Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد طالبی گفت: اغلب پروژه های بهداشتی و درمانی در یزد۸۰ تا ۹۰ درصد تکمیل شده است. استان می تواند قطب دارو و تجهیزات باشد.

به گزارش برنا؛ سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح همزمان۶۹۶ پروژه بهداشتی در ۳۰ استان و ۵۵ دانشگاه و دانشکده امروز هشتم تیر با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد طالبی، استاندار یزد در این برنامه با گرامیداشت شهدای عرصه سلامت و خیرمقدم و خدا قوت به کادر درمان گفت: مطمئن هستم ملت ایران این کوشش های کادر درمان در دوران کرونا را فراموش نمی‌کنند .

او افزود: جامعه پزشکی ما بسیار مورد اعتماد است و در برخی از درمان ها همچون درمان ناباروری قطب درمان محسوب می شویم در زمینه تجهیزاتی اقدامات متعدد انجام شده است اما رعایت توسعه متوازن را خواستاریم. شهرستان ها در خدمات درمانی با نارسایی همراه هستند.

طالبی ادامه داد: پروژه های تکمیلی و بهداشتی از وضعیت مناسبی برخوردار هستند. اغلب پروژه های ۸۰ تا ۹۰ درصد تکمیل شده‌اند. استان یزد می تواند قطب دارو و تجهیزات باشد.

به گفته او زیرساخت های فراوانی برای توریسم درمانی در استان یزد وجود دارد.

استاندار یزد افزود: بحران کرونا در استان یزد مدیریت شد در عین حال یزد یک‌ استان صنعتی و مهاجر پذیر است. این ترددها تهدید جدی در گسترش کرونا است. در سال‌های اخیر توسعه گردشگری در استان قابل توجه بوده است.

او در خصوص بیماری های شایع در استان گفت: میانگین بالای از جمعیت در این استان به دیابت و سرطان مبتلا هستند و این یک زنگ خطر محسوب می شود.

استاندار یزد ادامه داد: در استان مدیریت مناسبی در زمینه کرونا صورت گرفته است همچنین در ابتدای برگزاری انتخابات مجلس جلسات متعددی برای کنترل بیماری کرونا برگزار شد و اولین ستاد استانی کرونا در یزد برگزار شد.

او‌ادامه داد: طرح محله محور قبل از طرح شهید سلیمانی در یزد ایجاد شد همچنین اولین بیمارستان بحران کشور در این دولت افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت بهداشت و درمان یزد درمان ملت ایران جامعه پزشکی دارو گردشگری سرطان انتخابات مجلس بیمارستان دولت استاندار یزد سعید نمکی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

کد خبر 6093750 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران