Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، ضربان سازهای قلب معمولاً بعد از اتمام دوره استفاده باید از درون بدن خارج شوند. اما این ضربان ساز جدید به شکلی سازگار با محیط زیست تولید شده تا باتری و سایر اجزای آن در درون بدن حل شوند، بدون اینکه هیچ آسیبی به آن وارد کنند.

این ضربان ساز قادر به بازگرداندن ضربان قلب بدن انسان به شرایط عادی بعد از عمل جراحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً در این دستگاه‌ها از الکترودهایی برای تحریک عضلات قلب استفاده می‌شود که بعد از چند هفته یا چند ماه ریتم ضربان قلب را به شرایط عادی باز می گردانند.

روند نصب ضربان ساز در بدن موجب ناراحتی‌هایی می‌شود و حتی ممکن است به مشکلاتی مانند ایجاد عفونت در بدن، لخته شدن خون، آسیب دیدن بافت‌ها یا حتی نشست سیم‌ها در بافت بدن منجر شود. اما ضربان ساز زیستی جدید که کمتر از نیم گرم وزن و ۲۵۰ میکرون ضخامت دارد، بعد از نصب در قلب به صورت بی سیم قابل کنترل است و انرژی مورد نیاز خود را نیز از طریق یک آنتن خارجی و با استفاده از فناوری ان اف سی دریافت می‌کند. بنابراین هرگونه باتری، سخت افزار خارجی یا سیم از ضربان ساز مذکور حذف شده است.

ضربان ساز یادشده بعد از استفاده طی مدت حداکثر ۵ تا ۷ هفته در بافت‌های بدن حل شده و جذب آن می‌شود. این ضربان ساز با موفقیت بر روی انواع حیوانات آزمایش شده و حالا باید بر روی انسان‌ها آزمایش شود.

کد خبر 5246879

منبع: مهر

کلیدواژه: نارسایی قلبی ضربان قلب بیماری های قلبی و عروقی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی واکسن کرونا نوآوری شرکت دانش بنیان موبایل گوگل فضای مجازی ویروس کرونا فناوری نانو ایرانسل همراه اول ضربان ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی مس می‌خورد؟ + فیلم

محققان هلندی در تحقیقات‌شان به این نتیجه رسیدند که گسترش هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ مصرف مس را تا یک میلیون تن بالا می‌برد، مس به عنوان عنصری حیاتی در تولید محصولات هوش مصنوعی و فناوری‌های مشتق شده مثل وسایل نقلیه برقی، با تقاضایی فزاینده روبرو است.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • ببینید | هوش مصنوعی مس می‌خورد؟!
  • هوش مصنوعی مس می‌خورد؟ + فیلم
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان