Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود قزلباش روز سه‌شنبه در آیین اعطای مجوز فعالیت باجه‌های بانکی مدیریت شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این باجه‌های روستایی افزون‌بر ۱۸ هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی به‌موقع بانکی در مناطق مختلف کشور به‌خصوص روستاها افزود: ظرفیت افزایش باجه‌های پست‌بانک تا ۳۰ هزار روستا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور شعب پست‌بانک اظهار داشت: فعالیت پست‌بانک در باجه‌های روستایی باعث تسهیل در پرداخت انواع قبض‌ها، یارانه‌ها و ارائه خدمات مطلوب به روستاییان شد که در پایداری جمعیت روستایی، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و حتی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان یکی از مهم‌ترین عوامل در تامین امنیت غذایی است که پست‌بانک با خدمات‌رسانی در روستاها توانسته دولت را در این بخش حمایت کند.

الله‌کرم نصیری تصریح کرد: هم‌اکنون در روستاهای دارای زیرساخت‌ها و منابع فراوان و کافی شاهد بازگشت روستاییان از شهر به روستا هستیم.

نصیری اظهار داشت: افزایش و تقویت باجه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری باید با جدیت در سطح شهرستان‌های ۱۰ گانه استان پیگیری و اجرایی شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خدمات پست‌بانک در روستاها باعث تسهیل در امور سایر بانک‌ها شده است.

احمدرضا صباغی تاکید کرد: در صورتی که پست‌بانک خدمات بانکی به روستاییان ارائه نمی‌داد، امکان گسترش خدمات بانکی در تمامی مناطق و روستاهای کشور ممکن نبود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فعالیت پست‌بانک در روستاها باعث ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه می‌شود.

ملک‌محمد محمودیان تصریح کرد: کاهش تردد در شهرها، کم شدن هزینه‌ها و ارتقای خدمات‌رسانی به روستاییان از مهم‌ترین دستاوردهای فعالیت پست‌بانک در روستاها به‌شمار می‌رود.

 به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با بیش از ۹۷۹هزار نفر جمعیت است که بخشی از آن در روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها توسعه ایران توسعه اقتصادی رونق اقتصادی چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی توسعه روستایی پست بانک ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران توسعه اقتصادی رونق اقتصادی توسعه ایران توسعه اقتصادی رونق اقتصادی چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی توسعه روستایی پست بانک ایران چهارمحال و بختیاری پست بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صابری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه روستاییان گلستانی در ۲۲۸ هزار واحد مسکونی گذران زندگی می‌کنند، گفت: بیش از ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی استان نوسازی و مقاوم است و مابقی این واحدها کم دوام و در مقابل حوادث، غیر مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دولت‌ها و با هدف ارتقا سطح رفاه و زندگی روستاییان از سال ۸۴ تا کنون، به متقاضیان ساخت و نوسازی خانه‌های روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد پرداخت کرده است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم برای اولین بار هم مبلغ تسهیلات و هم تعداد سهمیه استان‌ها رشد چشمگیری داشته که به تَبع آن شاهد جهش در روند نوسازی و ساخت خانه‌های روستاییان به ویژه محرومان و اقشار کم درآمد هستیم.

صابری اظهار کرد: سهم استان گلستان از اعتبارات امسال با رشد حدود ۱۰۰ درصدی به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۲ هزار واحد رسیده که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۵ هزار و ۴۶۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و ساخت و ساز خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای روستایی توسط مهندسان نظام فنی روستایی و نظارت عالیه همکاران شعب و اداره کل به صورت مرحله‌ای نظارت می‌شود.

کد خبر 6097828

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب