Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصیب امیری روز سه شنبه در بازدید از پل‌های تاریخی خداآفرین،  ضمن تاکید بر اهمیت بالای این آثار تاریخی و فرهنگی، از آنها به عنوان میراث مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان یاد کرد و افزود: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین پژوهشگاه‌ میراث‌ فرهنگی و گردشگری کشور و وزارت نیرو در راستای سدسازی، تقبل هزینه‌های مرمت، بازسازی و جابجایی آثار در پیرامون سد بر عهده وزارت نیرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی اقدامات فوق در خصوص پل‌های خداآفرین تاکنون ناتمام مانده که سفر امروز در راستای بررسی موقعیت و وضعیت کنونی پل‌ها است تا برنامه‌ریزی‌های بعدی صورت پذیرد.

امیری اظهار کرد: با توجه به اینکه این پل‌های تاریخی نیازمند انجام اقدامات مرمتی هستند، لذا برنامه‌ریزی‌ های کوتاه‌ مدت برای مرمت اضطراری و همچنین بلند مدت در راستای استحکام‌ بخشی کامل از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: پل‌های خداآفرین میراثی مشترک دو کشور منطقه است و تعاملات لازم با هدف صیانت و حفاظت از این مواریث ارزشمند با کشور دوست و همسایه انجام خواهد شد تا به دنبال این همکاری زمینه‌های رونق گردشگری مشترک در منطقه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، پل های خداآفرین به تعداد ۲ فقره و با فاصله ۸۰۰ متر از یکدیگر در نقطه باریک رودخانه ارس ساخته شده ‌اند؛  این ۲ پل از نظر مهندسی و معماری با یکدیگر تفاوت دارند؛  یکی از آن ها با سنگ سفید ساخته شده و ۱۱ دهانه دارد،  بلندیش ۱۲ متر و طول آن ۱۳۰ متر است.

 پل دیگر با آجر پخته ساخته شده است که ۲۰۰ متر طول،  ۵/۴ متر عرض و ۱۵ دهانه دارد و اندازه آجرها و معماری این پل، تاریخ احداث آن را به سده ۱۳ شمسی مربوط می کند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی میراث فرهنگی خداآفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی میراث فرهنگی خداآفرین آذربایجان شرقی میراث فرهنگی خداآفرین پل های خداآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری