Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان گفت: افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب همدان یک تهدید بهداشتی را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سید سعیدشاهرخی روز سه‌شنبه در آئين بهره‌برداری از پنج طرح صنعت آب و برق با اعتبار 432 میلیارد تومان در سه استان همدان، زنجان و گلستان در هفته سیزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، با بیان اینکه امروز استان همدان از لحاظ توسعه در جهشی واقعی قرار گرفته، گفت: در حوزه صنعت، گردشگری و خدمات، پروژه‌های عمده‌ای در حال ساخت است که درجهش‌های همدان اثرگذاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب همدان یک تهدید بهداشتی را به فرصتی عظیم تبدیل کرد عنوان کرد: افتتاح این تصفیه‌خانه صنایع استان مانند پتروشیمی هگمتانه و پتروشیمی ابن‌سینا را نیز با توسعه رو به‌رو کرد.

ضمن اینکه مشکلات جدی که در دشت کبودراهنگ در زمینه فروچاله‌ها داشتیم، مرتفع خواهد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ واحد تولیدی ما مشکل برق ندارد، خاطرنشان کرد: همکاران ما در برق باختر اقدامات ارزشمندی انجام دادند و امروز ما به قطب تولید فروسلیس در کشور تبدیل شدیم.

وی در نهایت عنوان کرد: در حال حاضربیش از 335 پروژه اقتصادی در استان همدان وجود دارد.

سید هادی حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیار خرسندیم که در قالب هفته سیزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با افتتاح طرح‌های صنعت آب خدمتی به مردم استان همدان انجام دادیم، گفت: بسیار خوشحالیم که قطار توسعه و آبادانی بار دیگر از همدان عبور می‌کند و تلاش‌های بی‌وقفه همکاران بنده، برنامه‌ریزی و مساعدت همکاران ما در وزارت نیرو به منصه ظهور رسید.

وی با بیان این جمله که آب مایه حیات است،اظهارداشت: مفتخریم در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین توانستیم این مایه حیات را که از بهترین نعمات الهی است به‌درستی استفاده، احیا و مجددا در چرخه تولید صنعت و اشتغال قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اهمیت استفاده مجدد از پساب در سال‌های اخیر که متاسفانه میزان نزولات جوی کاهش یافته کاملا روشن است، خاطرنشان کرد: این مهم در استان همدان موجب ایجاد پساب با کیفیت در حد آب شرب و استفاده از آن در تولید حداقل یک هزار مگاوات برق در نیروگاه شهید مفتح و تامین آب مورد نیاز صنایع پتروشیمی هگمتانه، شهرک صنعتی ویان، پتروشیمی ابن‌سینا و همچنین ایجاد اشتغال برای هزاران نفر در استان شد.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب همدان در زمینی به مساحت 100 هکتار در فاصله 10 کیلومتری شهر همدان با طراحی اولیه چهار مدول و با روش لجن فعال پیشرفته با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر آغاز به کار کرد، گفت: در حال حاضر دو مدول این تصفیه‌خانه احداث شده و بخش مایع آن از سال 1391 در حال بهره‌برداری است.

وی توضیح داد: برنامه افتتاحیه امروز شامل تکمیل و شروع بهره‌برداری از مدول دوم و بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان است.

مدیرعامل آبفای استان افزود: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان، با چیزی در حدود 15 میلیون دلار معادل 300 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی و همچنین بخش لجن فعال آن با اعتبار 610 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح های تملک دارایی سرمایه ای( مجموعا 3 هزارو 610 میلیارد ریال) به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه قابلیت تصفیه فاضلاب با ظرفیت 110 هزار متر مکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل پانصد هزار نفر را دارا است، گفت: پروژه مذکور به عنوان پروژه سبز موفق به کسب گواهینامه محیط زیست اروپا و تندیس بنیاد جهانی انرژی 2016 از میان یازده هزار طرح جهانی شد.

حسینی بیدار افزود: امروز همچنین تاسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی یک هزارو 230 خانواری دهپیاز همدان با بیش از 16 کیلومتر لوله‌گذاری و یک هزارو 404 انشعاب فاضلاب خانگی به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: اعتبارات این طرح به میزان بیش از 100 میلیارد ریال از محل اعتبارت بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

خاطرنشان می‌سازد، در این مراسم با حضور فرهاد شبیهی مدیرعامل برق باختر پست 200.63 كيلوولت سردار همداني، پست 63 كيلوولت GIS شهيد حسيني همدان 6 در مركز همدان، افزايش ظرفيت پست فوق توزيع همدان 4 به ميزان 80 مگاولت آمپر و بهينه‌سازي فاز اول پست فوق توزيع ملاير یک به ميزان 60 مگاولت آمپر با صرف 3370 میلیارد ریال نیزبه بهره‌برداری رسید.

برچسب هاایران وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو تصفیه خانه فاضلاب همدان میلیارد ریال بهره برداری استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ‌با اشاره به تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد گفت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه‌خانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (نهم اردیبهشت ماه ) در ‌بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد که مدیر عامل آبفای هرمزگان و فرماندار بشاگرد حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

 در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیار تومان است.

وی با قدردنی از نگاه بلند و حمایت‌های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس