Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@06:59:22 GMT

ذخایر خون در ایرانشهر رو به اتمام است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۱۲۷۸

ذخایر خون در ایرانشهر رو به اتمام است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اسماعیل میرکازهی رئیس سازمان انتقال خون ایرانشهر گفت: کاهش چشمگیر اهدای خون در این شهرستان و به اتمام رسیدن ذخایر خونی گروه o مثبت و منفی جان نیازمندان به خون را به خطر انداخته است.

وی بیان کرد: خون نیاز ضروری برای تمام افراد بویژه بیماران محسوب می‌شود که در این میان مصدومان حوادث ترافیکی و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان انتقال خون ایرانشهر گفت: امروزه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان به صورت روزانه بوده بطوریکه با شیوع ویروس کرونا اهدای خون نیز کاهش چشمگیری یافته است.

وی افزود: ویروس کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.

میرکازهی بیان کرد: افراد خیر و نوع دوست نباید در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها گذاشته بلکه با مشارکت خود و مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران بویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

وی اظهارداشت: روزانه بطور متوسط بیش‌از ٧٠ واحد فرآورده خونی در ایرانشهر مصرف می‌شود بطوریکه اهدا خون در این شهرستان به حدود ٢۵ واحد در روز رسیده و بقیه خون مصرفی از مناطق دیگر کشور تامین می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون بیماران کرونایی انتقال خون ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی

(تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند