Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب شهرستان خوی  یداله سلطانی در همایش مدیریت مصرف آب همزمان با روز مدیریت مصرف آب، منابع طبیعی و محیط زیست در جوار تالاب کاپوت بخش صفائیه برگزار شد اظهار داشت: منابع آب شیرین محدود هستند و زمین در مسیر گرم‌تر شدن قرار دارد، بنابراین میزان تبخیر هم بیشتر شده است بنابراین صرفه جویی در مصرف آب، هم از آلودگی آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دیگر منابع آبی پیشگیری می‌کند و هم موجب کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: خاک به صورت طبیعی به دلیل منافذی که در میان آن است و  خاصیت اسفنجی که دارد به زمین نفوذ می‌کند و سفره‌های آب زیر زمینی تشکیل و تغذیه می‌شوند.

سلطانی افزود: با استخراج بیش از حد از منابع آب‌های زیرزمینی، این منافذ خاک از بین می‌روند و همین موجب می‌شود که به تدریج زمین نشست کند، نشست زمین و برخی زمین لرزه‌ها به همین دلیل اتفاق می‌افتند.
وی ادامه داد: زمانی که منافذ خاک از بین می‌روند، آب باران دیگر امکان نفوذ در زمین را پیدا نمی‌کند و تنها بر روی سطح زمین جاری و بخش بزرگی از آن تبخیر می‌شود، بنابراین دیگر باران هم نمی‌تواند موجب افزایش منابع آب شیرین شود.

 مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهرستان با اشاره به کاهش نزولات جوی و کاهش منابع آب زیر زمینی از مردم دعوت به مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب کرد .

وی با اشاره به تالاب کاپوت خاطرنشان کرد : این تالاب در سالهای اخیر پر آب و سر زنده بود اما امسال یک چهارم آب سالهای قبل را ندارد و همین مسئله عمق فاجعه کم آبی را نشان می‌دهد و ما باید خودمان را با این مسئله سازگار کنیم .

در بخش دیگری از این مراسم سنایی بخشدار بخش صفائیه در سخنانی به اهمیت و نقش آب در زندگی اشاره کرد و گفت : بدون آب زندگی هیچ است .

وی افزود : مسئله تنش آبی و کم آبی در کل جهان مطرح است و کشور ما به خاطر قرارگیری در منطقه خشک و نیمه خشک دنیا هم بیشتر در این مورد درگیر است .

سنایی آب ، منابع طبیعی و محیط زیست را سه عنصر ضروری و حیاتی بشر عنوان کرد و تصریح کرد : بدون موراد فوق زندگی نمی توان کرد .

در حاشیه این مراسم مسابقه نقاشی بین کودکان و نوجوانان برگزار و جوایزی به آنان اهدا شد.
خاطرنشان می‌شود این مراسم به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و متناسب با روز مدیریت مصرف آب ، منابع طبیعی و محیط زیست در کنار تالاب کاپوت واقع در بخش صفائیه خوی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب محیط زیست خوی صرفه جویی مصرف آب صرفه جویی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، کیانی عضو هیت علمی مرکز تحقیقات آموزشی منابع طبیعی گلستان در نخستین دوره منطقه‌ای آموزش خشکه کاری در کردکوی گفت: طبق تحقیقات انجام شده، میزان صرفه جویی آب در هر هکتار به شیوه خشکه کاری در مقایسه با کشت غرقابی ۴ هزار مترمکعب است.

سهرابی مجری طرح گندم و برنج کشور نیز گفت: در کشور ۷۰۰ هکتار از شالیزار‌ها، کشت به روش خشکه کاری انجام می‌شود که حدود دو و نیم میلیون تن شلتوک برداشت می‌شود.

نخستین دوره کلاس‌های آموزشی خشکه کاری با حضور کشاورزان و کارشناسان استان‌های گلستان، خوزستان، گیلان، و مازندران در کردکوی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان