Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:01:59 GMT

دلیل ساخت ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز چه بود

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۱۲۳۸

دلیل ساخت ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز چه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یکی از سایت‌های ورزشی به مناسبت بازگشت فیروز کریمی گزارشی منتشر کرده و در آن عنوان شده است که تراکتور در دهه 70 در هر بازی حداکثر 5 هزار تماشاگر داشته است.

احتمالا نگارنده این مطلب متولد بعد از دهه 70 بوده و یا آن سال‌ها را به یاد نمی‌آورد و اگر برفرض اینکه ادعای ایشان هم درست باشد چه نیازی به ساخت ورزشگاه یادگار امام(ره) بود؟ همان ورزشگاه 20 هزار نفری باغشمال برای 5 هزار تماشگر تراکتور کفایت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش ذیل به پرتماشاگرترین بازی‌های تیم‌های تبریزی در لیگ برتر در مقاطع مختلف زمانی پرداختیم:

دهه 50 جام تخت جمشید

تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی نماینده‌های تبریز در 6 دوره برگزار شده جام تخت جمشید بودند.

حتی در سال‌هایی که این دو تیم در قعر جدول قرار داشته و هر کدام یک بار به رده پایین‌تر سقوط کردند، باز هم ورزشگاه مملو از تماشاگر بوده و میانگین حضور تماشاگران در آن سال‌ها‌ حدود 15 هزار نفر بود.

هفتمین دوره جام ملت های آسیا 1976

 

تبریز میزبان گروه دو مسابقات با حضور تیم‌های کویت، چین و مالزی بود. با اینکه تیم ایران در این گروه قرار نداشت، اما تماشاگران تبریزی استقبال خوبی از مسابقات کرده و در 3 بازی برگزار شده در باغشمال تبریز، هر بازی بالای 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.

لیگ قدس- دهه 60

در دهه 60 مسابقات فوتبال کشور به شکل تیم های منتخب استان برگزار شده و تیم منتخب آذربایجان‌شرقی در هر 5 دوره مسابقات در این مسابقات حضور و یک دوره هم نایب قهرمان ایران شد.

تقریبا در تمامی مسابقات تیم منتخب آذربایجان‌شرقی ورزشگاه تختی تبریز ظرفیتش تکمیل و میانگین حضور تماشاگران تبریزی در این مسابقات نزدیک به 20 هزار نفر در هر بازی بود.

لیگ آزادگان- دهه 70

تیم‌های تراکتور، ماشین سازی و شهرداری نماینده‌های تبریزی در لیگ آزادگان در دهه 70 بودند. در بازی‌های تراکتور و ماشین‌سازی تقریبا ظرفیت ورزشگاه در بازی‌های عادی تکمیل و اگر تیم‌های پرسپولیس و استقلال مهمان تیم‌های تبریزی بودند ورزشگاه به شکل صد در صدی در حمایت از تیم‌های تبریزی، ساعت‌ها قبل از شروع بازی پر از تماشاگران تبریزی شده و درب ورزشگاه بسته می‌شد.

شهرداری تبریز و حتی تیم ایدم که در لیگ دو حضور داشت هم در هر بازی بالای ده هزار تماشاگر داشتند.

بازی دوستانه لوکوموتیو لایپزیک آلمان شرقی با منتخب تبریز با حضور 40 هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه 20 هزار نفری تختی تبریز در سال 64، بازی فینال لیگ قدس در سال 65 بین منتخب آذربایجان‌شرقی و اصفهان با حضور بیش از 30 هزار تماشاگر و بازی نیمه نهایی لیگ آزادگان در سال 1371 بین تیم تراکتور با پاس تهران با بیش از 30 هزار تماشاگر ر روزهای فراموش نشدنی فوتبال تبریزی بودند.

استقبال بالای تماشاگران تیم‌های تبریزی خصوصا هواداران تراکتور و ماشین‌سازی و اینکه در هر بازی تعدادی از تماشاگران پشت درهای بسته مانده و یا بعد از بازی به دلیل حضور انبوه تماشاگران ترافیک سنگینی در مرکز تبریز ایجاد می‌شد، سبب شد که ساخت ورزشگاه یادگار امام(ره) در اواخر در سال 66 کلید خورده و در سال 75 بازی تراکتور با پرسپولیس در ورزشگاه نیمه کاره و بدون آب و برق یادگار امام، برگزار گردد.

انتهای پیام/60017

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ برتر تبریز پرسپولیس امام تراکتور ماشین سازی ایدم ورزشگاه تختی باغشمال تراکتوسازی شهرداری تبریز تختی تبریز باغشمال تبریز تیم های تبریزی هزار تماشاگر یادگار امام ماشین سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: قبل از بازی در مورد مسائل فنی حرف نمی‌زنم

­به گزارش گروه ورزش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید مطهری مربی تیم فوتبال تراکتور در مورد دیدار با استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال گفت: از سوالات فنی خبرنگاران در مورد بازی استقبال می‌کنم، اما بعد از بازی در موارد فنی حرف بزنیم بهتر است و افتخار می‌کنم در جمعی هستم که برخی خبرنگاران سوالات فنی در نشست‌های خبری می‌کنند.   مطهری ادامه داد: برای بازی با استقلال یک بازیکن ۵۰، ۵۰ است و بعد از ظهر تکلیف او روشن می‌شود خدا را شکر تیم شرایط خوبی دارد و سعی کردیم در جلسات فنی و تمرینی روی نقاط ضعف و قوت خودمان و حریف کار کنیم.   وی افزود: من صادقانه آمدم که در تبریز کار کنم دنبال پست و مقام هم نیستم من حرفه‌ای این کار هستم و در هر جایی هم کار کردم تعهد داشتم در این بازی­ با توجه به احترام خاصی که برای گل محمدی قائل هستم و او را یکی از بهترین سرمربی‌های ایران می‌دانم، اما مسئولیت فنی بازی بر عهده من است و تلاش می‌کنم که تیم بهترین نتیجه را بگیرد من در جا‌های مختلفی با آقای گل محمدی کار کردم، اما فعلا در مورد این بازی مسئولیت تیم با من است و امیدوارم بازیکنان و هواداران تبریز در یک تیم و در ادامه برای موفقیت تراکتور تلاش کنند.   دیدار تیم‌های فوتبال استقلال صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و تراکتور تبریز فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در تبریز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام برگزار می‌شود.   تیم استقلال در حال حاضر در یک رقابت نزدیک با تیم پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و تراکتور در چهارم جدول و به دنبال کسب سهیمه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست.

دیگر خبرها

  • کاپیتان استقلال برابر تراکتور بازی می‌کند
  • مطهری: قبل از بازی در مورد مسائل فنی حرف نمی‌زنم
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل تراکتور و استقلال| حضور خواننده استقلالی و تشویق مدافع تراکتور/ حرکت تند خلیل زاده به سمت هواداران استقلال+تصاویر و فیلم
  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور