Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:07:20 GMT

ثبت ۶ وقف جدید در ۳ ماهه نخست امسال در رشتخوار

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۴۰۵۴

ثبت ۶ وقف جدید در ۳ ماهه نخست امسال در رشتخوار

محسن آبادی گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون شش وقف جدید به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال در رشتخوار به ثبت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا محسن آبادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ با اشاره به اینکه رشتخوار سرزمین مهربانی‌هاست و مردمان این دیار سرشار از حس نوعدوستی وپیشگام در عرصه وقف این سنت حسنه هستند، گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون شش وقف جدید به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال در رشتخوار به ثبت رسید که این موضوع نوید بخش لبیک مردم نیک اندیش و همیشه در صحنه این شهرستان به سنت حسنه وقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه وقف به عنوان یک سنت حسنه است، که تا آخرت آثار ثواب آن برای فرد واقف خواهند ماند، افزود: واقف نیک اندیش حسین شجاعی از روستای عمیدی یا وقف ۱۲۰ متر زمین جهت ساخت مسجد جامع روستا، حسین جابری با وقف ۳ ساعت آب و اراضی کشاورزی جهت وقف مهدیه روستای حسین آباد، خانم حیدری وقف خانه کلنگی و آقای دلارامیان وقف خانه کلنگی هر کدام جداگانه به صورت منازل ۶ دانگ جهت ساخت حوزه علمیه یا دارلقران و آقای اسماعیل صالحی با وقف یک قطعه زمین و ۲۸ درخت پسته برای امام زاده فاضل پیشتازان حوزه وقف در شهرستان رشتخوار در سال ۱۴۰۰ بوده اند.

رئیس دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان رشتخوار در ادامه با تاکید بر اینکه سنت حسنه وقف به خوبی در بین ساکنین شهرستان رشتخوار در حال دنبال شدن است ، یادآور شد: ارزش ریالی این وقف ها در مجموع بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال برآورد می شود.

محسن آبادی در پایان در رابطه با وقف های صورت گرفته توسط افراد نیک اندیش خیر در این شهرستان، بیان داشت: در سال گذشته ۸ وقف جدید در سطح شهرستان رشتخوار به ثبت رسیده است، که ۴ وقف آن در اسفنده ماه بوده و در مجموع ارزش ریالی این وقف ها بالغ بر ۹ میلیارد ریال برآورد می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان رشتخوار وقف جدید سنت حسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند