Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و یا این اداره کل با حدنگاری املاک خود اقدام به دریافت سند تک برگی با کمترین هزینه ممکن کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «رحیم محمدی» امروز (8 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: طبق سند تحول قوه قضائیه ثبت اسناد و املاک نیز موظف به ارائه خدمات با کیفیت به عموم مردم و نقش آفرینی در کمک به تولید و مانع زدایی برای آنها است و اجرای برنامه حدنگاری املاک جزو این برنامه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و

 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل تصریح کرد: حدنگار در همه کشورها در حال اجرا است و از سال 98 نیز با تصویب عملیاتی شدن این مهم در کشور وارد مرحله جدید در این زمینه شد و ارائه سند تک برگ از مهمترین ثمرات این حدنگاری است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: جانمایی حدود و سقور زمین های ملی، اراضی، روستایی و شهری از مهمترین اولویت های برنامه حدنگاری است که با اولویت برنامه ها هم اکنون در استان اردبیل نیز اجرایی می شود.

 

محمدی عنوان کرد: البته بیش از یک سوم پرونده های قضائی کشور و به تبع آن در استان مربوط به مسئله املاک است که امیدواریم با اجرای این برنامه این پرونده ها در محاکم قضائی نیز کاهش یابد.

 

وی اظهار داشت: با اجرای طرح حدنگاری در استان بسیاری از مسئله های حوزه املاک از جمله داشتن معارض و سایر مسائل کاهش خواهد یافت و در سطح کلان نیز در برنامه ریزی های کلان و مدیریت شهری نیز می تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی نقش آفرینی کند.

 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان افزود: بیش از یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی ملی در استان قرار دارد که طی سال های 98 و 99 بیش از 652 هزار هکتار از این اراضی حدنگاری و سند تک برگ برای آنها صادر شده است.

 

محمدی خاطر نشان کرد: البته استان اردبیل با داشتن 956 هزار هکتار زمین زراعی جزو استان ها دارای بیشترین زمین های زراعی است که تلاش می شود تا همکاری امور اراضی استان این زمین ها نیز حدنگاری و سند تک برگ برای کاهش مشکلات روستائیان در تعیین حدود و سقور اراضی کشاورزی کمک شود.

 

وی ادامه داد: برای اولین بار در استان با حدنگاری رودخانه ها تاکنون 65 سند تک برگ برای رودخانه ها صادر شده است و حتی جاده های استان نیز حدنگاری خواهند شد تا زمینه صدور سند مالکیت برای آنها نیز قطعی شود.

 

این مقام مسئول در پایان سخنان خود بیان کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و یا این اداره کل با حدنگاری املاک خود اقدام به دریافت سند تک برگی با کمترین هزینه ممکن کنند.

 

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: اجرای حدنگاری حدنگاری تخریب و تصرف اراضی ملی مدیر کل ثبت اسناد و املاک اراضی ملی اردبیل دریافت سند سند تک برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم

هموارسازی معابر شهر جهت سهولت تردد شهروندان از مسائل با اهمیتی است که مسئولان شهری باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدتی است مسئولان ناحیه ۲ شهرستان آران و بیدگل اقدام به تعمیر و بهسازی روکش آسفالت معابر کردند این اقدام موجب شادمانی شهروندان شد.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است