Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: آقای رییسی موفق شد یکی از بالاترین آرای منتخبان مرحله اول، اولین دوره ریاست جمهوری خود را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کسب کند.

به گزارش ایسنا، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت  یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه از حضور مردم حوزه انتخابیه خود در انتخابات ۲۸ خرداد تقدیر کرد و گفت:با وجود مشکلات عدیده ای که مخالفان بین المللی جمهوری اسلامی ایران و مدیریت های ناکارآمد داخلی برای قشرهای مختلف مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط به وجود آورده بودند، این حضور گسترده را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به آیت الله رییسی نیز تبریک عرض می‌کنم که علیرغم مشکلات، هجمه ها، کارشکنی ها، تأخیر در رای گیری ها، وجود کرونا در کشور و فضای سنگین تبلیغاتی در خارج و داخل، ایشان موفق شد یکی از بالاترین آرای منتخبان مرحله اول، اولین دوره ریاست جمهوری خود را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کسب کند که به وی و مشاورانش توصیه می کنم در انتخاب همکارانشان در دولت جدید اهتمام مناسب را داشته باشند، تعیین وزرا و همکاران مناسب و کارآمد با موفقیت دولت و نیل به اهداف اعلام شده همبستگی مستقیم خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود بیان کرد: تامین آب و برق در کل کشور و به ویژه آذربایجان شرقی و شهر تبریز از دغدغه های مهم ما است، آب شرب باید نسبت به سایر مصارف اولویت داشته باشد، چرا که شاهد قطعی های غیرمسئولانه از سوی زیر مجموعه های وزارت نیرو هستیم که لازم است استاندار و مسئولان ذیربط در این مهم اهتمام لازم را داشته باشند.

فرهنگی گفت: کارایی و کارآمدی مجلس و برخی از کمیسیون های آن زیر سوال جدی است و اهتمامی از سوی مدیریت مجلس برای اصلاح آن وجود ندارد، حتی از پیشنهادهای موثر استقبال نمی شود، لابی گری و ابراز ارادت هایی که گاهی مشمئزکننده هم است، فرصت ها را به تهدید تبدیل کرده است.

وی همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: امیدوارم در فرصت های محدود باقیمانده، امانت داری، دقت در رسیدگی به اعتراضات و شکایات و تسریع در تعیین تکلیف شوراهای اسلامی در سرلوحه اقدامات مسئولان ذیربط قرار داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد:هشدار می‌دهم در آینده نزدیک، گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و لبنیات و مواد پروتئینی در خطر است، اگر این شرایط تداوم داشته باشد، شروع کار دولت جدید با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدحسین فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود

«زهره سادات لاجوردی» داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تقسیم‌بندی احتمالی حزبی و سیاسی در مجلس آینده، اظهار کرد: با وجود تحرکاتی که شاهد هستیم، به این دلیل که حدود ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی یعنی حدود ۱۵ درصد در دور اول تعیین تکلیف نشده و انتخابات به دور دوم کشیده شده است، هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این زمینه داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طبعاً با توجه به اولویت‌های کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، موضوع اقتصاد جزو سرفصل‌های مجلس بعدی نیز خواهد بود.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته اقتصاد به علاوه فرهنگ از موضوعات در اولویت مجلس آینده خواهد بود، چرا که اقتصاد منهای فرهنگ یا همان تفکر لیبرالیستی عامل اصلی بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما حتی در همان زمینه‌های اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه چهار سال در هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتم و تسلط کافی و وافی بر این مقوله حاصل شده، در صورت حضور در مجلس بعد، با توجه به شناسایی مشکلات و علت اساسی آن‌ها، اولویت بنده حضور در کمیسیون فرهنگی یا اجتماعی خواهد بود.

لاجوردی ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر به جهت راه اندازی پویش «با مهر انتخاب کنیم»، گفت: پویش «با مهر انتخاب کنیم» فرصت مناسبی است که هم برای کاندیداها ایجاد شده تا بتوانند سوابق و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و از طرفی این فرصت برای مردم هم فراهم شده که بتوانند با افرادی که قرار است نمایندگی آنها را در مجلس دوازدهم برعهده داشته باشند، آشنایی بیشتری پیدا کنند و نمایندگان خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

کد خبر 6080614 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند