Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:54:07 GMT

نبود آمارهای دقیق مانع ساماندهی فرهنگیان شده است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۱۳۴۰

نبود آمارهای دقیق مانع ساماندهی فرهنگیان شده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: نبود آمار درست، دقیق و شفاف ساماندهی فرهنگیان را دشوار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز از نبود آمارهای دقیق و روشن به عنوان یکی از مشکلات پیش روی ساماندهی معلمان یاد کرد و اظهار داشت: این نقیصه که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن پرداخته، به چالشی برای ساماندهی نیروها در نظام آموزشی کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی آمارها درباره وضعیت استخدامی فرهنگیان، گفت: آمارها می‌گویند ۵۵ درصد معلمان استخدام رسمی، ۲۵ درصد کارکنان تخصصی، ۷ درصد نیروهای حق‌التدریس، ۴ درصد اداری و ۶ درصد خدمتگزار هستند.   عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به کمبود معلم در نظام آموزشی کشور، خاطرنشان کرد: اگرچه گفته می‌شود طی سه سال گذشته در مجموع قریب به ۲۶۰ هزار نیرو جذب شده‌اند، اما همچنان کمبود نیرو در مقاطع مختلف تحصیلی احساس می‌شود.   وی با اشاره به جذب ۱۷۲ هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸، ادامه داد: همچنین بنابر مصوبه مجلس مقرر شد۸۰ هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درآیند.   قاسمی‌پور تاکید کرد: به این ترتیب طی چند سال اخیر بخش زیادی از نیروی انسانی مورد نیاز بدنه آموزش و پرورش به طُرق مختلف تامین شده، البته باید برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به منظور استخدام نیرو و رفع نیاز نظام آموزشی کشور به نیروی انسانی تداوم یابد.   وی یادآور شد: تعیین تکلیف نحوه جذب و استخدام نیروهای فعال در آموزش و پرورش اعم از نیروهای حق‌التدریس، نهضتی و پیش‌دبستانی یکی از مطالبات فرهنگیان است که باید در قالب چارچوبی مدون محقق شود.   عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: باید سیاست واحدی در وزارت آموزش و پرورش تعریف و بر مبنای آن معضل چندین ساله استخدام و تبدیل وضعیت بخشی از نیروها حل شده و بیش از این به آینده موکول نشود.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست