه بروز حادثه می شود از این رو با افزایش نظارت های پلیس سعی در کاهش حوادث جاده ای داریم.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد پلیس دما تخلفات رئیس پلیس راه یزد تصادفات شبانه محورهای مواصلاتی تصادف جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه استان خراسان‌جنوبی گفت: بامداد امروز بر اثر برخورد یکدستگاه اتوبوس با وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق در محور نهبندان-زاهدان دو نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از پایگاه خبری پلیس،علیرضا رضایی اظهار کرد: ساعت پنج و ۱۰ دقیقه صبح امروز با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۱۴ محور نهبندان- زاهدان بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه اتوبوس با وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق برخورد کرده است که بر اثر این حادثه رانندگی، خودروی تویوتا حامل سوخت دچار حریق شد و دو نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

رضایی با بیان این که علت تصادف برابر نظریه کارشناسان پلیس راه، تغییر مسیر ناگهانی از سوی راننده اتوبوس تشخیص داده شده است، تصریح کرد: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد این‌گونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

کد خبر 749581

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی