Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:29:10 GMT

یک توصیه سودمند برای مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۱۸۵۰

یک توصیه سودمند برای مهار کرونا

آزمایشات تازه نشان می دهد که بهبود کیفیت ماسک به ویژه برای کادر درمانی که در تماس مستقیم با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستند، می‌تواند خطر ابتلای آنها به این عفونت ویروسی را به میزان چشمگیر کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی در انگلیس طی آزمایشاتی دریافتند: کیفیت ماسک هایی که اعضای کادر درمان استفاده می کنند می تواند در کاهش خطر ابتلای آنان به بیماری کووید-۱۹ تاثیر چشمگیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ماسک هایی با کیفیت بالا موسوم به FFP۳ می تواند تا ۱۰۰ درصد در برابر کروناویروس مصونیت ایجاد کند. ماسک های FFP۳ کاملا متناسب بوده و بطور خاص برای فیلتر کردن ذرات ریز طراحی شده اند.

این درحالیست که با استفاده از ماسک های جراحی، احتمال آلوده شدن به کروناویروس در میان اعضای کادر درمانی که با افراد مبتلا در تماس مداوم هستند، بیشتر می شود.

طی سال گذشته مراکز درمانی و بیمارستانی از دستورالعمل های ملی پیروی کرده اند که تاکید می کند کادر درمان مگر در موارد محدود ملزم به استفاده از ماسک جراحی هستند. این ماسک ها اگرچه در برابر مایعات مقاوم هستند اما به نسبت نرم بوده و به منظورجلوگیری از ذرات معلق که می توانند در هوا بمانند و اکنون به عنوان منبع عفونت کروناویروس شناخته می‌شوند، مناسب نیستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این مطالعه نشان داد که پرستاران و پزشکان بخش مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-۱۹، ۴۷ برابر بیشتر از پرستاران در بخش های دیگر در معرض آلودگی قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ماسك کرونا در جهان کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟

یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سیلیکون ولی در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری روی استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک و چت‌بات گراک است.

به‌گزارش The Information، ایلان ماسک در حال نزدیک‌شدن به معامله‌ی اولیه با سرمایه‌گذاران بالقوه ازجمله Sequoia Capital است که در سال ۲۰۲۲ در ایکس (توییتر سابق) ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

منابع داخلی مشخص نکردند که Sequoia قصد دارد چه مقدار سرمایه اختصاص دهد یا چه شرکت‌های دیگری ممکن است در جمع‌آوری سرمایه شرکت کنند؛ اما فایننشال تایمز و بلومبرگ تأیید کردند که Sequoia قصد دارد در این معامله شرکت کند. ماسک پیشنهاد کرده است که شرکت‌ها قبل از شروع سرمایه‌گذاری رقبا وارد دور اول جذب سرمایه شوند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که این سرمایه ارزش شرکت را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند که فاصله‌ی چندانی با ارزش‌گذاری آنتروپیک ندارد. آنتروپیک، یکی دیگر از رقبای OpenAI است که اعضای سابق این شرکت آن را تأسیس کرده‌اند و در اوایل سال ۲۰۲۴، سومین مرحله‌ی جذب سرمایه را با ارزشی حدود ۱۸٫۴ میلیارد دلار افزایش داد.

با اینکه استارتاپ هوش مصنوعی ماسک هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است، به‌نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از چشم‌انداز بازدهی کلان این شرکت حمایت می‌کنند و مانند بسیاری از شرکت‌ها بر موج عظیم هوش مصنوعی سوار می‌شوند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI اوایل مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۳) چت‌بات گراک را به مدل زبانی Grok-۱.۵ به‌روزرسانی کرد. این چت‌بات که نسخه‌ی پیشرفته‌تر گراک است، به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT شرکت OpenAI معرفی شد و در‌اختیار کاربران نسخه‌ی پریمیوم شبکه‌ی اجتماعی ایکس قرار گرفت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود