Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از آسیا پاسیفیک نیوز، چین ذینفع اصلی حضور نیروهای آمریکا در افغانستان بود و این موضوع بزودی آشکار خواهد شد. با خروج کامل نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان، چین باید راهی پیدا کند که از منافع خود در برابر تروریسم محافظت کند.

بر اساس این گزارش، چین ماه گذشته اعلام ناگهانی خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را مسئول حملات انفجاری در سراسر افغانستان دانست و گفت: این اقدام، وضعیت امنیتی را بدتر کرده و صلح و ثبات و همچنین زندگی و امنیت مردم کشور جنگ زده افغانستان را به هم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران گفته اند که پکن کم و بیش در مورد افغانستان دو پهلو برخورد کرده است، اما خلا ایجاد شده در افغانستان بعد از خروج آمریکا، می تواند چین را ملزم به انعطاف پذیری بیشتر از آنچه که معمولاً نشان می دهد، کند.

در اوایل این ماه، چین، افغانستان و پاکستان در چهارمین گفت و گوی رسمی سه جانبه خود متعهد شدند روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی را تقویت کنند.  

تارنمای آسیا پاسیفیک نیوز، به نقل از روزنامه نیکی ژاپن آورده است پکن نسبت به پتانسیل طالبان در پناه دادن به گروه های افراطی ضدچینی محتاط است. اگرچه خیال چین از نظر طالبان کاملاً راحت نیست، اما گزینه عملی ممکن است همکاری با این گروه به امید تامین توافق نامه ها برای پناه ندادن به چنین افراط گرایانی باشد.

به دنبال حملات ۱۱ سپتامبر، مبارزه با تروریسم یکی از حوزه هایی بود که در آن ایالات متحده و چین به طور مداوم در یک راستا قرار داشتند.

معرفی گروه ترکستان شرقی به عنوان یک گروه تروریستی از سوی ایالات متحده بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر به عنوان یک اقدام آشتی جویانه برای درگیر شدن چینی ها با جنگ علیه تروریسم تلقی می شد، اما دولت ترامپ در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید این گروه را از لیست گروه های تروریستی خارج کرد که با واکنش پکن مواجه شد.

برچسب‌ها پاکستان افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان افغانستان طالبان پاکستان افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی مقامات آمریکا را رسوا کرد/ دشمن از عملیات مقاومت یمن نگران است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنرانی امروز خود گفت: از دو هفته قبل فعالیت دانشجویی در 79 دانشگاه آمریکا شروع شده که رو به گسترش است.فعالیت‌های مسالمت‌آمیز دانشجویی باعث رسوایی مقام‌های آمریکایی شده و دروغ بودن ادعاهای آنان را ثابت کرده است.

وی افزود: فعالیت های دانشجویی خواستار توقف تجاوز به غزه است. دستبند زدن و توهین به یک زن با درجه پروفسور نشانه بی توجهی آمریکا به حقوق و آزادی است.

الحوثی ادامه داد: آمریکا برای ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان دانشگاهها از بالگرد و در برخی از دانشگاهها از گلوله پلاستکی استفاده کرد. آمریکا بدون هیچ ضابطه ای از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

رهبر انصارالله یمن گفت: ادامه حملات موشکی از غزه به عسقلان، آمریکا و «اسرائیل» را شگفت‌زده کرد.

وی خاطرنشان کرد: استمرار عملیات حزب الله لبنان تاثیری کمی و کیفی بر توانمندی دشمن صهیونیستی دارد. از سوی دیگر تاثیر واضح عملیات در جبهه یمن در ام الرشراش و عملیات دریای سرخ مشخص شده است.

الحوثی ادامه داد: این هفته 8 عملیات در خلیج عدن، دریای عرب، اقیانوس هند و جنوب فلسطین انجام دادیم. عملیات هشتم با 33 موشک بالستیک و بالدار و پهپهاد انجام شد.6 کشتی مرتبط با دشمن صهیونیستی، آمریکا و انگلستان را هدف قرار دادیم.

وی افزود: تاکنون 107 کشتی مرتبط با دشمن صهیونیستی و آمریکا را هدف قرار داده ایم. از زمان عملیات طوفان اقصی تاکنون 156 عملیات از سوی مقاومت یمن در دریا و جنوب فلسطین انجام شده است. عملیات مقاومت یمن علیه کشتیهای دشمن با 606 موشک و پهپاد انجام شده است. یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو 8 در آسمان صعده سرنگون کردیم.

رهبر انصار الله یمن خاطر نشان کرد:دشمن از عملیات مقاومت یمن در اقیانوس هند نگران است. مطبوعات آمریکایی و انگلیسی از ترس دشمن از توانمند‌ی‌های یمن خبر می دهند.دشمنان به این نتیجه رسیده اند که بدون نتیجه می جنگند و فقط هزینه های گزاف به آنان تحمیل می شود.

دیگر خبرها

  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • حریفان ایران در چلنج کاپ والیبال زنان مشخص شدند
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • اعتراضات دانشجویی مقامات آمریکا را رسوا کرد/ دشمن از عملیات مقاومت یمن نگران است