Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، ایمنی درمانی یکی از روش‌های نوظهور برای مقابله با انواع سرطان است. اما از بین بردن تومورهای سرطانی بدین شیوه ممکن است اثرات سو جانبی بر روی بدن داشته باشد. دکتر علی آشکار، پژوهشگر ایرانی دانشگاه مک مستر، شکل جدیدی از روش درمانی مبتنی بر ایمنی درمانی را ابداع کرده که مبتنی بر تقویت نوع متفاوتی از سلول‌های ایمنی بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تومورهای سرطانی معمولاً با فریب سیستم ایمنی بدن جلوی شناسایی خود را می‌گیرند، اما در روش جدید ایمنی درمانی از خطای سیستم ایمنی بدن جلوگیری می‌شود. تا پیش از این از روش ایمنی درمانی کار تی برای تقویت سلول‌های ایمنی به منظور حمله به تومورها استفاده می‌شد. این روش برای درمان سرطان خون مفید است، اما قابلیت نابودی تومورها را ندارد.

روش جدید ایمنی درمانی موسوم به Car NK از سلول‌های ایمنی موسوم به ان کی برای هدف قراردادن تومورها استفاده می‌کند. به گفته دکتر آشکار سلول‌های ان کی هوشمندتر هستند و تنها به سلول‌های تومورهای سرطانی حمله می‌کنند. آنها می‌توانند سلول‌های سالم بدن را با دقت بالاتری شناسایی کرده و از حمله به آنها خودداری کنند.

کارایی این روش ایمنی درمانی در آزمایشگاه برای نابودی تومورهای سرطان پستان با موفقیت به اثبات رسیده و عدم آسیب دیدن سلول‌های سالم در این فرایند موجب امیدواری پزشکان شده است. البته هنوز باید این روش درمانی بر روی حیوانات و سپس انسان‌ها آزمایش شود.

کد خبر 5246803

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان پستان تومور سرطانی سیستم ایمنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی واکسن کرونا نوآوری شرکت دانش بنیان موبایل گوگل فضای مجازی ویروس کرونا فناوری نانو ایرانسل همراه اول تومورهای سرطان ایمنی درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان

ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

 کوهکن افزود: پارسال ۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است و هزینه سالانه ذخیره آن ۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اوتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.

وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است